Gå till innehåll

Hjälp med tester. Ger inget utslag alls


wizz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Magnus menar nog de 8 droppar man skall ha i från reagens 2, efter pulvret. De har en tendens att bli ojämna och vilja komma två droppar på en gång.

Mvh Thomas

Exakt! Det är de 8 dropparna som ställer till problem när jag får felmätning.

Sprutan är det mindre risk att man tabbar sig med. Det är väl mest om man får luftbubblor i den... eller om man droppar någon droppe för mycket.

Pulvret tror jag inte det är lika noga med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar vända upp och ned på åttadroppsflaskan en liten bit från teströret. Skvätter det till då hamnar det inte i teströret. Sedan är det bara att sikta rätt och ta det sakta...

Jag har ett vanligt A4 papper under när jag tittar på färger så litet spill är ingen katastrof. Jag har fler papper.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rapport kommer under kvällen då jag mäter upp igen.. på exakt samma sätt som igår..

Jag är ytterst noga med att det hela går rätt till och kollar så att blandningen blir riktig.. vill inte slarva nu när jag verkligen behöver ha reda på problemet.. men tror som sagts tidigare att de mycket väl kan vara saltet som är boven i dramat..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...