Gå till innehåll

Visa er aquascaping / revpelare


Fredrik.g

Rekommenderade inlägg

Sitter och planerar inför uppstarten av min nya kub och tycker det hade varit intressant att se hur er aquascaping och era revpelare ser ut. Förhoppningsvis kan era bilder ge inspiration till mig och säkerligen många andra som är i uppstartsfasen.

Här är en bild på hur mitt 112liters såg ut för 6 månader sedan. Kanske inte något jag är jättenöjd med men det ska snart ändras om i samband med att det nya ska startas.

post-3292-14468918000779_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 3 år senare...

post-6894-14468927759448_thumb.jpg

Inte mycket innehåll än, men scapen är så nära det jag vill ha som kag lkan få med tillgänglig sten.

Till bämster har kag en skiva revkeramik på avrinningsboxen och en del sten som jag byggt en vägg av. Det finns lite dolt utrymme bakom och under där en streampump skall sitta och där fiskar som vill kan gömma sig.

Pelaren vill jag ha så att framtida kirurg har nåt att slå lovar runt.

Det är ganska stabilt som det är faktiskt, men jag skall säkra det med lite revepoxi nu när jag känner mig nöjd.

Tar gärna tips på koraller som trivs på småhyllprna på kermiken.

Gott om grottor och hålor är det också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men du coralkiller, hur har du gjort dom pelarna? läste i nån anna tråd att du har gömt pumparna däri, fööörklaaring-dregglar-, måste ju bli as snyggt när det växt till sej.

Jag gillar din scaping Blåbert, det är nåt sånt jag tänkt mej, är det nåt speciellt man ska tänka på med revkeramik?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är hur jag har haft sista bilden är hur jag har nu

Karet är på 250L

Bild 1 och 2 där har jag ca 40kg sten.

På bild 3 har jag ca 60 kg sten har en i skummaren i hörnet som jag tyckte va kanon ful.

På bild 4 är skummaren utbytt och röret som syns är utblås från skummaren vilket ger bra drag bakom stenen totalt nu ca 65kg sten. Kan säga att mina mandariner ej går och svälter.

Ända preparatet jag använder får att få ner PO4 är nopox och har inga problem med Po4 längre.

Kör med sanden alla avgudar strandsand :P Den fungerar super bra dock tar den LÅÅÅÅÅng tid att köra in.

post-7043-14468927760274_thumb.jpg

post-7043-14468927760545_thumb.jpg

post-7043-14468927760755_thumb.jpg

post-7043-14468927761024_thumb.jpg

Ändrat av Guest
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men du coralkiller, hur har du gjort dom pelarna? läste i nån anna tråd att du har gömt pumparna däri, fööörklaaring-dregglar-, måste ju bli as snyggt när det växt till sej.

Jag gillar din scaping Blåbert, det är nåt sånt jag tänkt mej, är det nåt speciellt man ska tänka på med revkeramik?

Sägs att den skall ligga och dra i ett par månader i antingen osmosvatten eller saltvatten, men det läste jag fördt efter att jag satt i den. Har dpck imte haft nåt problem med några värden.

Kiloproset ligger väl på runt 60-70 kr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

igentligen inte så unik..försökte få ett hyffsat luftig scape så fiskar na kan simma genom högarna.just nu massa alger dock.vill försöka bygga lite mer på höjden med mer sten

[ATTACH=CONFIG]88193[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88194[/ATTACH]

48,15kg LS

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oki! Gäller samma som malawi!

Inga som kör med något annat under?

I malawikaret har jag en plexi skiva under en stor hålsten, i saltet har jag ett lock från en godis burk under LS. Funka fint, flyttar jag locket följer allt med i den formationen jag ställt det i!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lollsanlol tack! , jo stämmer bra , fick tag i rejäla pvc-rör på jobbet så jag tänkte det skulle gå o göra nått skoj med, tanken är ju att det inte ska synas mycket av dom när korallerna har växt till sig lite jag gömde streamers inom men flytta ut dom för 2 veckor sen när jag var tvungen att göra nått åt flödet. Måste få tag i kraftigare grejer till rören,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-6937-14468927776533_thumb.jpg

Så ser det ut just nu, ett väldigt färskt akvarium dock, jag satte igång det för två dagar sen, dock överfört sten samt koraller från mitt 25liters akvarium som jag hade och sten som fanns i sumpen från stora akvariet. Är nöjd med scapingen då det finns gott om grottor (inte mycket sand nu men när det fylls på med mer kommer fler grottor bli till). Sen ser jag också möjligheter med scapingen då jag på en gång ser vart jag kan passa in koraller. Inte alls avancerad men fin (finare i verkligheten).

Jag vet faktiskt inte hur mycket sten i kg det är men akvariet är på 54l och det ser lagom ut med sten tycker jag.

post-6937-14468927775675_thumb.jpg

post-6937-14468927775979_thumb.jpg

post-6937-14468927776233_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...