blackizzz Postat 14 mars 2010 Dela Postat 14 mars 2010 tackar för hjälpenförlåt chrille för att jag stal din tråd lite Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 14 mars 2010 Författare Dela Postat 14 mars 2010 tackar för hjälpenförlåt chrille för att jag stal din tråd liteingen fara Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 20 mars 2010 Författare Dela Postat 20 mars 2010 har en liten fundering ang. mitt rsm,har bägge filterna i innan skummaren, vilka täpps igen ganska fort och vatten nivån i sista facket blir lågt, och då suger pumparna luft. vilket är tråkigt. och skummaren skummar dåligt kan ju bero på den dåliga genomströmningen pga filtren, så min fråga är hur ni andra rsm ägarna har löst detta med filtren? * ska man köra utan?* ska man halvera det svarta filtret?* ska man ha i det vita filtret? chrille & ida Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 mars 2010 Dela Postat 20 mars 2010 har en liten fundering ang. mitt rsm,har bägge filterna i innan skummaren, vilka täpps igen ganska fort och vatten nivån i sista facket blir lågt, och då suger pumparna luft. vilket är tråkigt. och skummaren skummar dåligt kan ju bero på den dåliga genomströmningen pga filtren, så min fråga är hur ni andra rsm ägarna har löst detta med filtren? * ska man köra utan?* ska man halvera det svarta filtret?* ska man ha i det vita filtret? chrille & idatja chrillesåhär körde jag innan.slängde det vita 1cm filtert i soperna.. var ju gensatt efter något enstaka dygn bara.. värdelöst. den svarta delade jag på mitten så man fick två "kuber" istället.. så har du en reserv när det är dax o byta ut den.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 20 mars 2010 Författare Dela Postat 20 mars 2010 tja chrillesåhär körde jag innan.slängde det vita 1cm filtert i soperna.. var ju gensatt efter något enstaka dygn bara.. värdelöst. den svarta delade jag på mitten så man fick två "kuber" istället.. så har du en reserv när det är dax o byta ut den.mvh mannetack för svaret manne då blir det och slänga väck det vita filtret imorgon, och halvera det svarta, fixade du något med skummaren i ditt rsm?/chrille & ida Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kimett Postat 20 mars 2010 Dela Postat 20 mars 2010 Jag passade på att kapa av en liten bit av nedre biten av skummarkroppen så den kom ner ordentligt. Fick mycket bättre resultat efteråt även om jag nu bytt ut den. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 20 mars 2010 Författare Dela Postat 20 mars 2010 Jag passade på att kapa av en liten bit av nedre biten av skummarkroppen så den kom ner ordentligt. Fick mycket bättre resultat efteråt även om jag nu bytt ut den.okej kapade du den ett par cm eller?ska prova med att ta bort lite av filterna först men funkar inte det så får man kapa lite av skummaren./chrille & ida Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kimett Postat 26 mars 2010 Dela Postat 26 mars 2010 okej kapade du den ett par cm eller?ska prova med att ta bort lite av filterna först men funkar inte det så får man kapa lite av skummaren./chrille & idaKapade den en 3cm men var nog inte lönt med mer än 2cm då den fastnar på toppen av de vertikala glaslisterna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 27 mars 2010 Författare Dela Postat 27 mars 2010 Kapade den en 3cm men var nog inte lönt med mer än 2cm då den fastnar på toppen av de vertikala glaslisterna.okej provade förra veckan att ta bort det vita filtret, tyckte faktiskt att det blev bättre, nu idag när det var dags för vattenbyte så halverade jag det svarta filtret.så nu är det bara att vänta och se om det blir bättre skumning. mvhchrille & ida Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 11 april 2010 Författare Dela Postat 11 april 2010 här kommer lite bilder när karet varit igång 5 månader Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 11 april 2010 Författare Dela Postat 11 april 2010 Riktigt snyggt!tack. det börjar komma igång nu, är på lite jakt efter lite Zoanthus (knappar) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 april 2010 Dela Postat 11 april 2010 snacka om vackra florrida! snyggt christian!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 11 april 2010 Författare Dela Postat 11 april 2010 snacka om vackra florrida! snyggt christian!mvh mannetack manne,har snöat in på ricordea florida, kommer bli fler sånna, ska se om man kan komma över lite trefärgade / chrille & ida Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JohanP Postat 11 april 2010 Dela Postat 11 april 2010 Ja, det är verkligen ett oerhört snyggt kar i RSM klassen.Många mycket fina foto också.Du/ni har all anledning att sträcka på er. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BQGrogg Postat 11 april 2010 Dela Postat 11 april 2010 Ser riktigt bra ut!Även jag älskar era floridor!Mvh/ Oscar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 11 april 2010 Författare Dela Postat 11 april 2010 Ja, det är verkligen ett oerhört snyggt kar i RSM klassen.Många mycket fina foto också.Du/ni har all anledning att sträcka på er.tackar, kul att det uppskattas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 11 april 2010 Författare Dela Postat 11 april 2010 Ser riktigt bra ut!Även jag älskar era floridor!Mvh/ Oscartack, hur går det själv i ditt RSM? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BQGrogg Postat 12 april 2010 Dela Postat 12 april 2010 tack, hur går det själv i ditt RSM?Jorå, det rullar på. Hade lite lågt kh, men det är uppbuffat nu.Händer väldigt lite för tillfället pga. inköp av ny telefon och liknande dumheter. Mvh/ Oscar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 12 april 2010 Författare Dela Postat 12 april 2010 Jorå, det rullar på. Hade lite lågt kh, men det är uppbuffat nu.Händer väldigt lite för tillfället pga. inköp av ny telefon och liknande dumheter. Mvh/ Oscarjo det e klart en telefon behövs ju alltid,, e ju fördelen med denna hobbyn man behöver inte ha allt på en gång man kan sitta och titta på det andra, och hitta nya saker var och varannan dag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Emillarsson Postat 14 april 2010 Dela Postat 14 april 2010 tack manne,har snöat in på ricordea florida, kommer bli fler sånna, ska se om man kan komma över lite trefärgade / chrille & idaMan kan ju undra var dom växt sig stora och fina? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 april 2010 Dela Postat 14 april 2010 Man kan ju undra var dom växt sig stora och fina? har du ett finger med i det spelet där emil ?mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 14 april 2010 Författare Dela Postat 14 april 2010 Man kan ju undra var dom växt sig stora och fina? hehe förstår inte vad du menar:smiley9:har du ett finger med i det spelet där emil ?mvh mannejo det stämmer väl, att Emil har haft ett par fingrar med i spelet.får hoppas att de fortsätter växa i den takt som de gjorde hos Emil.mvh chrille & ida Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 13 juni 2010 Författare Dela Postat 13 juni 2010 jaha var ju ett tag sen man var inne och skrev något,, på den här månaden som har gått så har det tillkommit lite i karet lite sps, lps och lite mjukisar, även lite fisk och en pepparmint räka.har kämpat mot höga nitratvärden och tog beslutet för en månad sen att börjar dosera vodka, så idag när jag mätte nitrathalten så kunde jag börja ana en minskning bilder kommer på det nyköpta i veckan om vi hittar kameran mvh/ chrille o ida Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 13 juni 2010 Dela Postat 13 juni 2010 Ruskigt snyggt måste jag säga! ni har verkligen lyckats bra! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Chrille_B Postat 16 juni 2010 Författare Dela Postat 16 juni 2010 Ruskigt snyggt måste jag säga! ni har verkligen lyckats bra!tack.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg