Gå till innehåll

Team Clown Hotell


Hotrider

Rekommenderade inlägg

Ni som moddat med en Boyu WG-310 skummare har ni rivit ut Pump, Uv-c och skummaren och bara behållt filtervadden i första facket eller har ni bara plockat ut skummaren och låter första pumpen skicka in vatten via UV-c'n i fack två?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 220
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag har plockat ut allt (skummare, pump och UV) ur första facket. Har även tätat alla insugen så jag bara har ytavrinningen kvar samt monterat en starkare pump i sista facket. Detta gör att vattennivån i sumpen sjunker, man får en fungerande ytavrinning och skummaren kan jobba under bättre förhållanden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I vilket fack har du delen på skummaren med filtermedian? i fack ett ellet två? går det att anpassa så allt flöde går genom skummaren? Alltså att man har insugsdelen i fack ett och skummarkroppen i fack två? Eller får det gå så gott de går helt enkelt?

post-4399-14468916921933_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det samlas lätt saltavlagringar i slangen såfort den inte går optimalt, så jag sköljer rent slangen en gång i månaden ungefär. Tipset har jag fått av en annan Clownhotellägare! Tar tid för varmvattnet att smälta saltet dock!

Att köra osmosvatten igenom den bör ha samma effekt om man får igenom vattnet i slangen! så de kan funka precis lika bra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vilket märke på salt rekomenderar ni? har själv ett 58l hotell. jag har hitills köpt färdigt vatten men tänkte börja göra eget snart men ville veta vilken sort som ni rekomenderar, och är lättast att blanda. tömmern ni era kar när ni moddar om dom? funderar på att köpa en ny skummare och undrar ju då om man måste tömma ut allt vatten för att ta ur och sätta dit den nya?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vilket märke på salt rekomenderar ni? har själv ett 58l hotell. jag har hitills köpt färdigt vatten men tänkte börja göra eget snart men ville veta vilken sort som ni rekomenderar, och är lättast att blanda. tömmern ni era kar när ni moddar om dom? funderar på att köpa en ny skummare och undrar ju då om man måste tömma ut allt vatten för att ta ur och sätta dit den nya?

Jag kör samma H2Ocean och jag är nöjd, har iofs inte provat något annat så jag kan inte säga mycket mer än så. Du gör rätt i att blanda själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Jag kör gamla clownhotellet med två utblås i sista facket.

Har haft en del problem med att få ytavrinningen att fungera. Så nu har jag en maxijet 750 i första facket som blåser till 2:a facket.

Där sitter en WG-310_skummare som fungerar ok.

I fack nr 3 sitter endast aktivt kol i strumpa samt phosfatabsorber i strumpa.

I fack 4:a sitter nu originalpumpen som sitter i första facket från början (1000L/h som jag inte riktigt tror på). Och en microjet på 450l/h för annar svämmar fack 2 och 3 över.

Vissa har ju bara pump i fack 4. Stämmer det? Räcker det för att hålla en bra ytavrinning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör gamla clownhotellet med två utblås i sista facket.

Har haft en del problem med att få ytavrinningen att fungera. Så nu har jag en maxijet 750 i första facket som blåser till 2:a facket.

Där sitter en WG-310_skummare som fungerar ok.

I fack nr 3 sitter endast aktivt kol i strumpa samt phosfatabsorber i strumpa.

I fack 4:a sitter nu originalpumpen som sitter i första facket från början (1000L/h som jag inte riktigt tror på). Och en microjet på 450l/h för annar svämmar fack 2 och 3 över.

Vissa har ju bara pump i fack 4. Stämmer det? Räcker det för att hålla en bra ytavrinning?

Jag har bara pumpar i fack 4, har stängt alla luckor i fack 1 och sedan tätat dom så allt vatten går över ytavrinningen, det fungerar bra! Min originalpump levererade bara 400l/h.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

HUr har du gjort md UV-c ljuset då? Sitter det på din pump i sista facket? Du skriver "pumpar". Har du två i sista facket? liter/h? modell?

Tänkte man kanske kunde kopiera lite....

Kanske har du några bilder? Jag ska kolla dina trådar också.

Jag hade UV't på en av pumparna i sista facket ett tag, men tog bort det för några månader sen och kör nu utan.

Jag har två Hydor Pico pumpar, en på 1120l/h och den andra på 385l/h.

Båda pumparna är kopplade till Hydor Flo (roterande utblås).

Har inga bilder här, men fråga om det är något mer...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...