Gå till innehåll

Papperstidningen Coralmagazine...


Jaken

Rekommenderade inlägg

Någon här som läst eller prenumererar på coralmagazine?

http://www.coralmagazine.co.uk/

Det är för övrigt en engelsk variant på den tyska Koral Magazin.

Är lite trött på alla nättidningar, vill ha en papperstidning. Det är lite jobbigt att ta med datorn in på toa...

De verkar ju ha grymt kompetenta skribenter

Reputable marine aquarists, aquarium experts and scientists from all over the world have alredy contributed to KORALLE magazine, like Dr. Bruce Carlson (formerly director of the Waikiki-Aquarium, Hawaii, USA), Julian Sprung (Florida, USA), J. Charles Delbeek (Hawaii, USA), Hans-Werner Balling (Wartenberg), Prof. Dr. Terry Siegel (Massachusetts, USA), Prof. J.E.N. Veron (stony coral taxonomist , Qld., Australia), Rolf Meyer (Direktor Aquarium Erfurt, Germany), Prof. Daphne Fautin (Kansas, USA), Dr. Phil Alderslade (soft coral taxonomist, Qld., Australien), Dr. Jürgen Lange (director zoological garden and aquarium Berlin, Germany), Prof. Dr. Dietrich Mebs (toxicologist, Frankfurt, Germany), Kai Velling (Berlin, Germany), Anthony Calfo (Pennsylvania, USA), just to name a few.

Also the list of scientific review board members contains many names with international reputation: e. g. Prof. Dr. Ellen Thaler (animal behaviourist, Austria), Svein A. Fossa & Alf J. Nilsen (reef aquarium experts and book authors, Norway) or Prof. Dr. Volker Storch (zoologist and book author, Heidelberg, Germany).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Nu sitter jag med nr 1 o 2 och det känns som jag är 5år o jultomten har varit här! Har inte lusläst dom ännu för de kom idag, men det känns som ett bra beslut att prenumerera på coral magazine, fina bilder ganska tjocka tidningar (95 sidor). Kan bara rekommendera tidningen!! smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...
  • 2 år senare...
  • 6 månader senare...

Det är väll i alla fall lite nedförsbacke? Jag menar, det går lixom utför. Jaken ville ha toalettlektyr. Och nu får han släpa med lappisen på dass, eller vad?

I fråga lite på sidan om. Någon som fortfarande köper den i pappersutgäva? Funderar på om den är lika full med reklam då som på nätet... Skrämmande rent ut sagt.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stod och bläddrade i lite "revporr" på en välsorterad tidningshandlare för en tid sedan. Tror att Coral Magazine var en av dem och jag är nog snäll om jag säger att det minst var 50% reklam. Jag bestämde mig för att priset var för högt för innehållet, 90 pix om jag minns rätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Jag var sugen på en pappers prenumeration för att ha något färgglatt att bläddra i då och då.Men jag tänker inte betala relativt dyrt för att få något som är 25-50% reklam. Det händer bara inte. Kalla mig snål, det kan jag gå med på.

B!

Om du inte vill ha massa reklam kan du ta en prenumeration på

http://www.marineworldmagazine.com/index.html

Jag har haft den tidingen för några år sedan och den var det inte mycket reklam i. Det kan iofs ha skett förändring. Då tyckte jag att den var ganska bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...