Gå till innehåll

Segt på SG senaste veckan


Rekommenderade inlägg

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det är just det som är märkligt, bara vissa av oss drabbas av störning, medan flertalet inte märker något problem alls. Kapacitetsproblem, låsningar, automatiska spärrar vid för mycket access från en och samma användare inom en viss tid (för att förhindra attack)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör Telia.

PS

Det har inget med operatören att göra, jag kan köra från dator nr 2 hemmifrån när jag inte kommer in på SG med dator nr 1. Dessutom finns det ju konstaterade och loggade problem hos Box under tidigare störning. Se inlägg 61 i denna tråd.

DS

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer du in på SG på dator 2 men inte dator 1 så är det ju datorn som det är fel på.

Menar du att du kan surfa på andra sidor på dator 2 samtidigt som dator 1 inte kommer in på SG så är det fortfarande dator 1 som det är fel på. :)

Annars hänger jag inte med riktigt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer du in på SG på dator 2 men inte dator 1 så är det ju datorn som det är fel på.

Menar du att du kan surfa på andra sidor på dator 2 samtidigt som dator 1 inte kommer in på SG så är det fortfarande dator 1 som det är fel på. :)

Annars hänger jag inte med riktigt...

Helt rätt, du hänger inte med!

Dator 1 slås plötsligt ut, jag kommer inte in eller blir egentligen 'hängandes' som det heter på dåligt datorspråk, men dator 2 fungerar perfekt mot SG. Vilket innebär att det inte är operatörens fel. Lätt att konstatera och behöver inte ventileras mer.

När andra användare samtidigt har problem, så är det ju inte min dator 1 det är fel på, och absolut inte om man dessutom konstaterar att Box haft/loggat problem vid samma tidpunkt.

Dessutom så fungera ju min dator 1 5, 6, 7, 12 veckor helt perfekt mot SG villket innebär att jag inte har någon konstig programvara i min dator.

Helt givet är det att då och då är det uppenbara problem att accessa SG, det trabbar inte alla, och har inget med operatör att göra, och inget med lokal programvara att göra.

Helt enkelt kapacitetsproblem och/eller låsningar, som bara drabbar vissa av oss.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Omöjligt att komma in nu igen: 01.45

Vet ni någon annan site som ligger på samma server som man kan gå in och kolla på samtidigt när SG segar? Zoopet var det inga problem att komma in pa. har f[tt f;r mig att den ligger p[ samma server.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni har helt rätt. När jag tittat på statistiken för svarstider syns det ett glapp. Vid två tidpunkter med 10 minuters mellanrum ca kl 01.40 gick det inte att få kontakt, se diagram. Totalt sett ligger vi på 99,76% tillgänglighet under maj. Vi efterforskar!

Zoopet ligger på samma hostingföretag (Box), men har en egen server. Marinakvariet ligger också på Box, men jag är osäker på om det är samma server som vår.

post-1358-14468917357003_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...