DaTrucka Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 Bara att gratulera... till att ballasterna funka alltså .
ballsam Postat 7 september 2010 Författare Postat 7 september 2010 Tackar och bockar.. Stig; det löser sig nog. Du får byta till petsäkra uttag och sätta på skydd över elementen på finhögtalarna så kan det funka..Sent from my iPhone using Tapatalk
Wiking Postat 18 september 2010 Postat 18 september 2010 Tack för fraggarna Samuel, med lite tur så kan jag kanske få dem att ta sig!
ballsam Postat 30 september 2010 Författare Postat 30 september 2010 Uppdatering. Upplever att saker och ting trivs och växer allt bättre. Inte så det knakar som det gör hos en del, men lite lagom så där. Känner mej mkt nöjd med den nya lysrampen. Enda nackdelen är att den har nästan samma ytmått som karet, vilket gör det lite knepigare att ta sig ner i plurret. Finns några små öar av cyano, men inget som känns hotfullt. Ska suga upp det vid nästa vattenbyte. Vet inte om det beror på förändringar i belysning eller mer mat till fiskarna, men har fått putsa rutorna oftare sista tiden. Började med kol i sumpen för några veckor sedan och upplever att knappar och ricordeorna ser piggare ut. Börjar få problem med att det är trångt. Mycket för att min BTA breder ut sig ordentligt och bränner det som kommer för nära. Fick några spretiga tunna pinnar av Nicklas i Jönköping för ett tag sedan som börjar växa ut ur stenen och som här hemma blivit gröna, men har ingen aning om vad det är.. lite kornig bild kanske, men det är korallen snett ovan till höger om den röda montiporanSent from my iPhone using Tapatalk
ballsam Postat 30 september 2010 Författare Postat 30 september 2010 Slänger med några fler iPhone-bilderSent from my iPhone using Tapatalk
sylle Postat 30 september 2010 Postat 30 september 2010 Helbilden på karet var superskön sparade den bland favoriter.
ballsam Postat 30 september 2010 Författare Postat 30 september 2010 Trevligt att höra. Ska ta mej samman nån dag och fota med den riktiga kameran istället. Råkade köpa en Canon eos 500 d för ett tag sedan, och hade man bara kunnat hade det varit kul att klippa ihop ett klipp. Blev inspirerad av han den där amerikanen som skriver på forumet ibland..Sent from my iPhone using Tapatalk
djzimon Postat 30 september 2010 Postat 30 september 2010 Snyggt kar! Tycker det är passligt med utrymme för korallerna att växa på osv att d ej ser helt smetat ut .
Nordin Postat 30 september 2010 Postat 30 september 2010 Första bilden/helhetsbilden var helt underbar! kanonsnyggt!
Laggeman Postat 1 oktober 2010 Postat 1 oktober 2010 Snygga bilder Samuel!Ang din spretiga pinne så tror jag det är en Montipora Stellata.
ballsam Postat 1 oktober 2010 Författare Postat 1 oktober 2010 Japp.. det verkar troligt. Den växer roligt och ganska snabbt. Verkar inte bry sig om att den ligger emot en flakväxande montipora, vilket borde betyda att den tillhör samma släkte.Sent from my iPhone using Tapatalk
ballsam Postat 5 oktober 2010 Författare Postat 5 oktober 2010 För några månader sedan köpte jag 2 st clarkii-clowner, en lite större än den andra. Första dagarna fick den mindre, kuvade hanen, inte lämna anemonen utan att få stryk av honan, men efter det har han fått stryk så fort han närmat sig. Sista två dagarna har något hänt. Han verkar ha blivit benådad och får vara i anemonen. Han fjäskar som sjutton, så lite rädd är han nog fortfarande, men ska bli kul att se var det tar vägen. När jag köpte karet fick jag med ett lekande frenatus-par. Hade varit kul om det leder nån vart med dom här två.. Sent from my iPhone using Tapatalk
garfish Postat 6 oktober 2010 Postat 6 oktober 2010 Fint Kar, och fina bilder på koraller, fisk och aquascape... Ser betydligt större ut än 390 liter... //Gustaf
ballsam Postat 8 oktober 2010 Författare Postat 8 oktober 2010 provade att filma med nya kameran ikväll. la in ett klipp på youtube. lägger in en länk.. http://www.youtube.com/watch?v=51fsjcvTZpk
Dykaren Postat 8 oktober 2010 Postat 8 oktober 2010 provade att filma med nya kameran ikväll. la in ett klipp på youtube. lägger in en länk.. http://www.youtube.com/watch?v=51fsjcvTZpkSnyggt akvarium och hungrig bebis?
ballsam Postat 8 oktober 2010 Författare Postat 8 oktober 2010 aj då.. glömde nog bort att minstingen hördes i bakgrunden. hoppas inte socialen kommer på besök tog även lite bilder med kameran. blir inte riktigt bra med mobilen. har dock svårt att få färgerna att stämma riktigt. blir gärna lite väl blått. ska försöka lära mej nån dag
Nordin Postat 8 oktober 2010 Postat 8 oktober 2010 Brutalt vackra bilder, vad använder du för kamera ?
ballsam Postat 8 oktober 2010 Författare Postat 8 oktober 2010 tackar. köpte en canon eos 500d och har ett fast 50mm f1:1.8 på. säkert inte det bästa för ändamålet, men gillar att man kan fota utan blixt i lite sämre ljus. lite kul att man kan filma med den också. hade en eos 350 innan, men den försvann å var borta tills 3-4 dagar efter jag köpt denna. då städade frugan i källaren, å givetvis hittade hon den. bara att ringa tillbaka till försäkringsbolaget å förklara
ballsam Postat 8 oktober 2010 Författare Postat 8 oktober 2010 hittade en bild på hysterixen också. den är väldigt tätvuxen, och i verkligheten inte riktigt så blå som på bilden
Rekommenderade inlägg