Gå till innehåll

Laggeman

Rekommenderade inlägg

hehe.. då får du akta dig för en del akvarium för det förekommer ju vitlök i en del sådana också även om syftet kanske inte är krydda :)

Har du några nytagna helbilder kanske?

Inga nya helbilder för tillfället, får göra ett ryck så det kommer upp någon ny bild. :)

För mycket vitlök i maten? Är det ens möjligt att få för mycket? ;)

JA, definitivt! :död:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 881
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Senaste nytt:

Har slagit till på en 4-kanalig doserpump på annons här på guiden, så snart blir det väl till att avyttra den 3-kanaliga från Grotech. :)

Korallerna växer på och jag fick limmat upp en acro samt en fragg på en illgrön candycane på plats igår kväll, blev lite irriterad när min eremit fick för sig att han skulle leka bulldoser i sanden och använda koraller som slagpåsar...

I övrigt är det inte så mycket akvarierelaterat på kväller och helger för tillfället, bröllopet närmar sig med stormsteg. Men om ett par-tre veckor så kan man varva ner igen och återgå till det normala. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Liten update:

Karet rullar på, kom underfund att ballingen i en av dunkarna hade tagit slut på ett lite tråkigft sätt, min Euphyllia hade helt dragit ihop sig och visar nu endast ett antal små små polyper i sina grenar.

Anledningen att jag inte sett det är att jag haft fullt upp den senaste tiden med att gifta mig och sen varit på en kort semester först i Polen och sen uppe på Öland.

Bytte 100 liter och fick satt nya ballingdunkar mellan bröllop och resorna, men vi får se om jag kan få den att komma tillbaks igen.

I övrigt fukar det fint, har fått en bra tillväxt både på musslor och mina flakväxande montiporor, den orangea var riktigt dassig i färgen innan vb men är tillbaks igen i orange form. :)

Den "nya" doserpumpen jag köpte visade sig inte funka på en kanal, eller rättare sagt, knappen ger inget utslag på pumpen, men pumpen är ok om jag växlar kontakten med en annan, sen att displayen inte visar allt helt ok gör inte saken lättare, men jag har iaf printat ut en manual till den och ska försöka lägga in en dosering "i blindo" för att se ifall den suger på den kanalen ändå, annars får jag köra på övriga tre helt enkelt. :)

Hade ju varit kul med en extra kanal till vad man nu än skulle behöva köra extra någon gång.

Ska se ifall jag kan ta några bilder och lägga upp så fort jag har en stund över.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina pellets är nu helt slut och en ny påse skall inhandlas omgående. Jag satte igång mitt filter 2010-09-05, sen dess har det varit igång med en liten påse från start och bara fått gå och gå...

Ca 9 månader från start till omstart så att säga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inga bilder ikväll, men jag har fått lagt en beställning på nya pellets iaf, ska testa Vertex variant denna gången.

Har även kommit på en smidigare variant på min LED-ramp angående driversen och hur jag löser förvaringen för dessa.

Ska bara skaffa två nätbrunnar så kan jag börja bygga klart den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Passade på att ta lite nya bilder häromdagen efter att jag skrapat rutorna, ha överseende med partiklar i vattnet. :)

post-1377-14468922275623_thumb.jpg

Jag har funderat vidare lite på mitt senaste inköp i teknikväg, den nya doserpumpen.

Anledningen till att jag köpte den var att den hade en kanal extra och en fräsig blå display. ;)

Nej, men tanken var väl att kunna köra en extra kanal med osmosvatten kanske, men det kan ju kvitta eftersom jag har en pump som sköter den biten redan och jag egentligen inte behöver byta ut min befintliga Grotech. Den sköter sitt jobb felfritt, om än lite högljutt, men nu står den iofs också utanför skåpet, så det hörs ju när den drar igång.

Tanken är väl då att sälja den "nya" GHL'en och få in lite cash så jag kan få klart skåpet, börjar bli lite irriterande nu och jag har stenkoll på hur det ska se ut så det är mest att man ska få tummen loss o köpa hem de sista bitarna.

Det enda negativa med GHL'en är då att displayen som sagt inte är helt 100, inget som gör något åt pumpfunktionen men det är ju inte så lätt att programmera den direkt. :snurrig:

post-1377-14468922276014_thumb.jpg

post-1377-14468922272613_thumb.jpg

post-1377-14468922272837_thumb.jpg

post-1377-14468922273074_thumb.jpg

post-1377-14468922273266_thumb.jpg

post-1377-14468922273453_thumb.jpg

post-1377-14468922273635_thumb.jpg

post-1377-14468922273822_thumb.jpg

post-1377-14468922273999_thumb.jpg

post-1377-1446892227418_thumb.jpg

post-1377-14468922274418_thumb.jpg

post-1377-14468922274602_thumb.jpg

post-1377-14468922274786_thumb.jpg

post-1377-14468922275054_thumb.jpg

post-1377-14468922275239_thumb.jpg

post-1377-14468922275432_thumb.jpg

post-1377-14468922275825_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fungerar inte det så kan du ju alltid sälja Grotech pumpen och köpen en ghl till finns med en pump och slavstyra denna . men för säkerhets skull så kolla upp innan om denna går att styra så att det inte bara är dom utan styrning som kan slavstyras

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst växer det på, du vet ju hur stora fraggarna var som kom från dig från början. Men man blir hemmablind, tycker det står still i tillväxten tills man kollar på gamla bilder. :)

Tyvärr så är den stora Euphyllian med de små smala tentaklerna i stort sett helt slut, du ser skelettet ligga i vänster framkant, lyckades o knäcka stammen från basen en dag, men nu efter påfyllnad av ballingen så har et börjat titta ut en del polyper från ett antal huvuden, så jag räknar inte bort den helt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det samma koloni i det här inlägget? #584

Den färgen har jag på min Monti.

Japp, samma monti, har bara en rosa-lila. :)

jäkla läcker färg på montin. sen e ju anemonen lika läcker som vanligt, tycker dock att den såg liten ut nu

Visst är den läcker. Jag kan ta en fragg till dig i nästa vecka när jag hämtar plexin.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...