Gå till innehåll

John´s RSM


john.w

Rekommenderade inlägg

om man tänker sig storleken på 'rampen' , kan ju knappt vara större än ett T8 rör då nästan. (lumilusen). , men hur har du tänkt placera den i akvariet ? kommer den verkligen att få plats

innan ytan kommer under locket ?

mvh manne

Hade ju tänkt slippa kapa det yttre locket men jag gör nog det ändå och fäller in rampen i locket dels för att jag tror att det blir snyggare och dels för att jag tror att det kommer bli väldigt nära ytan annars. Kan bli kul å se hur det yttre locket är uppbyggt hoppas verkligen det är ihåligt så att det inte ligger massa tvärstag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 277
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hade ju tänkt slippa kapa det yttre locket men jag gör nog det ändå och fäller in rampen i locket dels för att jag tror att det blir snyggare och dels för att jag tror att det kommer bli väldigt nära ytan annars. Kan bli kul å se hur det yttre locket är uppbyggt hoppas verkligen det är ihåligt så att det inte ligger massa tvärstag

här är en länk som kan ge dig lite bilder o info om hur det yttre locket ser ut invändigt.

http://reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1450445

bara öga du igenom tråden så har du nog ganska säkert för dig hur du ska gå till väga.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Läst att du kör zeovit i ditt rsm och jag undrar hur du har placerat zeostenen och det aktiva kolet och hur du gör för att "skaka" zeon?

Jag har tagit ett 63mm pvc rör ca 170mm långt och borrrat massa hål i det sedan har jag gjort en botten med hål i sedan tog jag ett tunt pvcrör 10-12mm som går från botten och upp över dom invändiga pumparna med ett handtag på. Det tunna röret har jag satt fast i botten på 63mm röret sen é det bara att hälla i sten och stänga av en pump. Om du inte förstår hur jag förklarat så pma din emejl adress så skickar jag en ritning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tagit ett 63mm pvc rör ca 170mm långt och borrrat massa hål i det sedan har jag gjort en botten med hål i sedan tog jag ett tunt pvcrör 10-12mm som går från botten och upp över dom invändiga pumparna med ett handtag på. Det tunna röret har jag satt fast i botten på 63mm röret sen é det bara att hälla i sten och stänga av en pump. Om du inte förstår hur jag förklarat så pma din emejl adress så skickar jag en ritning

Förstod inte riktigt hur du menade men det spelar ingen roll, jag använde ett ytterfilter istället :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har skaffat en montipora som gått i karet 2 veckor nu och den växer så det knakar. Köpte en acropora tricolour idag för att se om den går lika fint som montiporan. Ända nackdelen med karet nu är cyanobakterier och det är väl inte så kul skall försöka utrota dom med en redslimekur

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Har inte hänt så mycket på sistone har mejlat lumilus för trycka på dom lite, hoppas att det ger nåt. Är väldigt sugen på mer ljus. Montepora är inga problem med det ljuset jag har men acroporan tappar i färg å det gillar jag inte

Har du sett någon tillväxt på Acroporan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja växer gör den men den ser ju inte så rolig ut

Kul att den växer iaf, det är ju några här på guiden som haft problem med både Montipora och Acropora i sina RSM.

Följer din tråd lite extra då våra kar är rätt så lika i avseendena att båda är RSM med ZEOvit. Kör du med några andra Korallen-Zucht-produkter än "standard fem" (vit, bak, food, start, kol)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att den växer iaf, det är ju några här på guiden som haft problem med både Montipora och Acropora i sina RSM.

Följer din tråd lite extra då våra kar är rätt så lika i avseendena att båda är RSM med ZEOvit. Kör du med några andra Korallen-Zucht-produkter än "standard fem" (vit, bak, food, start, kol)?

Kör även spongepower och coralsnow

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...