Gå till innehåll

Team Clown Hotell


Hotrider

Rekommenderade inlägg

  • Svar 220
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det är egentligen inget som försvårar hållningen av akvariet. Sen så får man massa grejer man kan skruva i, alltid uppskattat!:D

Nu SKA jag få en ny, får jag inte det då kommer jag bli lite otrevlig. Ska in och snacka med ägaren när han kommer hem från semestern om komp.

Frågan är bara hur mycket vågar man kräva efter totalt 3 ramper och en adapter till UV-C ( vad det nu har med dioderna att göra ?:S )?

Ska som sagt försöka modda en ramp med MH och antal fläktar i...

Ingen som redan förverklat mina ideer?;P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej, jag funderar på att kanske stoppa in ena påsen med makaronerna, men jag har inte bestämt mig riktigt ännu.

Funderar på att stoppa den i första facket där ytavrinnings vattnet kommer in så det strömmar in mycket vatten genom dom, och sedan bara stoppa en grov filter svamp i botten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hotrider: Jo jag tro också att det hade varit pinsamt för dom med, men se det på den ljusa sidan, du fick ett till kar + att du nu har extra huvar och andra saker som du kan använda.

Jag skulle helt klart mosa in 2 till lysrör i en ramp och sedan använda den andra tomma rampen och modda dit en 70Watts MH.

så lite avis på dig kan man ju vara=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gnarkill: Hur går det med mina ritningar, det har gått fyra dagar nu:P

För övrigt så har jag tömt mitt CH och fyllt reservkaret. Har bara min maxijet och den är på tok för stark. Så det blir till att fixa med karet snabbt.

Lite funderingar jag har:

När det gäller ytavrinning, hur många cm från ytan ska hålet vara?

Visst är det onödigt då att silikona igen alla insug när man redan har en överrinning?

Någon som har bra förslag på hur man kan sätta fläktar under rampen?

Svar önskas snarast!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ni som bytt utblåsröret på ClownHotellet mot en Hydor Flo, hur har ni monterat denna? Jag har en slimlinebakgrund i karet vilket gör att jag inte når ända in med den skarvhylsa som följde med Flo:n. Jag funderar på att behålla en liten stump av röret och montera Flo:n på det. Några andra (bättre?) förslag?:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Skam den som ger sig!:)

Har kollat runt lite i affärer och vad tror ni om man skulle plocka isär denna (se länk) och trycka in i Hotellet?

http://www.rusta.se/stralkastare_2st__stallning_p91101001.html

Det som inte stämmer är att det står att det är 2 x 500w, har för mig att jag läste på baksidan av kartongen i affären att de låg på 500w tillsammans. Men det är ju iofs mindre viktigt för mig då jag max vill ha 70w.

Så min fråga är: Kan man sätta i en 70wattare i en av dom och vad skulle en sån lampa kosta?

Ha d fint!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...