Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Låter som en trevligt resa med mycket nytt. Ska blir skoj och se bilder. :)

Då vill du kanske inte ha fler Scutus unguis från mig? :P

/André

Jodå.. Insåg inte alls att det var sådana du hade! Tar dom mer än gärna! Skulle det funka med ett besök senare ikväll Andy ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe disco-korall ;)

Ni från söder får förvarna när ni skall uppåt landet, då 90% av korallerna som säljs här verkar vara från skåne ;) haha

Korallerna har en tendens att fraggas o delas vidare.. Bara kul som jag ser det..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå.. Insåg inte alls att det var sådana du hade! Tar dom mer än gärna! Skulle det funka med ett besök senare ikväll Andy ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Okej! Ja de fungerar hur bra som helst. Släng iväg ett mess när du ska köra så får du adressen. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härliga inköp Manne. Gott när det blir lite jackpot och man får med sig det man så gärna vill.-dans

Jo det var gott i hitta tillbaka lite nu med kuben, men det tog hårt i lädret så nu får ett lugn infinna sig ett tag.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Cyanon får nya fästen i karet.. Men kan ändå ge karet ett stort leènde då jag idag fick se mina fem anthias gå upp o tugga i sig lite mysis när jag matade efter jobbet.. Hök anthiasen såg jag inte men är övertygad att den rockar runt bland grottorna i karet.

Ska om någon dag byta fosfat media, så det blir lite nytt o fräscht.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min inermis ser jag lite var dag, men i början kunde det gå dagar innan den visa sig, väldigt kul fisk när den syns :)

Ok.. Tror att den finns därinne, tyvärr fanns det bara En i butiken annars hade det funnits iaf en till minst.

Absolut en liten rolig fisk.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Cyanon får nya fästen i karet.. Men kan ändå ge karet ett stort leènde då jag idag fick se mina fem anthias gå upp o tugga i sig lite mysis när jag matade efter jobbet.. Hök anthiasen såg jag inte men är övertygad att den rockar runt bland grottorna i karet.

Ska om någon dag byta fosfat media, så det blir lite nytt o fräscht.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Där föll en sten från bröstet - va kul Manne

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Där föll en sten från bröstet - va kul Manne

MVH Lasse

Absolut! Känns bra.. Nu får den nya "belastningen" gå ett tag så dom känner sig som hemma innan det händer något mer direkt.. Dom ska få "feta" till sig lite så man ser att alla kommer igång ordentligt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt att det funkar med de ya fiskarna. Eremiten hade ju snygga sockor på sig. :)

Japp, tyckte han var ganska cool, så en fick följa med hem.. Lasse lovade att han skulle göra nytta o vara snäll :):):)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sammanlagt tio som knatar omkring i två kar. Har inte märkt något negativt och snygga är dom.

MVH Lasse

Jag fegade ju med en av varje.. Men håller med att den större "platta" eremiten har coola sockar!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Manne.

Se bara till så att inte dina eremiter blir turbosnäckdödare. Hade några blåbenta som dödade 6 turbosar innan jag kom på dom:)

Har en sådan faktiskt.. O bara två turbos modell större.. Dom andra har kommit i vägen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Städat ur skummaren o bytat media i fosfatfiltert idag.. Startat upp osmosen , ska ganska snart gör att VB till på 50 liter o suga ut så mycket cyano som möjligt.. Så man får rätsida på karet igen.. Efter lite nergång i samband med att jag hade lite mycket o göra med mitt andra kar..

Var till butiken o plockade hem lite frysmat o ny hink salt... Blev en Rea Sea hink denna gång...

En grej till.. Fick se min Inermis anthias i karet idag vid matning.. Mycket roligt.. Alla anthiasen lever då..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste:

Krigat hårt mot cyanon idag..

Slamsugit 50 liter vatten o försökt få så mycket skit med mig som möjligt...

Min nyköpta "svarta" snäcka har hoppat till nästa liv. Räkorna mumsar på den iaf.. Ett kortlivat köp tyvärr.

Fyllt på med lite ny sand också, så gobysen har lite o göra igen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...