_Manne_ Postat 12 februari 2012 Författare Dela Postat 12 februari 2012 Ser bra ut Manne, en liten fråga bara.Trivs dina musslor under LED??Absolut! Inget o tveka om! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 12 februari 2012 Dela Postat 12 februari 2012 Gött :) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 februari 2012 Författare Dela Postat 12 februari 2012 Gött :)Nu ska du bara hitta en som du plockar med hem.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 12 februari 2012 Dela Postat 12 februari 2012 Jepp:) Gillar din inställning till hobbyn Manne, alltid positiv o har en vänligt ton i alla svar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 februari 2012 Författare Dela Postat 12 februari 2012 Jepp:) Gillar din inställning till hobbyn Manne, alltid positiv o har en vänligt ton i alla svar Ett tips, försök undvika dom absolut minsta musslorna.. , man måste ha positiv inställning till denna galna hobby.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 februari 2012 Författare Dela Postat 16 februari 2012 Senaste:Sugit upp härligt röd cyano matta , försökt få ut allt som jag kom åt med häverten.. Blev ett byte på 50L totalt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 februari 2012 Dela Postat 16 februari 2012 Hur går det med de nya fiskarna i karet?Eller rättare sagt, de nyaste? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 februari 2012 Författare Dela Postat 16 februari 2012 Hur går det med de nya fiskarna i karet?Eller rättare sagt, de nyaste?En anthias har valt o hoppa.. Annars funkar det ok.. Filfisken vet inte vad en glasros är ännu.. Potterin är underbart fin.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Majki01 Postat 6 mars 2012 Dela Postat 6 mars 2012 Nu orkar jag inte bläddra mer:P har du ingen helbild på karet så man kan se lite vad du har för koraller ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 mars 2012 Författare Dela Postat 18 mars 2012 Nu orkar jag inte bläddra mer:P har du ingen helbild på karet så man kan se lite vad du har för koraller ? Finns säkert i tråden.. Min systemkamera har gått sönder o mindre kul o lägga cash för att fixa den.. Har ju en tendens o bli dyrt såntdär..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 mars 2012 Författare Dela Postat 18 mars 2012 SenasteDagens nöje.. Bytt 50 liter vatten , slamsugit botten efter cyanon, så just nu ser man sanden.. Ballingdunkarna är fyllda till bredden, samt plockat ner en Maxspect o bytt tre chip som pajat.. Så nu karet på topp! Nu får vi se om det står sig.. Hoppas på det iaf.Att byta chip på maxen var grymme enkelt, första gången det händer sen jag köpte dom.. Sänkt dosen balling lite då antalet SPSer har minskat ner.. Tillsatt lite zeostart som kol källa som ett led i att bekämpa cyanon.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Spindelmannen Postat 20 mars 2012 Dela Postat 20 mars 2012 Har 3st chip, som pajat i min Maxspect ramp. Var köpte du nya chip och vad fick du ge...?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 mars 2012 Författare Dela Postat 20 mars 2012 Har 3st chip, som pajat i min Maxspect ramp. Var köpte du nya chip och vad fick du ge...??Kolla med triton om dom har hemma.. Cree chip kostar 99 kr om jag mins rätt.. Köpte min för längesen. Semi LEDsen bör vara billigare..Behöver du hjälp med monteringen så säg till!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Spindelmannen Postat 20 mars 2012 Dela Postat 20 mars 2012 Ok, men finns det inte någon som säljer dom till ett bättre pris....?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 20 mars 2012 Författare Dela Postat 20 mars 2012 Ok, men finns det inte någon som säljer dom till ett bättre pris....??Tror inte du hittar bättre pris faktiskt för maxspect orginal chip.. Annars får man göra en DIY lösning, genast mer arbete , men kan gå.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 april 2012 Författare Dela Postat 16 april 2012 Dagens nöje..Slamsugit o städat all ls där det satt cyano.. Gjort ett vattenbyte på 75 liter nu ikväll.. Runt en tredjedel av totala volymen är bytt.. Mina knappar vill inte riktigt slå ut, så får se nu om detta vattenbyte gjorde susen eller inte.. Red Sea's salt..Nu hoppas jag verkligen att karet kommer på rätt köl igen o blommar ut fint..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 april 2012 Dela Postat 16 april 2012 Nu hoppas jag verkligen att karet kommer på rätt köl igen o blommar ut fint..Or else...? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 april 2012 Författare Dela Postat 16 april 2012 Or else...? Annars kastar jag saltet på gatan... Går väl o ha till något..Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 april 2012 Dela Postat 16 april 2012 Har du mätt på det saltet du har vad det har för värden efter blandning? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 april 2012 Författare Dela Postat 16 april 2012 Har du mätt på det saltet du har vad det har för värden efter blandning?Nix.. Kollade bara salthalten.. Den dög.. 023 , i med det.. Något drygt o jaga cyano med tandborste... Blir ju massa mög under "mattan" var den än sitter.. Men nu är det gjort.. Testade med ett gammalt nitrat test.. Visade inget utslag.. Hannan visade 0,02 på fosfaten.. Inget o klaga över direkt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 april 2012 Dela Postat 16 april 2012 Bara att jobba vidare då och hoppas på det bästa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 16 april 2012 Dela Postat 16 april 2012 Tråkigt med cyanon och knapparna. Funderar skarpt på att byta salt och tror att du också är inne på samma bana./André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 16 april 2012 Dela Postat 16 april 2012 Nix.. Kollade bara salthalten.. Den dög.. 023 , i med det.. Något drygt o jaga cyano med tandborste... Blir ju massa mög under "mattan" var den än sitter.. Men nu är det gjort.. Testade med ett gammalt nitrat test.. Visade inget utslag.. Hannan visade 0,02 på fosfaten.. Inget o klaga över direkt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using TapatalkDu sköljer väl av tandborsten ordentligt efter du skrubbat cyano..? Vet inte om det finns några studier på vad som händer om du blandar med tandkräm.. skumma utslag på tungan och dålig andedräkt ; ) ..lider med dej. Cyano suger /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 april 2012 Författare Dela Postat 30 april 2012 Du sköljer väl av tandborsten ordentligt efter du skrubbat cyano..? Vet inte om det finns några studier på vad som händer om du blandar med tandkräm.. skumma utslag på tungan och dålig andedräkt ; ) ..lider med dej. Cyano suger /SamuelSent from my iPhone using TapatalkDet är tantens tandborste.. :)Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 april 2012 Dela Postat 30 april 2012 Taskigt, jag som trodde det var barnens iaf. Hur funkar Potterin? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.