Postat 31 augusti 200916 Ă„r Ăr det nĂ„gon som har koll pĂ„ om jag kan besĂ€lla enVortech streamer frĂ„n USA och ha möjlighet att köra den pĂ„ 220? Den adapter som ligger med lĂ€r ju vara 110v men sjĂ€lva kontrollern som vad jag förstĂ„r matar sjlva pumpen borde Ă€l gĂ„ pĂ„ 12v eller sĂ„?NĂ„gon som vet?
Postat 24 september 200915 Är jag har maila med en i usa och jag frÄga om jag kunde köra en MP10 frÄn svenska vÀgguttag och han sa att jag kan det bara jag har en adapter som gör om kontakten frÄn amerikansk till svensk.
Postat 24 september 200915 Är RÀcker det inte med att byta datorkabeln, behöver du verkligen en omvandlare? Fick hem 2st vortech 40 i veckan, inte testat Ànnu men nog Àr det en kabel för bÀrbara datorer...?
Postat 24 september 200915 Är "vortech can be used on 110V or 220 volt.This product has adaptor like laptop, so it can be used on any voltage."
Postat 24 september 200915 Ă„r Ăr dessa pumpar CE mĂ€rkta??Om olyckan skulle vara framme vad sĂ€ger dĂ„ försĂ€kringsbolagen att man har en ej CE mĂ€rkt produkt?
Postat 24 september 200915 Är ja sÄ dÀr nu har jag bestÀllt mig en MP 10 med kontroller=) nu ska ja bara klura ut och kolla om man kan hitta en Hagen Glo T5 HO 2x24W/2x39W som man kan köra pÄ svenska vÀgguttag=)
Postat 25 september 200915 Är ja sÄ dÀr nu har jag bestÀllt mig en MP 10 med kontroller=) nu ska ja bara klura ut och kolla om man kan hitta en Hagen Glo T5 HO 2x24W/2x39W som man kan köra pÄ svenska vÀgguttag=)http://www.guldfisken.se/beta/catalog/armaturerlysroer-lysroershaallare-c-57_108?osCsid=be4fe9ab653b225c03b6d3e5e3f02dd5hÀr finns lite.mvh manne
Postat 25 september 200915 Ă„r Ăr det nĂ„gon som har koll pĂ„ om jag kan besĂ€lla enVortech streamer frĂ„n USA och ha möjlighet att köra den pĂ„ 220? Den adapter som ligger med lĂ€r ju vara 110v men sjĂ€lva kontrollern som vad jag förstĂ„r matar sjlva pumpen borde Ă€l gĂ„ pĂ„ 12v eller sĂ„?NĂ„gon som vet?Har en MP40w som jag kopplade in förra veckan. Inga som helst problem att byta "datakabel" till en med svensk stickpropp.Kolla min trĂ„d sĂ„ ser du bilder pĂ„ kabeln som jag bytte ut.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=25189Den kör pĂ„ fint./HĂ„kan Ăndrat 25 september 200915 Ă„r av Scubahawk Glömde lĂ€nk....
Postat 25 september 200915 Är Jag har bestÀllt en MP10:a frÄn staterna och den lÀr dyka upp nÄgon gÄng nÀsta vecka, fÄr jag hoppas. FÄr vÀl Äterkomma med hur det gÄr med uttagsfrÄgan. :-)
Postat 25 september 200915 Är eBay, helt klart.Sedan finns ju bÄde svenska och tyska webbshoppar, men ingen av dom verkar ha MP10 i lager Ànnu och det Àr lite halvklent utbud pÄ annat Àn största MP40W.
Postat 25 september 200915 Är eBay, helt klart.Sedan finns ju bÄde svenska och tyska webbshoppar, men ingen av dom verkar ha MP10 i lager Ànnu och det Àr lite halvklent utbud pÄ annat Àn största MP40W.Hörde att de kommer komma in till Europa först dÄ pumparna blivit CE mÀrkta och godkÀnda dÀrför den sena levereringen
Postat 7 oktober 200915 Är Det dök upp en efterlÀngtad leksak med posten idag...Som ni ser sÄ Àr det som bekant storleken som rÀknas, inte sant?Och som dom andra Vortech-pumparna sÄ gör Ecotech Marine det lÀtt för oss européer:NÀtaggregatet klarar 100-240V, sÄ det Àr bara byta kabeln och rocka loss...
Postat 3 april 201015 Är SÄ hÀr ett halvÄr senare, hur Àr ljudnivÄn pÄ dessa streamers? BÀttre eller sÀmre Àn Tunze?
Postat 3 april 201015 Är SÄ hÀr ett halvÄr senare, hur Àr ljudnivÄn pÄ dessa streamers? BÀttre eller sÀmre Àn Tunze?om jag jÀmnför rakt upp o ner mellan min tunze nano 6055 resp Vortech mp10 , sÄ Àr tunzen knÀpptyst medans vortechen hörs i uppvarvning , ett svagt 'turbinljud' kallar jag det. mvh manne
Postat 3 april 201015 Är Och har de (mp 10) kommit till Sverige Àn eller mÄste man ge sig ut pÄ ebay?
Postat 3 april 201015 Är Och har de (mp 10) kommit till Sverige Àn eller mÄste man ge sig ut pÄ ebay?finns EN hemma hos bioted marine ca 2400-2500kr. enligt hans webshop kollar sjÀlv efter nya mp40mvh manne
Postat 4 april 201015 Är om jag jÀmnför rakt upp o ner mellan min tunze nano 6055 resp Vortech mp10 , sÄ Àr tunzen knÀpptyst medans vortechen hörs i uppvarvning , ett svagt 'turbinljud' kallar jag det. mvh manneVad trist, dÄ fÄr jag stryka Vortech frÄn mitt ljudsanerade akvarium. Tunze here we come!
Postat 4 april 201015 Är Vad trist, dÄ fÄr jag stryka Vortech frÄn mitt ljudsanerade akvarium. Tunze here we come!jag Àr sjÀlv vÀldigt petig.. i nightmode sÄ hör jag inte vortechen alls sÄ jag kommer ev o satsa pÄ en model större sen nÀr pengarna till det finns, Àr mycket nöjd med pumpen o dess 'modes' som finns. man fÄr bara undvika det modet som lÄter vÀrst alt varva ner den lite frÄn toppfart.jag har sjÀv Àven 6100 tunze = styrbar 12000L som jag inte kör över ca 70% bara för att slippa oljudet pÄ högsta varven. man ska njuta av akvariet, inte fÄ huvudvÀrk pga vÀsen.mvh manne
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.