Gå till innehåll

NephruruS 375liter+100sump


NephruruS

Rekommenderade inlägg

  • Svar 292
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Finns två varianter av dem - de som är döva och de som hör precis ALLT :)

Har varit med om bägga delarna innan faktiskt men här tycker dom om mig fast jag för lite liv ibland och att hunden kan skälla till inatten o väcka dem för att hon vaknar av tidningen gör dem ingenting alls :P

så dem gillar mig faktiskt och ska alltid stå o prata en massa skit jämt :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Norgren: Jag har varit med om dem som klarar både och. Döva när man pratar med dem men vaknar mitt i natten och kan inte somna om ifall man spolar toaletten en minut över tio.

fint.. då kan man börja undra vart problemet sitter hos dessa människor..

Neph: Honda har sen ett tag tillverkvat riktigt tysta fyrtakts-motor-elverk.. inte som amerikanska bullriga och skakiga maskiner.. dessa brukar finnas att beskåda hos honda-center, där de säljer mc och trädgårdsmaskiner, har inte sett honda bilar där.. kanske inget som man har i sovrummet fortfarande, men det borde väcka lite uppmärksamhet hoss grannarna..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fint.. då kan man börja undra vart problemet sitter hos dessa människor..

Neph: Honda har sen ett tag tillverkvat riktigt tysta fyrtakts-motor-elverk.. inte som amerikanska bullriga och skakiga maskiner.. dessa brukar finnas att beskåda hos honda-center, där de säljer mc och trädgårdsmaskiner, har inte sett honda bilar där.. kanske inget som man har i sovrummet fortfarande, men det borde väcka lite uppmärksamhet hoss grannarna..

Okej låter helt klart värt att kolla upp dessa! :)

akvariet står bredvid balkongen istortsett så har inga problem med att ha det ståendes där när det blir aktuellt =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Norgren: Jag har varit med om dem som klarar både och. Döva när man pratar med dem men vaknar mitt i natten och kan inte somna om ifall man spolar toaletten en minut över tio.
fint.. då kan man börja undra vart problemet sitter hos dessa människor..
De är ensamma. De sitter ensamma hemma i bostaden med hörapparaten uppskruvad på max, och alla ljudkällor i hemmet avstängda. Så fort de hör någonting, oavsett vad, rings det till hyresvärden / bostadsrättsföreningen och klagas. Detta, och den 20 minuter långa proceduren för att lämna in tipset på fredag eftermiddag är den enda sociala kontakt de har med andra människor.

Jag vet inte vilket som är värst, att de inte gör något åt det, eller att omvärlden inte gör något åt det.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Älskar heliofungior... Otroligt vackra och du verkar ha fått riktigt fint ex.!

Dessutom enorm! :)

Ja heliofungior är läckra som attan :)

ska bli kul o se hur den ser ut framåt eftermiddagen/kvällen när den blåst upp sig lite :)

Ja den är ganska enorm faktiskt, själva "plattan" är stor som en cdskiva.

Snygg heliofungia! :)

Yeah :)

va tvungen o få i lite rosa kände jag och då tyckte jag att en heliofungia vore passande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nope ingen aning alls. kommer inte ihåg om det var en svår korall ?

hade 1 annan fungia men den klarade sig inte den heller

Heliofungia räknas precis som du säger ibland som en svår korall, dom brukar klara sig en tid för att sen antingen svälta ihjäl eller få bakterieinfektioner (brown jelly m.m.) min dog av bakterieinfektion efter att en sten "repade/punkterade" dess hud.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...