Gå till innehåll

"ställ" för skummare?


Nizztos

Rekommenderade inlägg

Vad använder ni när ni behöver få upp en skummare en bit för att få rätt vattennivå i den?

Menar någon typ av klossar eller liknade att stoppa under skummaren så den kommer upp lite i sumpen.

Jag har haft en uppånervänd burk för att få upp den lite i nivå

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slangstumpar borde funka iofs. Det handlar väl egentligen om att man ska ha tillräcklig tillit till "gummit" för att vara stabilt nog för t.ex en skummare, utan att konstruktionen blir ranglig på något sätt.

Frigolit har alldeles för stor flytkraft för ändamålet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slangstumpar borde funka iofs. Det handlar väl egentligen om att man ska ha tillräcklig tillit till "gummit" för att vara stabilt nog för t.ex en skummare, utan att konstruktionen blir ranglig på något sätt.

Frigolit har alldeles för stor flytkraft för ändamålet.

Står som berget, använde lite armerad tryckluftslang som jag fick över.

Diametern är nog mer än 22mm dock, kommer bara ihåg innemåttet som är 19mm.

Höjde inte upp min mer än en 3-4cm heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju köpa plexiglas på Clas Ohlson eller byggvaruhus och bygga ihop en liten "låda" av lämplig storlek. Det spelar ju ingen roll om du gör den lite osnygg när den ändå inte syns.

Se bara till att ha god genomströming inuti lådan/burken oavsett vilken lösning du väljer så att du inte bygger upp en näringsbomb.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...