Gå till innehåll

Lysmata Amboinensis - Putsarräka


salta wille

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

Räkan har bytt skal ett antal ggr, och det beror tydligen på hur mycket den får att äta. Mer mat, så växer den och måste byta skal.

Nu har jag inte sett när den byter skal, men såg att den krumbuktar sig innan den byter och böjer på ryggen flera ggr förmodligen för att göra ett hål mitt på ryggen så den kan krypa ut.

Hittade ett fint tomt skal idag. fantastiskt hur den kan krypa ut ur ett sådant.

Hoppas jag får se hur den gör nångång, och ha kameran framme.

post-2871-14468918838588_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tänkte precis ställa samma fråga..hoppar in här lite om det inte gör nått..min bytte precis oxå skal och har nu fullt med rom...men det sägs att det inte behövs nån hane för att det ska bli räklingar? har bara två clownfiskar i..sägs att räkan släpper räkynglarna på nätterna..men den har burit ett par ggr men inte sett några räklingar:(..nått annat som äter dom?

kan man fånga ut den o lägga i en hink lr liknade o sen plocka tillbaka den när den har släppt? hur länge brukar den bära på rommen innan det bli räklingar? några speciella krav på att odla dom?

hoppas att det inte gjorde nått med denna inlägg..Mvh Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Räkorna kan nog bara vara ett kön i taget. Så man får ha två räkor om det ska bli bäbisar. Misstänker jag :smiley9:

Nordhavsräkan som vi kan köpa i frysdisken börjar sitt liv som hane för att efter två år bli hona resten av livet. Hur det är med de tropiska kusinerna, vet jag inte...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...