Gå till innehåll

Team Clown Hotell


Hotrider

Rekommenderade inlägg

  • Svar 220
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

UV-C:t sitter bara påtryckt på pumpens insug. Ta bort filtersvamparna först genom att helt enkelt lyfta upp dessa ur fack 1. Därefter är det bara att vrida och dra bort UV-C enheten från pumpen. Pumpen sitter fast i skummaren (om du kör med originalskummaren). För att ta bort även pumpen måste du således lossa på skruven som fäster den mot skummaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har dom lovat dig nya grejjer så ska du ju banne mig få det också och inte får saker som är paj det är ju dålig stil.

skulle jag vara du så skulle jag fara tillbaka med det och vara lite små kinkig=(

nytt ska va nytt

Grejen är att jag snackade med själva leverantören och det var han som lovade mig nya grejer.

Ska ringa honom strax, de har lunch nu...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

UV-C:t sitter bara påtryckt på pumpens insug. Ta bort filtersvamparna först genom att helt enkelt lyfta upp dessa ur fack 1. Därefter är det bara att vrida och dra bort UV-C enheten från pumpen. Pumpen sitter fast i skummaren (om du kör med originalskummaren). För att ta bort även pumpen måste du således lossa på skruven som fäster den mot skummaren.

Tack så mycket!

Ska börja med att lirka bort filtersvamparna då de satt som berg ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är så typiskt. Först är han på lunch, sen har han ngt viktigt samtal och tillsist så är han på tjänsteresa. Antingen kollade han inte telefonsvararen innan han åkte eller så sket han i mig.

Känns ju kul...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så där. Nu ska han skicka en till ramp till mig.

Han slyllde på att någon klantade till sig på lagret.

Se så var han ganska emot att ge komp. för detta...

Måste åka ner till djuraffären och snacka med personalen där om de kan ge mig komp. för detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Imazo lär väl ha nya lysrör kan jag tänka mig, dock vet man inte hur pass nya de kan vara:P

Så här ser lysrampen ut efter överrenskommellse på "ny" ramp:

post-4256-14468917308895_thumb.jpg

post-4256-14468917309007_thumb.jpg

post-4256-14468917309116_thumb.jpg

Får hoppas rampen jag ska hämta ut imorgon är i åtminstone bra skick!

Är den inte det som kommer jag få riktigt ordentligt utbrott på dem!:@

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja vi får hoppas att den nya rampen blir bra=)

Trilobite: Jag har flyttat skummar pumpen till det sista facket och gjort ett eget utblås till den, jag upplever inte att det blir för störmt eller så i karet, men jag har ganska mycket sten också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga angående vattennivån i Clown hotellen. Jag är på väg att hälla i vatten i mitt hotell för första gången och har läst att man bör sträva efter att ha lite lägre vattennivå i första facket för att få en effektiv ytavrinning. Min fråga är då hur detta lirar med fysikens lagar. Enligt kommunicerande kärl teorin kommer ju de fyra sump-facken och akvariet sträva efter att hålla samma nivå. För att få lite lägre vattennivå i fack 1 bör ju det innebära att man måste ha vatten exakt upp till nedre kanten på första insugsgallret kombinerat med bra cirkulation i sumpen för att nivån i fack 1 skall vara lägre än i de övriga 3 facken och akvariet. Eller är jag helt ute och cyklar?

Följdfrågan är då om inte hela systemet blir extremt känsligt för avdunstning? Om man hart vatten som täcker hela insugsgallret så har man ju så att säga en "buffert" för viss avdunstning, det har man ju inte om man strävar efter att hålla vattennivån precis i kant med nedre delen av insuget för att inte få en kommunicerande kärl-effekt. Jag kanske tänker helt fel, vore kul med lite respons oavsett!:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pumpen höjer nivån i akvariet. Ju högre nivå i akvariet, desto fortare rinner det tillbaka genom gallret. Avdunstning märks genom att nivån i facken sjunker - akvariet blir ju påfyllt konstant via pumpen. Det är en av fördelarna med ytavrinning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Trilobite! Självklart måste det ju vara så, missade den aspekten. Jag har justerbara pumpar i fack 4 så det blir till att laborera lite med effekten då för att hitta en lämplig nivå. Ska lägga upp lite bilder och beskrivning av framsteg inom kort!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade inte heller godtagit det där! Riktigt sunkig service! Själv väntar man på att IMAZO ska skicka RÄTT kompakt-lysrör till Aquarium Sthlm. De har bara skickat helvita just nu. Å då snackar vi ungefär tre gånger!

SKa det vara så svårt att hitta ett par som är blå-vita till Clownhotellet eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De verkar ju vara helt sämst!

Så som jag förstår det så är det ett stort bolag vi snackar om här, man har ganska mycket högre förväntningar. Jag tycker det är konstigt att man inte får nya saker direkt. Tycker det låter skumt att om något pajjarså skickar de beg. saker. Ganska oseriöst enligt mig.

Kan de inte ta hem något i delar (som sas till mig) så tycker jag de får offra ett kit.

Vad kostar sånna lysrör?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur ofta. Men efter som man bör byta mina T5:or på mitt 167 liters varje år så antog jag det samma med dessa kompakta.

Så nu när jag precis bytt T5:orna så tänkte jag även byta clownhotellets. Känns bra det liksom.

men som sagt, det visade sig vara svårare än man kunnat tro.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, det är inte lät med dem.

En annan idé jag kom på...

Vågar man sätta en/flera fläktar i hörnet vid matluckan, så det blåser ner?

Hade tänkt då att använda vanlig superlim.

Detta hade varit mycket snyggare jämfört med de som har matluckan öppen och fläktarna där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...