Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Somliga straffar gud genast :)

MVH Lasse

ajajaj fan vilken jäkla otur. du kör med snabba turer iaf ;)
Surt sa räven :x

har mailat fishstreet nu så vi få se vad som händer.. är ganska övertygad att det lösr sig snabbt, dock om det blir så är en annan historia.. så ågetigen , vi får se , medelar vidare hur det går senare, när jag fått någon info..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vidare info :

Fick rätten att öppna nätdelen och kolla lite , och det visade sig att en driver modul hade pajat, en ny är redan på väg nu.

Tog en bild på nätdelen i öppnat läge o mailade Eric , sen var det löst. Precis så som det ska gå till.

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

fått ett tracking nr nu på min reservdel som är på väg.. sofar har fishstreet gjort ett kanon jobb med att förse mig med hjälp ang maxspecten..

ska bli riktigt intressant o se när jag kan prova båda ramperna över karet.!

Nya funderingar..

Mina Zooantus växer på väldigt bra under LED rampen kan jag tycka , sen har det börja komma en hel del kalkalger igen , det är första gången på länge som jag behöver skrapa rutor pga kalkalger , bara kul.. gillar när kalkalgerna brer ut sig så man inte ser den kala stenen , växer även på BTNen.

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra med din reservdel. Härligt att det löser sig så pass snabbt ändå.

Skall bli spännande att se hur din kub blir med två LED ramper. Måste ju bara bli "state of the art".

jag bara hoppas att det var den delen som verkligen är syndabocken för orginalfelet.. dvs att där inte är något fel på själva rampen som i sin tur pajade drivern.. så det blir ett magiskt ögonblick när strömmen kopplas in.

ska bli riktigt kul o se vad två ramper ger för effekt på karet synligt sätt.. räknar med att inte behöva köra ramperna 100% men får möjligheten att få ett bredare ljuse med mindre skuggeffekt över hela ytan.

skulle det bli förmycket ljuse så finns ju lösningar på det med ;)

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han kan konsten att prioritera till fulländning -kung

Tror också de. Jag måste lära mig snart. Vill också ha led efter man verkligen sett de med egna ögon. Ofattbart! Trodde de var sumpen som svämmat över med de var bara mitt dreggel på golvet. Hehe. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror också de. Jag måste lära mig snart. Vill också ha led efter man verkligen sett de med egna ögon. Ofattbart! Trodde de var sumpen som svämmat över med de var bara mitt dreggel på golvet. Hehe. ;)

när det gäller dessa blå dioder så är det makaber skillnad mot lysrör.. enligt mitt tycke.. sjukt snyggt enligt mig.. men det passar kanske inte alla.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

som barn på nytt.!

bytte ut drivern, när jag vände på drivern som satt i så såg man var den var kass.. något hade sprängts i princip.. en liten krater i kretskortet..

två skruvar o sen bara lyfta upp den ur socklen som drivern satt i.. trycka i den nya , o fästa med dom 2 skruvarna igen, på med locket o i med kontakten..

har pecis fått upp rampen på plats. försökte få till en auto bild med kameran men den flippar ut i ljuset.. vet ej varför..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att du gillar LED-ljuset! Jag tycker det gör akvariet väldigt levande och spännande. T5 har ju fördelen att man kan komponera sin egen ljusfärg men det blir lätt lite platt.

Min kompaktkamera blir också tokig av LED-ljuset. Kan det ha att göra med den stora dynamiken i motiven - att de innehåller både väldigt ljus och skuggiga ytor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...