Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

När jag sa till biträdet i butiken så fick jag sen peka på vilken det var.. Därav min undran.. Själv är jag 100 på att det är en heliofungia men vill gärna veta om jag har fel..

Skitläcker korall vilketsom.. Nackdelen är väl att man har yttligare ett objekt som gärna vill bli punktmatad för att stortrivas..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjusig Manne. Den kommer göra sig på botten i kuben. ;)

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tackar! Förhoppningsvis så ska den må bra o leva länge.. Fin är den iaf.. Vill förnya lite i kuben utan att riva i det..

Sen väntar man ju extremt tålmodigt att prova dreamchipet över kuben när det väl händer ..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar! Förhoppningsvis så ska den må bra o leva länge.. Fin är den iaf.. Vill förnya lite i kuben utan att riva i det..

Sen väntar man ju extremt tålmodigt att prova dreamchipet över kuben när det väl händer ..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Ja de får vi hoppas. Tyckte det var tomt i sanden senast men de är kanske planen för lite nytt. :) ska bli intressant med ny belysning.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de får vi hoppas. Tyckte det var tomt i sanden senast men de är kanske planen för lite nytt. :) ska bli intressant med ny belysning.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Närväl jag har alla delarna hemma , det verkar dra ut på tiden lite, men är tålmodig.

Ang kuben så är det lite LPS hållet som är tänkt.. Om man nu kan hålla dom vid liv.. Hade gärna flyttat över tapetum anemonerna också men då vandrar dom runt i hela karet.. Mindre kul..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fin korall! Tror jag såg den irl när jag var på zg faktiskt :)

Du som också har maximini anemoner, hur tar du loss dom om dom sitter på glaset? Sitter dom på en sten kan man ju bryta loss en bit av stenen.

Konstant småpill med fingrarna.. Anemonen i sig sitter i princip fast med ytterkanten av foten.. Får man bara loss en bit så rullar det på ganska smidigt.

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Närväl jag har alla delarna hemma , det verkar dra ut på tiden lite, men är tålmodig.

Ang kuben så är det lite LPS hållet som är tänkt.. Om man nu kan hålla dom vid liv.. Hade gärna flyttat över tapetum anemonerna också men då vandrar dom runt i hela karet.. Mindre kul..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Risk finns att dem kryper iväg till någon korkat placering. :/ står acans på menyn då eller andra lite mer levande lps'er?

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Risk finns att dem kryper iväg till någon korkat placering. :/ står acans på menyn då eller andra lite mer levande lps'er?

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mer levande LPSer , acans har jag ingen bra erfarenhet direkt på.. Sen löjligt dyra i många fall.. Men visst , fina som attans när man kan använda kameran o få fram alla nyanserna.. Men har dålig tillväxt på den i det stora..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mer levande LPSer , acans har jag ingen bra erfarenhet direkt på.. Sen löjligt dyra i många fall.. Men visst , fina som attans när man kan använda kameran o få fram alla nyanserna.. Men har dålig tillväxt på den i det stora..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Okej. Nej det är inga snabbväxande saker men fina som attans i mina ögon. Ska bli skoj och se vad som stoppas i iaf :)

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut som en Heliofungia för mig. Den behöver stödmatning och vill ha bra skumning.

Då kan vi bestämma att det är en heliofungia. Då hade man ju rätt från början , trevligt..

Stödmat kommer den att få..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...