BQGrogg Postat 3 januari 2010 Dela Postat 3 januari 2010 ja gör det blir bättre, så som jag har förstått det så har salthalten olika densitet vid olika temperaturer...Mvh/ chrilleOk.Jag får ta tummen ur ......... och köpa mig en riktig termometer också! Mvh/ Oscar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 3 januari 2010 Författare Dela Postat 3 januari 2010 Ok.Jag får ta tummen ur ......... och köpa mig en riktig termometer också! Mvh/ Oscarlika bra och göra det, vi har en analog termometer skulle vilja ha en digital som man kan sätta utvändigt, så om du hittar nån så kan du höra av dig Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BQGrogg Postat 3 januari 2010 Dela Postat 3 januari 2010 lika bra och göra det, vi har en analog termometer skulle vilja ha en digital som man kan sätta utvändigt, så om du hittar nån så kan du höra av dig Det ska jag absolut göra! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zemilor Postat 3 januari 2010 Dela Postat 3 januari 2010 Hallao!Tips från grannen under ;-)www.aquapro2000.de De har många "kul" grejor! bla annat digitala termometrar samt en för mig alldeles utmärkt fungerande Osmolator för automatisk påfyllning Aquamedic sp3000 för nätta 60 euro! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 3 januari 2010 Författare Dela Postat 3 januari 2010 Hallao!Tips från grannen under ;-)www.aquapro2000.de De har många "kul" grejor! bla annat digitala termometrar samt en för mig alldeles utmärkt fungerande Osmolator för automatisk påfyllning Aquamedic sp3000 för nätta 60 euro!tackar,, får ta och kolla in det. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 3 januari 2010 Författare Dela Postat 3 januari 2010 Har tillsatt ph, kh, kalcium och magnesium buffer för att få upp värdena.Nya värden idag:Ph 8,0Mg: 1185Nitrat: 1Nitrit: 0,02Kalcium: 400Salt: 1,025KH: 12,8Nedan kommer några bilder på våra fiskar. Palettkirugen inhandlades i helgen på Zoogiganten i Lomma. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zemilor Postat 5 januari 2010 Dela Postat 5 januari 2010 Hur fick du den lilla clownen att se så stor ut? Den är bara centimetern stor juh ;-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 5 januari 2010 Författare Dela Postat 5 januari 2010 Hur fick du den lilla clownen att se så stor ut? Den är bara centimetern stor juh ;-)Hihi...använt zoomen Får lägga upp lite mer "realistiska bilder"...Om jag tar bilden långt ifrån så e clownen så liten att han knappt syns.Snyggt akvarium ni har E avundsjuk på er mussla. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 5 januari 2010 Författare Dela Postat 5 januari 2010 Igår köpte vi snygga koraller av vår snälle vän Emil Larsson (emillarsson på forumet). Det blev en liten Montipora, två gröna och två röda ricordea florida, gröna och orangea knappar och så fick vi med lite diverse svampar med mera. Två gröna skivanemonerna som vi fick med var borta när vi vaknade imorse...trist, de ligger inne bland stenarna någonstans, får se var de växer ut. Nedan kommer lite bilder... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 5 januari 2010 Författare Dela Postat 5 januari 2010 Här kommer lite översiktsbilder... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zemilor Postat 5 januari 2010 Dela Postat 5 januari 2010 Mmm kanonfina Ricordeor! Han hade inte fler tillsalu? Ja det blir nog inte lätt att fånga clownerna så de ser stora ut.. Musslan stormtrivs i det nya ATI ljuset! Växer som jag aldrig sett för. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 6 januari 2010 Författare Dela Postat 6 januari 2010 Mmm kanonfina Ricordeor! Han hade inte fler tillsalu? Ja det blir nog inte lätt att fånga clownerna så de ser stora ut.. Musslan stormtrivs i det nya ATI ljuset! Växer som jag aldrig sett för.tackar,, nej han hade inga fler han ville sälja för tillfället, kan tänka mig att musslan trivs där, kommer bli ett monster sen Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 21 januari 2010 Författare Dela Postat 21 januari 2010 var ett tag sen man uppdaterade med lite bilder, så här kommer några bilder på våra nyinköpta ricordea florida så håll tillgodo gott folk./ida & chrille Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BQGrogg Postat 21 januari 2010 Dela Postat 21 januari 2010 Sjukligt snygga ricodeor!Om ändå inte plånbåken vore så förbaskat tunn för tillfället. Mvh/ Oscar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 21 januari 2010 Författare Dela Postat 21 januari 2010 Sjukligt snygga ricodeor!Om ändå inte plånbåken vore så förbaskat tunn för tillfället. Mvh/ Oscarhehe tack,, får se om man ska köpa ett par till sen får man hoppas att de dela sig Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zemilor Postat 24 januari 2010 Dela Postat 24 januari 2010 Hallao där uppe.. Ricordeorna tar sig fint ser jag! Vi fick hem våra idag så du får komma ner och slå en koll imorgon! 8st från c-life blev det! Allt från gold och silver till sjukt snygga trefärgade!Läste att du ville ha foton från en riktig kamera med? Du vet att vi köpte en till AfrikaSafarin va? Den går inte av för hackor! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 25 januari 2010 Författare Dela Postat 25 januari 2010 Hallao där uppe.. Ricordeorna tar sig fint ser jag! Vi fick hem våra idag så du får komma ner och slå en koll imorgon! 8st från c-life blev det! Allt från gold och silver till sjukt snygga trefärgade!Läste att du ville ha foton från en riktig kamera med? Du vet att vi köpte en till AfrikaSafarin va? Den går inte av för hackor! hallo där nere. jo de börjar slå ut tar sin tid bara, får komma ner imorgon tisdag och kolla efter jobbet bör vara hemma vid kl17, jo ibland finns fotografen närmre än var man tror Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
goldman78 Postat 8 februari 2010 Dela Postat 8 februari 2010 ser ut som fan... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 9 februari 2010 Författare Dela Postat 9 februari 2010 I lördags tog vi en långtur tillsammans med Emil till Kungsbacka och Bioted Marine. Där inhandlade vi en mussla (tridacna maxima) två sps:er (seratiopora guttatus, seratiopora hysterix) samt en anemon (heteractis malu). Idag testade vi för första gången att mata anemonen med en liten räkbit (ca ½ cm) som den tog.Nedan kommer några bilder på våra inköp. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PBM: Postat 9 februari 2010 Dela Postat 9 februari 2010 Trevliga bilder ser kalas fint ut. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 9 februari 2010 Författare Dela Postat 9 februari 2010 Trevliga bilder ser kalas fint ut.tackar, det börjar att fyllas lite i karet, Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
goldman78 Postat 9 februari 2010 Dela Postat 9 februari 2010 snyggt. men som ja har sagt till er.. större tank nu!!! ni fyller det så snabbt.. ni måste ha mer plats=) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 12 februari 2010 Författare Dela Postat 12 februari 2010 snyggt. men som ja har sagt till er.. större tank nu!!! ni fyller det så snabbt.. ni måste ha mer plats=)tackar min käre granne,som sagt får ha detta ett tag till. får lugna ner handlandet lite,, stoppade ju i 8 st ricordeor i onsdags, och lite knappar, börjar bli dags för nån fisk till när vi fått bort lite alger, Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 14 februari 2010 Författare Dela Postat 14 februari 2010 här kommer lite nya bilder på karet och dess invånare. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 14 februari 2010 Dela Postat 14 februari 2010 riktigt snygga ricorderor och mussla! hur får du dem att sitta uppe på stenarna? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg