Gå till innehåll

Tyst skummare?


Edward

Rekommenderade inlägg

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Under skåpet tror jag det kan fungera bra med en HEA 80, men min som står direkt i karet låter för mycket för min smak. Annars så är det en bra skummare tycker jag.

allright :) well bänken kommer ju att isoleras oxå så de ska nog inte vara några bekymmer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
Hur gick det Edward, hittade du nån tyst skummmare ? Du kan komma och lyssna på min ATI bm 200, skall sälja den.

Jag vet faktiskt fortfarande inte vad ja ska köpa för skummare!

mjaa har själv en BM200 till mitt andra kar, och tycker den redan väsnas lite för mycket. Tack ändå!

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Jag är nöjd med min BM200, det skiljer inte nåt på ljudnivån om jag stänger av den, det är pumparna sammanlagda surr som står för ljudet.

Lyckas man bygga en hyfsad sump så skall det inte låta så mycket, blir det resonans så låter det rätt eländigt.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är nöjd med min BM200, det skiljer inte nåt på ljudnivån om jag stänger av den, det är pumparna sammanlagda surr som står för ljudet.

Lyckas man bygga en hyfsad sump så skall det inte låta så mycket, blir det resonans så låter det rätt eländigt.

//NiXoN

Kul att höra att du är nöjd med BM. Jag har själv idag en BMQQ i mitt 140 L kar. Den är riktigt bra men låter en del, fast det måste jag få skylla på pumpen som är obalanserad...

Vet du hur din står sig mot andra skummare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är viktigt att folk inser att ett saltvattensakvarium blir aldrig tyst. det är inte en tyst hobby, helt enkelt. Ljudmässigt ligger den någonstans mellan att spela i ett rockband och frimärkssamlande. När man väl har insett det blir det lättare att vänja sig. Så var det i mitt fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...