Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Då vill man snart komma och kolla igen......

bara o höra av dig.! så klämmer vi in en stunds saltsnack!

De faller mig i smaken iaf. Grymt avis är jag. ;)

hade man fått till en liten list ramp hyfsat i pris så skulle man kunna få till ljuset på lite större kar.

Hemma torsdag kväll Manne?

MVH Lasse

för dig.. givetvis.! dörren är öppen efter 18 om det funkar för dig..

Kul att du gillar LED-ljuset! Jag tycker det gör akvariet väldigt levande och spännande. T5 har ju fördelen att man kan komponera sin egen ljusfärg men det blir lätt lite platt.

Min kompaktkamera blir också tokig av LED-ljuset. Kan det ha att göra med den stora dynamiken i motiven - att de innehåller både väldigt ljus och skuggiga ytor?

hade jag haft råd , så hade det suttit ett par ramper till i akvariet som står i vardagsrummet.. men shit vad pengar det hade blitt.. en galen summa.

får ha någon som kan med kameran bättre.. själv verkar de som man har teflon minne när det gäller kameran.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man saltvattensakvaristik som dig och lägger ner hela sin själ och en respektingivande del av lönen på sina kar så får man stå ut med att du inte minns hur du tar foto på bästa sätt.-Tummen upp

Men visst det är ju alltid kul med lite överexponerade bilder...............för det blir det väl med allt det värstingljuset?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man saltvattensakvaristik som dig och lägger ner hela sin själ och en respektingivande del av lönen på sina kar så får man stå ut med att du inte minns hur du tar foto på bästa sätt.-Tummen upp

Men visst det är ju alltid kul med lite överexponerade bilder...............för det blir det väl med allt det värstingljuset?

fattidommen hägrar varje gång jag tittar på önskelistan.. men man få ta det i den takt som tid o ekonomi klarar av det..

bästa tipset , undvik halvblesyrer.. gör det riktigt eller inte alls.. , dvs vänta tills saltkontot orkar med.. , ha väldigt lite prylar i bra o ha lådan, bättre o ha kontot laddat istället, när tillfället dyker upp för nästa köp.

o kunskapen jag har , den kommer från guiden o dom vänner man hittat här.. för det finns ett antal vänner här nu , vilket är skitcoolt.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite mätningar.

Kh = 7,7

Ca = 480

Mg = 1230

har kompenserat Mg med lite pulver , samt kopplat ur kalcium kanalen , skippar den ett dygn för att sänka Ca't något iaf.. sen om det är rätt gjort, det får tiden utvisa..

har stormatat idag med fodersprutan jag har. gick i 5 kuber med blandat godis som sen punktsprutades på diverse koraller i karet.. Fiskarna trodde dom hade kommit till kylskåpet i fiskhimlen.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha det var ju inte kul verkar vara något med drivrarna då ?

Är det den andra eller samma ?

det är inte samma driver som förra gången , dvs en annan led grupp är nu död.. det ser jag ändå som positivt.. då bör det vara drivern som var sådär.. annars kunde det varit rampen istället.

denna gång så kan jag köra rampen på halvfart , det som funkar nu är vita Cree samt dom feta blå.. så karet ser ok ut ändå..

Trist hoppas det löser sig på bästa möjliga viss

det hoppas jag med på.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt

eric verkar vara kund inriktiad iaf.. !

Och folk tror inte det finns service om man köper från utlandet.Själv har jag väntat på svar från min svenska affär i 2 veckor ang reklamationen på min t5 ramp som gick sönder efter 3 månader på stora karet.Inte så bra service.

sånt är lite trist , känns direkt som ditt "ärende" ligger djupt in i någons skrivbordslåda..! du får skrika till så det händer något!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

min reservdel till nya maxspecten har kommit , var ju som vanligt inte hemma när dom var här o banka på dörren så jag ska hämta ut den imorgon efter jobbet. så man kan köra fullt blås på båda ramperna igen!

mvh manne

Så skönt! Då får man väl komma och ta sig en titt snart igen. :) Måste bli riktigt maffigt med dubbla. Tror också att jag har något mer i korallväg på min önskelista! ;)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

var o hämtade paketet igår , dock hade ingen tid/ork att montera den igår..

men som tvillingpappa ¨så är man uppe innan tuppen , så nu är det fullt ös på belysningen igen.. förvånadsvis enkelt uppbyggt i nätdelen så det går på 5 minuter o skifta en driver..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört båda maxspect ramperna på fullt ös idag , temperaturen i ramperna ligger nu på 51-52 grader efter många timmars Max drift. Så allt verkar funka som det ska. När tempsensorn går upp till 61 så larmar lampan med ett ljud, fortsätter värmen att öka så stängs rampen av vid 70 grader.

När jag körde den defekta rampen , dvs två grupper LEDs igång av tre så var tempen 44 grader.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är fortfarande hänförd över din maffiga belysning. Grymt att se dem trycka på samtidigt med ett så häftigt ljus.

Såna blir det någon gång framöver..........men det kommer att dröja. Måste ju först ro iland och få igång det hela med den teknik jag har nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är fortfarande hänförd över din maffiga belysning. Grymt att se dem trycka på samtidigt med ett så häftigt ljus.

Såna blir det någon gång framöver..........men det kommer att dröja. Måste ju först ro iland och få igång det hela med den teknik jag har nu.

jag hade kunnat tänka mig 4 sådana över mitt stora osso, dimmbara med ghlen då dvs.. < önsketänkande..

hade varit 24000kr i gundläge.. hade man sen bytt ut driversen mot dimmbara så hade det varit 3000 till ca , om det ens går..

vet att kommande maxspect G3 är dimbara.. när dom kommer o vilket pris , det har jag ingen anning om alls.. bara läst lite info..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...