zeke66 Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 Jag var på korallrevet i dag och hämta min nya räka som äter dessa små sjöstjärnor som jag har hela akvariet fullt av. Då såg jag något coolt dom fått in. Såg ut som slemmiga musslor. Då sa dom att det var hajägg så kolla har aldrig sätt det förut..Helt otroligt att man bara köper ett ägg sedan efter en tid så kommer det en haj ur det =) Bamboo Shark ägg. Saltvattens världen är i bland fantastisk =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scubahawk Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 Tja Dennis.Håkan här som fått en del samt köpte din anemon för ett tag sen.Ja, jag har sett de här äggen tidigare. Massor faktiskt. Och man kan också se att det rör sig en haj där inne med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 Pojkar vad ni än gör köp inga haj ägg utan at läsa på. Hajar behöver mycket, T.ex platts speciella akvarie kamrater, men framför allt mycket botten volym.Sen så är det inte så lätt att föda upp äggen som att köpa en som redan är kläckt och äter.Dock hajar är inga nybörjar djur i akvarium, men bamboo haj är en parfekt första haj för de som ä intresserade a denna del av saltvatten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zeke66 Postat 9 oktober 2008 Författare Dela Postat 9 oktober 2008 Ja jag hade inte tänkt att köpa något då mitt akvarium skulle inte ens räcka som sump till den burken som en haj ska gå i he he..Men tyckte det bara var fantastiskt coolt att se live har aldrig sett dom förut..För övrigt har dom fått in grymt mycket fin fisk där om man får göra smygreklam =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 Jag var på korallrevet i dag och hämta min nya räka som äter dessa små sjöstjärnor som jag har hela akvariet fullt av. Då såg jag något coolt dom fått in. Såg ut som slemmiga musslor. Då sa dom att det var hajägg så kolla har aldrig sätt det förut..Helt otroligt att man bara köper ett ägg sedan efter en tid så kommer det en haj ur det =) Bamboo Shark ägg. Saltvattens världen är i bland fantastisk =)Vad är det för räka? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 Harlekinräkahttp://images.google.se/images?hl=sv&resnum=0&q=Harlequin%20shrimp&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wiMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zeke66 Postat 10 oktober 2008 Författare Dela Postat 10 oktober 2008 Japp en harlekinräka. Vet att det råder delade meningar om att dom äter den här pest sjöstjärnan som jag odlar massor arghh..Någon som vill köpa en mugg av dom =)..Men tänkte testa i alla fall och se om den fungerar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 10 oktober 2008 Dela Postat 10 oktober 2008 Japp, vi är några nyfikna på utfallet av din harlekin-test Dennis Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 10 oktober 2008 Dela Postat 10 oktober 2008 Då får man väl säga att jag gör ett kontrolltest hemma hos mig då //NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 10 oktober 2008 Dela Postat 10 oktober 2008 Harlekinräkor är fantastiskt snygga! Men äter bara sjöstjärnor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zeke66 Postat 10 oktober 2008 Författare Dela Postat 10 oktober 2008 Ja jag vet men är det så att den tar bort alla små som jag har då är den värld varje krona. För sen kan jag skicka över den till en kompis som har samma problem.Den kan ju gå Sd runt om det vore så he he..Och lovar att rapportera om det fungerar..För annars lär man bli tvungen att leva med dom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 10 oktober 2008 Dela Postat 10 oktober 2008 Ja jag vet men är det så att den tar bort alla små som jag har då är den värld varje krona. För sen kan jag skicka över den till en kompis som har samma problem.Den kan ju gå Sd runt om det vore så he he..Och lovar att rapportera om det fungerar..För annars lär man bli tvungen att leva med dom.Är de liknande dem jag har? Jag suger upp något hundratal vid varje vattenbyte. Ska bli kul att höra om räkan fungerar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
zeke66 Postat 10 oktober 2008 Författare Dela Postat 10 oktober 2008 Ja det är sådana som du har christer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Crillo Postat 10 oktober 2008 Dela Postat 10 oktober 2008 Harlequinräkan jag hade mumsade i sig såna där och jag har sett en annan göra det också så den kommer nog rensa fint hos dig Riktigt cool räka det där, synd att det oftast är svårt att hålla dom med mat men har läst om folk som kört med stjärnor från havet eller haft Chocolate chip-stjärnor (tror jag) i ett refugium och matat med bara en arm då och då som sedan vuxit ut igen hos stjärnan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 27 november 2008 Dela Postat 27 november 2008 Tänkte uppdatera för dom som är nyfikna att min harlekinräka lever och tuggar små peststjärnor med fulla fart...Den kommer fram på samma plats varje kväll o visar sig, oftast i sälskap av en liten stjärna som den tuggar på.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 27 november 2008 Dela Postat 27 november 2008 HAr du fortfarande småstjärnor som den kan äta av? Hur länge har den gått i karet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 27 november 2008 Dela Postat 27 november 2008 08-10-10 Inköpt, och visst finns de småstjärnor kvar i burken, jag hade några att börjas med...När burken läggs ner till förmån för min nya SPS burk så får den käka småstjärnor i fraggburken istället.Lite fundersam om den klarar av att beta av dom i den takt dom kommer att föröka sig i sps burke senare...Den har bytt skal minst en gång och vuxit lite.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 27 november 2008 Dela Postat 27 november 2008 Jag kommer definitivt att försöka mig på en harlequin-räka så fort jag får möjlighet... och ett kar som är igång =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hundben Postat 25 december 2009 Dela Postat 25 december 2009 Jag undrar varför kallar ni denna för pest stjärna, vad är det som gör den så farlig? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 25 december 2009 Dela Postat 25 december 2009 dom äter kalkalger.Jag har en massa av denna sort men dom gör ingen annan skada i mina burkar s dom får vara kvar.Sen läste jag i någon tråd att dom gick på nån typ av korall dock kom jag inte ihåg vilken sort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Anne Postat 25 december 2009 Dela Postat 25 december 2009 Tar dom även ormsjöstjärnor?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 25 december 2009 Dela Postat 25 december 2009 Harlekinräkor är normalt revsäkra, så nä. De är speciallister på "pest" stjärnor.B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 25 december 2009 Dela Postat 25 december 2009 Nja det håller jag inte med om riktigt, dom föredrar helt klart köttigare stjärnor. Peststjärnorna kommer helt klart i sista hand om dom får välja, jag har dock inga erfarenheter av just ormstjärnor.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 25 december 2009 Dela Postat 25 december 2009 Skumt. Jag hade iofs bara harlekin till låns under ett par månader, men den gav fanken i både ormsjöstjärnor och p.duebeni. Den senare klarade sig inte i alla fall, synd på en annars vacker liftare :- (B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
onky Postat 18 november 2010 Dela Postat 18 november 2010 jag tycker att det låter idiotiskt. det är illa att det sälgs hajägg som ven som helst kan köpa. hajar kräver ju så mycket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.