_Manne_ Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Pumpen fick sitta innan skummaren och utloppet där returpumparna sitterdå får vi snacka lite teori igen.. skulle man inte kunna skippa en av returpumparna och sätta utflödet från kylaren där istället ? säkert en del meck för att få allt o passa men jag tror du förstår vad jag menar..mvh manne
john.w Postat 27 januari 2009 Författare Postat 27 januari 2009 då får vi snacka lite teori igen.. skulle man inte kunna skippa en av returpumparna och sätta utflödet från kylaren där istället ? säkert en del meck för att få allt o passa men jag tror du förstår vad jag menar..mvh manneJo men då får pumpen suga istället för att trycka och skulle det komma in en luftbubbla så är det kört
_Manne_ Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Jo men då får pumpen suga istället för att trycka och skulle det komma in en luftbubbla så är det körtdu missförstår mig nog.. du har din kylarpump innan skummaren.. som trycker ner vatten till kylaren.. sen utloppet från kylaren skulle man kopplat på en bit rör ut genom ena hålet där en av returpumparna skulle ha suttit.mvh manne
john.w Postat 27 januari 2009 Författare Postat 27 januari 2009 du missförstår mig nog.. du har din kylarpump innan skummaren.. som trycker ner vatten till kylaren.. sen utloppet från kylaren skulle man kopplat på en bit rör ut genom ena hålet där en av returpumparna skulle ha suttit.mvh manneNu är kontoret med igen ja så kan man absolut göra. Får bli mitt nästa projekt
_Manne_ Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Nu är kontoret med igen ja så kan man absolut göra. Får bli mitt nästa projektdå borde du få ett mer korrekt flöde för zeovit stenen , plus att nivån i returpumpsfacket borde bli bättre samt att den pumpen du har till kylaren är troligtvis kraftigare än en returpump, så det borde bli mer flöde i visningsdelen. att du inte har tänkt ut deet innan.. mvh manne
john.w Postat 7 februari 2009 Författare Postat 7 februari 2009 Har hänt lite i karet skaffat en tubastrea och ersatt en pump med kylarpumpen samt satt dit en hydroflow blev rätt bra faktiskt. Här kommer lite bilder på min anemon,duncan och en montepora som leif här på forumet skall ha
rickard598 Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Jäklar. 5 clowner i en anemon, shit vad coolt jag satte i mina clowner som jag hade i clownhotellet och hoppas dom får tillträde till dom andra 2 i anemonen också, vill prova med 2 svarta med men har ej hittat några tyvärr
Leif Holmqvist Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 gött att se att du sköter om min test korall :-)
Leif Holmqvist Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 föresten, var är bilden på den nya korallen du skaffade?
john.w Postat 7 februari 2009 Författare Postat 7 februari 2009 ja clownerna är jättefina rätt kul när anemonen drar ihop sig å alla fem blir helt skogstokiga å borrar ner sig i anemonen för att den skall öppna sig ordentligt igen
john.w Postat 7 februari 2009 Författare Postat 7 februari 2009 föresten, var är bilden på den nya korallen du skaffade?har inte haft framme kameran sen jag skaffade den
_Manne_ Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Har hänt lite i karet skaffat en tubastrea och ersatt en pump med kylarpumpen samt satt dit en hydroflow blev rätt bra faktiskt. Här kommer lite bilder på min anemon,duncan och en montepora som leif här på forumet skall haSnygga bilder john. hur gjorde du nu rent praktiskt med slangen från kylaren ?mvh manne
john.w Postat 8 februari 2009 Författare Postat 8 februari 2009 Snygga bilder john. hur gjorde du nu rent praktiskt med slangen från kylaren ?mvh manne2 rörstumpar 12mm och en 12mm böj limma och på med slangen, Böjen igenom det befintliga hålet och på med 12mm anslutningen som följer med hydroflowen
john.w Postat 13 februari 2009 Författare Postat 13 februari 2009 Hittade min anemon på väg in i sumpen imorse halva på ena sidan gallret och andra halvan på andra sidan gallret tog mig en halvtimme å mecka loss han. Men jag tror han klarade sig rätt bra för han har blossat upp sig fint men det är klart lite men fick han väl
_Manne_ Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Hittade min anemon på väg in i sumpen imorse halva på ena sidan gallret och andra halvan på andra sidan gallret tog mig en halvtimme å mecka loss han. Men jag tror han klarade sig rätt bra för han har blossat upp sig fint men det är klart lite men fick han välvar ju kul att anemonen verkar klara sig.! , gick vatten nivån upp i visningsdelen då när anemonen typ blockade halva ? kanske inte tänkte på det..mvh manne
john.w Postat 13 februari 2009 Författare Postat 13 februari 2009 utblåspumpen gick torr när jag märkte det
_Manne_ Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 utblåspumpen gick torr när jag märkte detdå vill man inte ha en automatisk påfyllare med sensorn i sumpen eller ?
_Manne_ Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 frågan är egentligen hur man för en sådan påfyllning bäst/säkrast, utan att göra det själv
john.w Postat 13 februari 2009 Författare Postat 13 februari 2009 Jag tycker inte det är så våldsamt jobbigt att hälla i en skvätt då å då
_Manne_ Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Jag tycker inte det är så våldsamt jobbigt att hälla i en skvätt då å dålåter som teknik gurun har lugnat ner sig lite nu..! mvh manne
john.w Postat 14 februari 2009 Författare Postat 14 februari 2009 låter som teknik gurun har lugnat ner sig lite nu..! mvh manneJag har inte köpt nåt som inte tillfört karet något än men en GHL dator med deras kylare hade varit riktigt roligt och en ljusdator till rampen hade varit kul men då börjar det bli dyrt på riktigt
_Manne_ Postat 14 februari 2009 Postat 14 februari 2009 Jag har inte köpt nåt som inte tillfört karet något än men en GHL dator med deras kylare hade varit riktigt roligt och en ljusdator till rampen hade varit kul men då börjar det bli dyrt på riktigtinte svårare än att du ta en sak i taget mvh manne
john.w Postat 15 februari 2009 Författare Postat 15 februari 2009 Med risk för påhopp så lägger jag upp en bild på mitt senaste inköp Navarcus och den är bara 5cm så jag tyckte det var okej. Jag matar med pipett så jag tror att jag kan fånga den när den blir för stor
Rekommenderade inlägg