Gå till innehåll

Min "boxfish" borta PANIK!!!


rickard598

Rekommenderade inlägg

Idag när jag kikade i karet så ser jag helt plötsligt inte min ostracion cubicus, den är helt borta, letat vid stenar, lyst med ficklampa men den är verkligen helt borta hur f-n kan en fisk bara försvinna? Har letat som sjutton i stenarna om den kunnat simmat in där men hittar inget. Kan tillägga mina invånare är 2clowner,2putsarräkor,1pepparmint,5sandvändande sniglar,1 blåbenad eremit, 2 brun/gråa eremiter. Vad kan ha hänt? Tacksam för svar !!! PANIK

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag när jag kikade i karet så ser jag helt plötsligt inte min ostracion cubicus, den är helt borta, letat vid stenar, lyst med ficklampa men den är verkligen helt borta hur f-n kan en fisk bara försvinna? Har letat som sjutton i stenarna om den kunnat simmat in där men hittar inget. Kan tillägga mina invånare är 2clowner,2putsarräkor,1pepparmint,5sandvändande sniglar,1 blåbenad eremit, 2 brun/gråa eremiter. Vad kan ha hänt? Tacksam för svar !!! PANIK

Har du kollat runt akvariet, bakom akvariet, i överriningsboxen, i sumpen, osv?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du lyft på alla stenar och tittat under?

Djur som mår dåligt brukar gömma sig.

nej det har jag inte gjort, men varför skulle den göra så när den var helt pinfrisk igår? vill gärna inte rota för mycket i karet då det har varit ganska mycket jobb med aquascapingen+koraller mm..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej det har jag inte gjort, men varför skulle den göra så när den var helt pinfrisk igår? vill gärna inte rota för mycket i karet då det har varit ganska mycket jobb med aquascapingen+koraller mm..

Sådär, lyft på 1/3 stenar, inte en tillstymmelse till att se den och då har jag total inblick i hela karet, vad har hänt? kan en fisk "försvinna" på ca 10h?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, det borde göra utslag på nitraten i ett så litet kar. Har du kikat i pumpinlopp osv?

kikat överallt, tom tagit upp biobollarna o den finns inte där heller.. ska göra nitrat/nitrit test ikväll och se hur det är.. men vafan är den nånstans? den borde ju inte kunna gå upp i rök bara sådär+

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försvunna fiskar! Ja det är en gåta har själv blivit av med en av mina Clowner som bara försvann såg ut att må hur fint som helst men kan ha varit någon sjukdom som legat latent och då drar sig undan för att somna in för alltid.

Har man då ett gäng räkor och eremiter så är fisken snart ett minne blott som tidigare sagt så kan värde ökning i karet vara ett tecken på förlust..

Alltid tråkigt då man inte vet vad som hänt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du hittat ´an ännu?

nej inte en tillstymmelse till fisk, jag menar även om den dött och gömt sig borde det synas med tanke på jag löft på en stor sten så jag fick inblick överallt, ringde dit jag köpte den o fråga vad som kan ha hänt och han sa att dom aldrig varit med om att en sån försvunnit helt.. sorgligt men nu har jag gett upp om att få se den igen :( hoppas resten klarar sig bara..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försvunna fiskar! Ja det är en gåta har själv blivit av med en av mina Clowner som bara försvann såg ut att må hur fint som helst men kan ha varit någon sjukdom som legat latent och då drar sig undan för att somna in för alltid.

Har man då ett gäng räkor och eremiter så är fisken snart ett minne blott som tidigare sagt så kan värde ökning i karet vara ett tecken på förlust..

Alltid tråkigt då man inte vet vad som hänt..

ska köra lite tester ikväll tänkte jag, men det konstiga är ju att jag inte sett skymten av den, skellett borde man ju kunna se eller käkar dom rubbet? Kan det vara nån krabba som tagit den? mantis? men har inte hört ngt knäppande och inte sett något heller, det enda ja sett är 5småkrabbor, en annan sorts "krabba" som kroppen är som blå på och har som några spröt som typ "snurrar"?! kan de vara den men den är väldigt liten..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en liten fråga ang. dessa boxfish. om det är oki att jag nallar din tråd lite, men jag har hört att dessa är "farliga" att ha i karet då dom kan ta död på allt i karet precis som ett sjöäpple, stämmer detta eller det ä bara skrock.

finns mycket prat om det där om dom är giftiga eller ej, om jag ser till mig själv nu om fisken är död så verkar den inte vara det då allt annat i karet lever men dom kan säkert vara giftiga vid stress.. jag tyckte min var väldigt fredfull

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag när jag kikade i karet såg jag som ett "skinn" ligga på botten, tog upp det så jag såg var det var och upptäckte då att det var skinnet från mina boxis så nu är den död, så tråkigt med en så fin fisk, kommer dock inte ge mig utan de kommer bli en i det stora när det har gått några månader, tråkigt när saker dör men den verkar iallafall inte avgett något gift då allt annat lever, nitraten gick upp till 10 nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...