Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Har haft en håv i karet nu i två dagar om min salarias har bestämt sig att bara förlöjliga sig över mina försök att plocka honom.. Har betat en algmagnet med grönfoder som han äter, men jag har inte en chans på honom ändå..

Håven är mindre än en 8-10cm ifrån fodret o ändå är han så satans snabb att komma undan..

Så hur gör man för att plocka honom!!

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft en håv i karet nu i två dagar om min salarias har bestämt sig att bara förlöjliga sig över mina försök att plocka honom.. Har betat en algmagnet med grönfoder som han äter, men jag har inte en chans på honom ändå..

Håven är mindre än en 8-10cm ifrån fodret o ändå är han så satans snabb att komma undan..

Så hur gör man för att plocka honom!!

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

har du inte fått tag i den till helgen så kan du få låna en fälla som kanske skulle fungera för en salaris, vi ska till hlm till helgen och då har jag ju en legitim anledning att få titta på dina nya ledprylar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har du inte fått tag i den till helgen så kan du få låna en fälla som kanske skulle fungera för en salaris, vi ska till hlm till helgen och då har jag ju en legitim anledning att få titta på dina nya ledprylar

Jag lånar den mer än gärna.. Har ett goby par i kuben som bara får vara inne i stenröset just nu pga salariasen.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:) Min salarias är framme vid min håv så fort den är i karet (vilket iofs inte är så ofta numera). Får hoppas det löser sig med fällan istället! Ska den få flytta över i 600't istället, eller åker den till någon annans kar?

Har ju en salarias i det stora också, så han får åka ut på annons..

Jag hade ett par tre tillfälle igår att han satt 8cm rakt framför håven och ändå slank han undan..

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

då kommer jag inom till helgen du blir den första att prova fällan ! ingången är rund 30 mm är fisken större får du ta fram dremeln:smiley17:

Det räcker.. Nu ska bara salariasen övertygas att knalla in i fällan med...

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tricky bastard...

Funkar kanske om du låter bli att agna fällan och svälter karet några dagar?

Svårt o få en salarias att svälta i kuben, finns gott om föda för honom ändå, men han gillar algbladen jag agna med, så hoppas på det bästa.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Salariasen kunde inte hålla sig ifrån ett halvt upplöst algblad nu ikväll, så marcus fälla funkade utmärkt..

Firren är hämtad nu av Danny i Vinslöv, så den får ett nytt trevligt hem att beta alger i.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det skall jag göra.

Han verkar ha bra koll på vad som händer utanför karet. Låg och spanade igår när han inte försökte sätta ena eremiten på plats....

Då har han klarat sig bra ,blir ju säkert lite stress i går för honom.

Du får hojta till sen när riktiga karet är på g.. Ska bli kul o se sen vad du kommer o hitta på.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har nu fått sett mina goby's , dom satt båda i en grotta så ännu har dom inte vågt sig ut.. men det kommer nog..

björn o laggeman har varit här på ett snabbt besök idag.. lagge fick med sig hem min ena maxspect ramp som lite test över hans kar nu inför hans bygge.. fanns även tolv blåa royal blue dioder samt en driver liggandes här till honom..

så nu får karet klara sig någon vecka på enbart en ramp igen..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar på förhand för lånet Manne, Hanna blev överförtjust i det blå ljuset hon med, så det borgar för ett gott beslut att sälja MH'n och köra enbart LED's också. :)

Kul att dina gobys vågar visa sig nu iaf!

härligt o höra att regeringen är med på noterna nu då..

bara till o få ihop bygget o se till o sälja av luminarcen då..

gobysen är fortfarande fegisar så antar att det tar tid , fast nu vet man att dom lever vilket är positivt.

nu när du sett 160w i karet räcker dina 200+ då tror du ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...