Jump to content

Erfarenhet av akvarieshop.se - någon


loscars

Recommended Posts

  • 5 months later...
  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Adressen står klart och tydligt på hemsidan:

Friluftsvägen 5a

17240 Sundbyberg

Men där är det stopp. Verkar inte finnas telefonnummer mot den adressen i några populära telefonböcker på internet.

Det enda jag vet är att personen bakom firman (åtminstone 2007) heter/hette Viktor och då jag köpte för 2 år sedan betalade jag in till BG 5959-3269. Detta är publika uppgifter, så det borde du kunna ringa till någon bank och kolla vem som äger/ägde det bankgirot.

Link to comment
Share on other sites

Jag har handlat många gånger över nätet pga. priset. Men att få kontakt med dom är ett större problem, sök på forumet så ser man att dom är lite hemliga. Köpte två armaturer senast och en fungerade inte, försökte få kontakt med dom flera gånger via mail men inget svar och telefonnummer finns ej. Så jag lagade den själv men jag har antagligen ingen garanti kvar längre. Trots detta kommer jag beställa igen då dom ligger 500:- billigare på vissa saker.

Link to comment
Share on other sites

Adressen står klart och tydligt på hemsidan:

Friluftsvägen 5a

17240 Sundbyberg

Men där är det stopp. Verkar inte finnas telefonnummer mot den adressen i några populära telefonböcker på internet.

Det enda jag vet är att personen bakom firman (åtminstone 2007) heter/hette Viktor och då jag köpte för 2 år sedan betalade jag in till BG 5959-3269. Detta är publika uppgifter, så det borde du kunna ringa till någon bank och kolla vem som äger/ägde det bankgirot.

Det finns en del skrivet tidigare om deras hemlighetsfulla framtoning i denna tråd.

Akvarieshop har tidigare varit annonsör på SG, men vi avslutade den relationen för snart två år sedan pga att vi inte fick bekräftat vilken person eller vilken firma som ligger bakom.

Precis som ramq skriver är det ganska lätt att kolla upp bolaget bakom bankgirot, och sedan via bolagsregistret kolla personerna bakom bolaget. Bolaget i detta fall heter World of Discus. Det man då finner är att det är två kompanjoner bakom bolaget, Amir Abbassi (far) och Mjlad Abbassi (son). I mailkommunikation kallade de sig omväxlande Franco eller Viktor, men vem som är Amir eller Mjlad (eller om båda är Mjlad) utrönade vi inte. Telefonnummer finns i alla fall på hitta.se.

Link to comment
Share on other sites

Intressant tråd, jag har legat med en beställning i detta företag sedan 14 augusti i år, mailat nu tre gånger, i dag fick jag att de skickat grejerna.

Jag ringde Kreditor som är deras faktureringspartner, vad de kunde se så hade företaget anmält resursbrist i form av personal som anledning till fördröjningar i deras aktiviteter, men att de nu hade arbetat ifatt ett halvårs försening eller något..

så för min del har det varit ketchupeffekten..

innan har jag aldrig haft problem.. men köpt allt på faktura..

Link to comment
Share on other sites

nickej54: Har du några dåliga erfarenheter hos akvarieshop.se eller vill du bara svartmåla dom rent allmänt utan egna erfarenheter?

Mina personliga erfarenheter av akvarieshop.se är bara bra. Jag har handlat hos denna webbutik flera gånger och jag fick en streampump som inte fungerade, som de snabbt bytte utan problem åt mig...

Dock rekomenderar jag allmänt att handla med faktura oavsett företag på webben. Du har då bättre chanser att lasta över eventuell ekonomisk smäll till banken om något går fel.

Link to comment
Share on other sites

nickej54: Har du några dåliga erfarenheter hos akvarieshop.se eller vill du bara svartmåla dom rent allmänt utan egna erfarenheter?

Mina personliga erfarenheter av akvarieshop.se är bara bra. Jag har handlat hos denna webbutik flera gånger och jag fick en streampump som inte fungerade, som de snabbt bytte utan problem åt mig...

Dock rekomenderar jag allmänt att handla med faktura oavsett företag på webben. Du har då bättre chanser att lasta över eventuell ekonomisk smäll till banken om något går fel.

Känslig, försöker inte svartmåla utan undersöka huruvida det finns andra personer med liknande problem. Jag kanske inte har något att oroa mig för? Men finns det personer som har haft problem liknande den erfarenhet jag nu har så är väl forumet till för att ventilera detta?

Jag tycker (min erfarenhet), att ignorera kunders frågor är "mindre bra" när man hänvisar till en "kundtjänst"

Hur lyckades du med bytet av pumpen om de ej går att kontakta?

Link to comment
Share on other sites

med tanke på att dom ligger 30-40% billigare men inte går att få kontakt med när det gäller reklamation ,.. så kanske det inte är så seriöst ,... jag va i butiken hela å ville köpa ett par saker. men fick bara beställa över internet då jag ville betala med kort ,... jag går inte me 10k i fickan ... min personliga åsikt är att det luktar skumt ..

men är nån nöjd så är det jue bra ,... jag är det dock inte med service på plats med mer

Link to comment
Share on other sites

Flera säger ju att det går att få kontakt med dem när det gäller reklamationer, och jag känner till minst en saltvattensbutik som inte heller tar kort men räknas som seriös. För mig har alltid mina beställningar fungerat bra och jag kommer fortsätta att handla saker av dem, om dom skulle strula till det nån gång skulle jag väl kanske ändra min åsikt. Men det är spännande att så många har åsikter om vad det luktar och så vidare fast dom inte har så mycket erfarenhet av dem.

Men jag kan säga att jag valde mellan denna och en annan butik som finns online som de flesta räknar som väldigt seriös på min senaste order, och valde dem pga av att det strulat mindre med akvarieshop, prisskillnaden var obetydlig i detta fallet (80kr på en pryl för ca 1500)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...