Gå till innehåll

Stockholmsgäng, se på Patriks 5000 liters akvarium?!


HardStyler

Rekommenderade inlägg

Kul initiativ!

Jag är intresserad att följa med om det rent praktiskt funkar att åka dit för mig! Har du pratat med Patrik och hört hur många som han kan ta emot?

nej, jag tänkte först kolla me er, ba för att veta ungefär hur många det blir.. folket från syd verkar vara sugna på å träffa oss oxå :D

men jag pm:ar patrik om ungefärligt antal osv..

tror ärligt talat att det blir billigast med bil för oss, eftersom det lär bli ett gäng.. här har jag kopierat min ungefärliga beräkning:

kollade bara för skojs skull på sjs sida:

Stockholm C – Lund C, 2 nov

Avgång: 10:20

Ankomst Lund: 14:31

Avgång: 19:28

Ankomst Sthlm: 23:40

Pris (ungdom): 901 kr/person

Totalpris för tågbiljetter 1802 kr

Kollade på Eniro Stockholm-Sjöbo, 586.1 km, de räknade på 5:35 timmar

Så räkna lite grovt att bilen drar 1 liter/milen

40x12,79(95)=511,6

30x8,24(e85)=247,2

Totalpriset för drivmedel blir 1517,6 kr

Så, bil är billigare, bekvämare, och man kan åka 5 pers i den!

valde den 1 november bara för att det är 2 månader framåt, å då brukar ju tågbiljetter vara billigare.. fast tror ärligt talat bil e bäst, för då delar vi på 1520/5= 304 kr/person

och anledningen till att jag räknade med 1 liter/mil e för att bilen jag å Kim äger är en bmw 525'a, så den drar en del (beror på om Kim är på "köra-som-en-turk-humör") men men :P finns väl folk här på forumet som har bensinsnålare bilar.. me det får vi ta lite längre fram hade jag tänkt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Att det inte skulle funka för mig beror på mig och min sociala situation samt att jag reser en del i jobbet och kan vara borta.

aah okej, men jag tror vi klubbar datumet i god tid så folk kan ta ledigt å så :)

(och sen lär det väl bli en tröst i vintermörkret att få göra nåt sånt :P)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...