nike83 Postat 27 oktober 2008 Postat 27 oktober 2008 Idag såg jag för första gången när mitt ljus hade släkts, att en alg reflekterar mitt månljus! aldrig sett att den har "lyst" rött tidigare!Algen är svart när ljuset är tänd, men nu refelkterar den rött.. Det ser ut som lava från jordens inre, men jag fattar att inte så är fallet ! Vad är detta? Citera
stigigemla Postat 27 oktober 2008 Postat 27 oktober 2008 Jag tror du har en liten fragg där. Det mesta av algområdet fluorescerar ju inte. Citera
nike83 Postat 27 oktober 2008 Författare Postat 27 oktober 2008 Jag tror du har en liten fragg där. Det mesta av algområdet fluorescerar ju inte.jaha, okey! tänkte precis skriva att det inte syns på fotona vad jag menar, men de är kanske så.... får se om de "dyker" upp något!ska fixa bättre bild i morgon när jag inte har huvudet på kudden! Citera
aerie Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Det är dock inte omöjligt med alger, försöker komma på hur den jag hade tidigare såg ut som reflekterade orange i actinic.. tror det var bara lite spretiga småstrån. Citera
petrol Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Mareld-skrattar hysteriskt Det hade varit intressant om man fick in i akvariet. Citera
Trollsvans Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Nog kan det vara en alg allt. Jag har nån kalkalg som lyser orange-rosa i actinic. Citera
Keek Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Jag har samma typ av kalkalg som ser ut just som brinnande lava i blåljus (månljus)så jag är rätt säker på att det är Kalkalger som lyser hos dig.ser jävligt häftigt ut iallafall Citera
Mattias Malmö Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Ser ut som nåt jag också har. Det är röda flakväxande alger som ibland får en orange-aktig ton (eller är det en annan alg som lever på den röda?) och de oranga pluttarna lyser också i månljuset. Verkar som det kommer och går lite dock. Har även sett små gröna duttar kalkalger som lyser i blåljus. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.