Gå till innehåll

Vortech MP20 / MP10


hedghog

Rekommenderade inlägg

Är det någon som har koll på om jag kan besälla enVortech streamer från USA och ha möjlighet att köra den på 220? Den adapter som ligger med lär ju vara 110v men själva kontrollern som vad jag förstår matar sjlva pumpen borde äl gå på 12v eller så?

Någon som vet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
ja så där nu har jag beställt mig en MP 10 med kontroller=) nu ska ja bara klura ut och kolla om man kan hitta en Hagen Glo T5 HO 2x24W/2x39W som man kan köra på svenska vägguttag=)

http://www.guldfisken.se/beta/catalog/armaturerlysroer-lysroershaallare-c-57_108?osCsid=be4fe9ab653b225c03b6d3e5e3f02dd5

här finns lite.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har koll på om jag kan besälla enVortech streamer från USA och ha möjlighet att köra den på 220? Den adapter som ligger med lär ju vara 110v men själva kontrollern som vad jag förstår matar sjlva pumpen borde äl gå på 12v eller så?

Någon som vet?

Har en MP40w som jag kopplade in förra veckan. Inga som helst problem att byta "datakabel" till en med svensk stickpropp.

Kolla min tråd så ser du bilder på kabeln som jag bytte ut.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=25189

Den kör på fint.

/Håkan

Ändrat av Scubahawk
Glömde länk....
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

eBay, helt klart.

Sedan finns ju både svenska och tyska webbshoppar, men ingen av dom verkar ha MP10 i lager ännu och det är lite halvklent utbud på annat än största MP40W.

Hörde att de kommer komma in till Europa först då pumparna blivit CE märkta och godkända därför den sena levereringen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Det dök upp en efterlängtad leksak med posten idag...

post-2432-14468918235768_thumb.jpg

post-2432-14468918236141_thumb.jpg

Som ni ser så är det som bekant storleken som räknas, inte sant?

Och som dom andra Vortech-pumparna så gör Ecotech Marine det lätt för oss européer:

post-2432-14468918236337_thumb.jpg

Nätaggregatet klarar 100-240V, så det är bara byta kabeln och rocka loss...

post-2432-1446891823555_thumb.jpg

post-2432-14468918235954_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
Så här ett halvår senare, hur är ljudnivån på dessa streamers? Bättre eller sämre än Tunze?

om jag jämnför rakt upp o ner mellan min tunze nano 6055 resp Vortech mp10 , så är tunzen knäpptyst medans vortechen hörs i uppvarvning , ett svagt 'turbinljud' kallar jag det.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om jag jämnför rakt upp o ner mellan min tunze nano 6055 resp Vortech mp10 , så är tunzen knäpptyst medans vortechen hörs i uppvarvning , ett svagt 'turbinljud' kallar jag det.

mvh manne

Vad trist, då får jag stryka Vortech från mitt ljudsanerade akvarium. Tunze here we come!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad trist, då får jag stryka Vortech från mitt ljudsanerade akvarium. Tunze here we come!

jag är själv väldigt petig.. i nightmode så hör jag inte vortechen alls så jag kommer ev o satsa på en model större sen när pengarna till det finns, är mycket nöjd med pumpen o dess 'modes' som finns. man får bara undvika det modet som låter värst alt varva ner den lite från toppfart.

jag har sjäv även 6100 tunze = styrbar 12000L som jag inte kör över ca 70% bara för att slippa oljudet på högsta varven. man ska njuta av akvariet, inte få huvudvärk pga väsen.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...