Gå till innehåll

Segt på SG senaste veckan


Rekommenderade inlägg

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Testa att slå av ADSL-modemet 30 sekunder och starta det igen.

Jag har bara mina vanliga problem. Jag brukar försöka ansluta till olika toppdomäner och kommer jag bara in på en så är det löst. Fast när jag skulle skicka detta hängde nätet sig... Första gången på ungefär två veckor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket märkligt. Jag surfar från jobbet och hemma, med helt olika konfigurationer. Har aldrig några problem.

Kan du beskriva problemen närmre är du snäll. Har du provat med olika webbläsare? Vilken operatör har du? Upplever du samma problem om du surfar från någon annan dator till SG?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket märkligt. Jag surfar från jobbet och hemma, med helt olika konfigurationer. Har aldrig några problem.

Kan du beskriva problemen närmre är du snäll. Har du provat med olika webbläsare? Vilken operatör har du? Upplever du samma problem om du surfar från någon annan dator till SG?

Nej, inte provat med olika webbläsare eller annan dator. Jag använder IE 7.0. Telia är min leverantör.

När det strular så har jag följande problem.

När jag surfar runt på SG så laddas inte sidorna ner fullt ut och det går väldigt långsamt, väldigt segt. Många gånger lyckas inte nedladdningen alls och jag måsta starta om browsern. Ibland hjälper det att starta om browsern och gå in på SG igen, ibland fungerar inte det heller.

Vissa dagar, som i kväll, har jag inga problem alls. Vissa dagar så har jag problemet konstant.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om/när ni som är drabbade märker att sidan är seg. Prova tillfälligt att deaktivera antivirusprogrammet en stund och surfa till SG igen för att se om det blir någon skillnad.

(glöm inte att aktivera skyddet igen efter ni provat)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om/när ni som är drabbade märker att sidan är seg. Prova tillfälligt att deaktivera antivirusprogrammet en stund och surfa till SG igen för att se om det blir någon skillnad.

(glöm inte att aktivera skyddet igen efter ni provat)

Testat för länge sedan och gör ingen skillnad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som enbart kör med IE, testa gärna med en annan, tex Firefox eller Opera, ifall ni nu kör med IE. Vägrar ni köra med annat än IE, så ta och testa 8'an för referens.

Jag vill inte testa med någon annan än IE, men 8:an kan jag ladda ner och installera, utgår från att den är gratis. Jag utesluter inte att det IE 7.0 som strular, men detta bara med SG av någon anledning.

Nu när jag skulle logga in på SG 15:20 så hade jag stora problem, det tog några minuter att få fram första sidan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...