amatören Postat 18 maj 2009 Författare Dela Postat 18 maj 2009 ok då vet jag....tack så mycket för svaret Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 31 maj 2009 Författare Dela Postat 31 maj 2009 Dagens dumma fråga.Funderar på lite stimfisk. Nån som har nåt tips till fina såna?Mina tankar går lite till gröna chromis och Neoglyphidodon oxyodonMen hur är det med revir och sånt!? Finns bättre tips!? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 31 maj 2009 Dela Postat 31 maj 2009 Jag är inte säker på att jag förstår frågan. Undrar du om t.ex. ett stim chromis påverkar de andra fiskarnas revir? Jag har i alla fall inte märkt av det i mitt revkar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 31 maj 2009 Författare Dela Postat 31 maj 2009 Nä snarare så om dom tar revir och sånt. En del damseller och fröken fiskar kan ju vara ganska revirhävdande.Går det bra att ha i stim eller funkar det bara tills två fiskar har parat ihop sig och slår ihjäl dom andra. Nån stim fisk man skall undvika av nån anledning!? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 31 maj 2009 Dela Postat 31 maj 2009 Chromishanar har revir vid leken och någon dag efter det. Men de kan leka med nya honor undan för undan och på så sätt hålla reviret i månader. Sedan är det paus några veckor. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 tjenaHär kommer lite bilder på min renovering inför FOWLR. Väggarna är borta nu iaf.....tog totalt 1 dag att riva bägge väggarna och fixa med elen så den inte var jätte i vägen. Skall ju göras bättre när det börjar närma sig färdigt. Totalt har 2,5 meter vägg direkt bakom akvariumet försvunnit och 60 cm vägg vid väggen bakom det.Akvariumet skall stå rakt ut från väggen som tv sitter på ca vid det gråa linjen i taket. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 Fick ju bli lite fisk bilder oxå o inte bara på tjocke mig som river saker. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 kul att det är på gång nu då, när räknar du med att flytta själva karet ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 nån gång nästa vecka hoppas jag på.....har ju gjort misstaget att berätta om att jag skall flytta karet så det är inte många som vill vara med och lyfta.Köpte två ricodea florida idag oxå. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 glöm inte att tömma det på vatten , väger mindre då.. ska du ställa det där vägen var innan då eller ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 glöm inte att tömma det på vatten , väger mindre då.. ska du ställa det där vägen var innan då eller ?mvh mannevisste väl att det var nåt jag hade missat!? he he he ja den skall stå där väggen var innan....så det blir lite som en rumsavskiljare..... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ocikatten Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Härligt med folk som inte räds lite hårt arbete i sommarvärmen! Ser ut att bli kanon det här.Underbara fiskar! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 visste väl att det var nåt jag hade missat!? he he he ja den skall stå där väggen var innan....så det blir lite som en rumsavskiljare.....har du tunnor nog för att spara på vattnet inför flytten ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 Härligt med folk som inte räds lite hårt arbete i sommarvärmen! Ser ut att bli kanon det här.Underbara fiskar!Nja tjejens suckar och blickar började bli jobbiga he he he. Men det känns bra nu iaf.....nu skall bara golvet upp och så skall klinkers läggas, målas och tapetseras sen är det bara inredningen kvar....Jag hoppas ju att det bli kanon men det har ju alla förutsättningarna.Ja det är fina fiskar.....verkar som det kommer i en picassotryckare snart oxå.Du får ju titta upp martin...ditt kar är ju insperationen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ocikatten Postat 23 juli 2009 Dela Postat 23 juli 2009 Nja tjejens suckar och blickar började bli jobbiga he he he. Men det känns bra nu iaf.....nu skall bara golvet upp och så skall klinkers läggas, målas och tapetseras sen är det bara inredningen kvar....Jag hoppas ju att det bli kanon men det har ju alla förutsättningarna.Ja det är fina fiskar.....verkar som det kommer i en picassotryckare snart oxå.Du får ju titta upp martin...ditt kar är ju insperationen.Då är det färdigt till helgen eller..? Har du hittat en Picasso? För annars är min till salu. Jag har bestämt mig för att nergradera till ett mindre kar och börja med koraller igen. Har saknat det lite. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 23 juli 2009 Författare Dela Postat 23 juli 2009 har du tunnor nog för att spara på vattnet inför flytten ?mvh manneJa jag har nån 130L balja men skulle behövt fler.....blir väl en liten tur upp till ikea snart.Då är det färdigt till helgen eller..? Har du hittat en Picasso? För annars är min till salu. Jag har bestämt mig för att nergradera till ett mindre kar och börja med koraller igen. Har saknat det lite.Ja det var nån som ville byta sin picasso mot min sten som jag har lagt på annons.....men annars köper jag gärna din.Nä i helgen blir det inte klart......har sonen denna helgen och då vill jag vara med han. Har dock 2 veckor semester kvar så det fixar sig nog. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 16 augusti 2009 Författare Dela Postat 16 augusti 2009 Ja det var ett tag sedan man uppdaterade här. Renoveringarna går framåt bara små plock kvar. Planerna för karet går oxå framåt....just nu är det många tankar och ganska nervöst över hur i hela fridens namn skall borra hål i karet. Skall ha ett 32mm rör från ytavrinningen till sumpen....tydligen gör man ett 40 mm hål för det...men hur?? Hålsåg eller? Nån i skåne som har gjort det innan och kan hjälpa mig??? Skall ju till norge i morgon så det är ju ingen panik men ändå! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jonas Am Postat 17 augusti 2009 Dela Postat 17 augusti 2009 Här är en variant. Du har väl inte tempererat glas, för då blir det så här Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 27 augusti 2009 Författare Dela Postat 27 augusti 2009 Ok tack...Hoppas att det inte är härdat glas då alltså.Är det vanligt att blanda glas?? För karet är borrat i botten ...vad är oddsen att dom har vanligt glas i botten och härdat glas i sidorna?? Bara 5 veckor kvar i norge!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 28 augusti 2009 Dela Postat 28 augusti 2009 Att en tillverkare skulle blanda är nog inte normalt, och hembyggda kar brukar inte vara byggda på härdat glas över huvud taget.... Brukar... (Det händer att man använder härdat laminatglas till STORA kar, osv)B! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 28 augusti 2009 Författare Dela Postat 28 augusti 2009 tycker inte mitt kar är så stort att härdat laminat glas är befogat, men vad vet jag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 augusti 2009 Dela Postat 28 augusti 2009 tror inte att det är härdat.. men micke borde väl veta exakt.. slå han en pling.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 28 augusti 2009 Författare Dela Postat 28 augusti 2009 japp får göra det....hur går det me mussla o knapparna manne?? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 28 augusti 2009 Dela Postat 28 augusti 2009 japp får göra det....hur går det me mussla o knapparna manne??dom lever och frodas.!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 28 augusti 2009 Författare Dela Postat 28 augusti 2009 dom lever och frodas.!mvh manneHar knapparna öppnat sig? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg