Gå till innehåll

Segt på SG senaste veckan


Rekommenderade inlägg

IE 8.0 installerat men det blev inte bättre. Kunde inte komma in på första sidan alls. Länken i ett mail tog mig dock in i denna tråden direkt, men inte utan problem.Samtidigt testade jag andra siter utan problem. Mycket märkligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Prova tillfälligt att deaktivera antivirusprogrammet en stund och surfa till SG igen för att se om det blir någon skillnad.

Vilket Antivirus?

Ni som enbart kör med IE, testa gärna med en annan, tex Firefox eller Opera, ifall ni nu kör med IE. Vägrar ni köra med annat än IE, så ta och testa 8'an för referens.
När jag ovan hade problem provade jag med både IE7, och Chrome.
Prova från en annan dator och se om du upplever det segt då.

Om jag upplever det igen, ska jag testa från alla 4'a burkarna här. Dock kommer de alla gå över samma lina, så jag inbillar mig att resultatet blir det samma.

Jag har som sagt bara upplevt att sidan varit riktigt seg en gång på senare tid.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova från en annan dator och se om du upplever det segt då.

Jag lyckades 'komma över' Gummans Laptop eftersom hon just nu är i full färd med att slå ihjäl en större mus som kattfan släpade in för en stund sedan.

Med laptopen fungerar det bra, den stationära har fortfarande stora problem med SG. Helt klart något fel som är trasigt. Märkligt att den stationära bara jäklas med SG och inget annat. Han tycker väl att jag skall undvika SG av någon anledning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte riktigt hur jag kan hjälpa till. Själv märker jag inte att det går segt.

Visst har vi otroligt tung trafik ungefär 80GB/månad (nu skryter jag om SG men det med befog).

Wiking: Har din frugas och din stationära dator motsvarande konfiguration (webläsare OP mm)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte riktigt hur jag kan hjälpa till. Själv märker jag inte att det går segt.

Visst har vi otroligt tung trafik ungefär 80GB/månad (nu skryter jag om SG men det med befog).

Wiking: Har din frugas och din stationära dator motsvarande konfiguration (webläsare OP mm)?

Japp samma config vad gäller browser och OS, annars finns det ju alltid annan programvara som diffar. Jag tror inte du kan hjälpa mig, det måste absolut vara något lokalt i min maskin som 'spökar'. Ena stunden går det inte alls, nästa stund halvknackigt, ibland helt perfekt.

Vid tillfälle skall jag försöka slå på lite loggning i olika pgm, kansk kan hitta något samband efter en tid.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wiking: Om du trycker ctrl alt delete samtidigt får du upp aktivitetshanteraren. I fliken "processer" kan du se vilka processer som är igång, hur stort minne som är allokerat och hur mycket processorn jobbar. De kan du jämföra med motsvarande i frugans dator.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wiking: Om du trycker ctrl alt delete samtidigt får du upp aktivitetshanteraren. I fliken "processer" kan du se vilka processer som är igång, hur stort minne som är allokerat och hur mycket processorn jobbar. De kan du jämföra med motsvarande i frugans dator.

I know Stig, jag vill inte framstå som kaxig, men jag har arbetat med IT i 25 år och köpte min första dator 1983. Men vad gäller PC så släppte jag redan för 15 år sedan all kunskap om konfiguration, kort, modem, skärmar, processorer och allt vad det nu är, så alla idéer är välkomna.

På jobbet kan jag lägga både timmar, dagar och veckor åt liknande problem, annars stannar våra monteringsliner, men då har det inte med själva PC'n att göra, det handlar mer om Databaser, Nät, Robotar, Carrier, men framför allt IT System, men här hemma skall det bara fungera.

Vad gäller Aktivitetshanteraren så är det helt 'dött' i den när jag har mina problem. Dvs varken CPU, program eller nätverket belastas. Som jag skrivit tidigare, problemet är mycket märkligt.

Mer idéer mottages, och jag tänker inte framstå som kaxigsmiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

, men här hemma skall det bara fungera.

Hehe, jag känner igen det där. Jobbar själv inom IT, men hemma ska bara "skiten" fungera.

När man jobbat åtta timmar plus så är man mindre motiverad att fortsätta hemma.

För oss moderatorer som ska hjälpa till med datorproblem som har med SG att göra så är det otroligt svårt att gissa sig till kompetensen hos medlemmen. I bland ger man för enkla svar och i bland för avancerade (typ har du dubbla WiFi kablar?).

Jag / Vi får fundera vidare på vad sjutton det kan vara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jag känner igen det där. Jobbar själv inom IT, men hemma ska bara "skiten" fungera.

När man jobbat åtta timmar plus så är man mindre motiverad att fortsätta hemma.

För oss moderatorer som ska hjälpa till med datorproblem som har med SG att göra så är det otroligt svårt att gissa sig till kompetensen hos medlemmen. I bland ger man för enkla svar och i bland för avancerade (typ har du dubbla WiFi kablar?).

Jag / Vi får fundera vidare på vad sjutton det kan vara.

Alltid trevligt med likasinnad som förstår, tackar!

Som jag skrev tidigare, det måste vara något i min stationära som jäklas. Laptopen går ju genom samma router och nät. Men nu har den stationära fungerat problemfritt i flera timmar, så nu ägnar vi oss åt den riktiga hobbyn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samma problem med båda datorerna. Men det är Internetanslutningen som bryter ned hos mig. Stoppar ena datorn är den andra också död. ADSL routern visar kontakt och jag får kontakt med nätleverantören (Wexnet) men inte med Bahnhof. Så jag gissar att det har med DNS:en att göra. Jag försökte byta leverantör men allt som hände var att jag var utan nät hemma i drygt tre månader. Så nu vågar jag inte klaga...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De problem du beskriver Stig hade jag för ca 1 år sedan. Jag vet inte hur många felanmälningar jag gjorde till leverantören Telia. De hotade med stora kostnader för att skicka ut felsökare. När de väl till slut, efter ett halvår, tvingades skicka ut en snubbe så hittade han naturligtvis en liten halvbränd kabel i teleskåpet ute på gatan, tog bara några minuter att konstatera ett litet men förödande glapp.

Utan nät i 3 månader? Det är ju värre än bensinransoneringen på 70-talet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testade nyss. Det var iofs "bara" småsegt (30 sekunders sidladdning, eller så) men problemet var identiskt över 3 olika burkar. Dock bara den här som är inloggad, vilket inte borde spela någon roll.

(Tvivlar dock på att det är forum relaterat, snarare troligt att det rör sig om trafiken längs vägen)

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft lite långsam sidladdning lite då och då. Oftast rullar det på bra men ibland tar det mellan 30sek - 3min att ladda sidan. Tycker det känns som kommunikationen mellan sidan och databasen kan sega lite ibland. Senast idag klockan 21:34 ungefär, då tog det ungefär 45sek.

Jag laddar aftonbladets sida snabbare vid tillfället då det händer, så det är inte linan till mig som segar. Jag tvivlar på att det är lokalt i datorn då andra sidor funkar bra.

Kör med uppdaterad FF, IE har jag aldrig provat å vettef-n om jag vill göra det heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fortfarande märkliga problem med sidladdningen. Vissa stunder fungerar det utan problem. Sen kan det strula en timma, sedan fungerar det perfekt igen. Det finns ingen annan site där jag har samma problem. Under fm idag hade jag stora problem.

När det går segt på SG så provar jag alltid med att ladda flera andra siter samtidigt för att se om jag får samma problem, men det får jag aldrig.

Det måste ju finnas loggning på databasen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skriv gärna in de klockslag det rör sig om, det är säkert lättare för de som är insatta i den tekniska biten att kolla upp det.

Japp.

Villka är de som undersöker den tekniska biten? Köper SG en tjänst av någon och är det de som undersöker?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wiking: Har du testat att rensa coockies, cachade filer i din webbrowser och liknande? You never know :-) Verkar ju iallfall vara lokalt fel på din sida.

Tjena. Nej det har jag inte testat nu. Eftersom flera stycken rapporterar seghet så är det väldigt svårt att säga om problemet ligger på min sida eller ej. DaTrucka's inlägg nedan t ex stämmer ju klockrent på mig.

Återigen, det är bara på Saltvattensguiden jag har dessa problem!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...