Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Hittade en anthias på golvet idag.. Väldans torr tyvärr.. Inte mycket o göra åt.. Hoppas resterande håller sig i vattnet..

Förbereder just nu ett 50l byte som förhoppningsvis sker imorgon..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gjort ett vattenbyte idag på morgonen, slamsugit upp så mycket cyano som möjligt så man får ut skiten tillslut.. Blev ett VB på 50L med Red Sea's salt denna gång.. Även kört en ml av ultralife's flytande fosfat remover.

I hopp om att ta död på cyanon helt.. Men det tar väl sin tid.. Man får vara envis helt enkelt.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Min 6055a hade stannat.. Ett svagt ljus sken från poweruniten.. Ajaj.. Den hade gått åt skogen , som tur var hade jag en ställbar nätdel från Kjell i lådan.. I med en jumper för 21volt o rätt kontakt.. Sen var pumpen igång igen..

Kollade så rotorn snurrade fritt, o det gjorde den..

Cyanon kommer i sanden igen redan nu.. Kör ett medel från ultra Life nu.. En ml lite då i då..

Ska försöka ta lite mätvärden i karet när tiden räcker till..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt med pumpen, men tur i oturen att du hade ett passande aggregat hemma.

Har själv råkat ut för att ett Tunze-agg gått åt skogen, och vad jag vet så finns det fler där ute som är drabbade. Skönt att du kunde lösa det iaf. )

Har du någon aning om vad det kan vara som triggar cyanon?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Då man vart iväg på ärenden i grannstaden så fick det bli en snabbvisit i butiken..

Lite frysfoder fick åka med hem samt en liten liten mussla.. Guldfärgad. Sak.. Maxima iaf..

Detta är absolut den minsta musslan jag någonsin köpt skulle jag tro.. Så vi får se om den klarar sig..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser fram emot en bild på musslan Manne. ;) Hoppas den är mer gul än guld, hade varit kul. :) Men det är kanske önsketänkande. :P

/André

Tyvärr är ju utbudet aldrig stort .. Fanns en att välja som vanligt, så något val kan man knappt kalla det..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr är ju utbudet aldrig stort .. Fanns en att välja som vanligt, så något val kan man knappt kalla det..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Okej som vanligt då ju. Hoppas den växer till sig snabbt och inte börjar krångla som många andra små.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...