havre Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Magnus menar nog de 8 droppar man skall ha i från reagens 2, efter pulvret. De har en tendens att bli ojämna och vilja komma två droppar på en gång.Mvh Thomas Citera
Magnus Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Magnus menar nog de 8 droppar man skall ha i från reagens 2, efter pulvret. De har en tendens att bli ojämna och vilja komma två droppar på en gång.Mvh ThomasExakt! Det är de 8 dropparna som ställer till problem när jag får felmätning.Sprutan är det mindre risk att man tabbar sig med. Det är väl mest om man får luftbubblor i den... eller om man droppar någon droppe för mycket.Pulvret tror jag inte det är lika noga med. Citera
stigigemla Postat 3 september 2008 Postat 3 september 2008 Jag brukar vända upp och ned på åttadroppsflaskan en liten bit från teströret. Skvätter det till då hamnar det inte i teströret. Sedan är det bara att sikta rätt och ta det sakta...Jag har ett vanligt A4 papper under när jag tittar på färger så litet spill är ingen katastrof. Jag har fler papper. Citera
wizz Postat 3 september 2008 Författare Postat 3 september 2008 Rapport kommer under kvällen då jag mäter upp igen.. på exakt samma sätt som igår.. Jag är ytterst noga med att det hela går rätt till och kollar så att blandningen blir riktig.. vill inte slarva nu när jag verkligen behöver ha reda på problemet.. men tror som sagts tidigare att de mycket väl kan vara saltet som är boven i dramat.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.