Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Jepp:)

Gillar din inställning till hobbyn Manne, alltid positiv o har en vänligt ton i alla svar

:smiley20::smiley20:

Ett tips, försök undvika dom absolut minsta musslorna.. , man måste ha positiv inställning till denna galna hobby..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går det med de nya fiskarna i karet?

Eller rättare sagt, de nyaste?

En anthias har valt o hoppa.. Annars funkar det ok.. Filfisken vet inte vad en glasros är ännu.. Potterin är underbart fin.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Nu orkar jag inte bläddra mer:P har du ingen helbild på karet så man kan se lite vad du har för koraller ? ;)

Finns säkert i tråden.. Min systemkamera har gått sönder o mindre kul o lägga cash för att fixa den.. Har ju en tendens o bli dyrt såntdär..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste

Dagens nöje.. Bytt 50 liter vatten , slamsugit botten efter cyanon, så just nu ser man sanden.. Ballingdunkarna är fyllda till bredden, samt plockat ner en Maxspect o bytt tre chip som pajat.. Så nu karet på topp! Nu får vi se om det står sig.. Hoppas på det iaf.

Att byta chip på maxen var grymme enkelt, första gången det händer sen jag köpte dom..

Sänkt dosen balling lite då antalet SPSer har minskat ner.. Tillsatt lite zeostart som kol källa som ett led i att bekämpa cyanon.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har 3st chip, som pajat i min Maxspect ramp. Var köpte du nya chip och vad fick du ge...??

Kolla med triton om dom har hemma.. Cree chip kostar 99 kr om jag mins rätt.. Köpte min för längesen. Semi LEDsen bör vara billigare..

Behöver du hjälp med monteringen så säg till!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, men finns det inte någon som säljer dom till ett bättre pris....??

Tror inte du hittar bättre pris faktiskt för maxspect orginal chip.. Annars får man göra en DIY lösning, genast mer arbete , men kan gå.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Dagens nöje..

Slamsugit o städat all ls där det satt cyano.. Gjort ett vattenbyte på 75 liter nu ikväll.. Runt en tredjedel av totala volymen är bytt.. Mina knappar vill inte riktigt slå ut, så får se nu om detta vattenbyte gjorde susen eller inte.. Red Sea's salt..

Nu hoppas jag verkligen att karet kommer på rätt köl igen o blommar ut fint..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du mätt på det saltet du har vad det har för värden efter blandning?

Nix.. Kollade bara salthalten.. Den dög.. 023 , i med det.. Något drygt o jaga cyano med tandborste... Blir ju massa mög under "mattan" var den än sitter.. Men nu är det gjort.. Testade med ett gammalt nitrat test.. Visade inget utslag.. Hannan visade 0,02 på fosfaten.. Inget o klaga över direkt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nix.. Kollade bara salthalten.. Den dög.. 023 , i med det.. Något drygt o jaga cyano med tandborste... Blir ju massa mög under "mattan" var den än sitter.. Men nu är det gjort.. Testade med ett gammalt nitrat test.. Visade inget utslag.. Hannan visade 0,02 på fosfaten.. Inget o klaga över direkt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Du sköljer väl av tandborsten ordentligt efter du skrubbat cyano..? Vet inte om det finns några studier på vad som händer om du blandar med tandkräm.. skumma utslag på tungan och dålig andedräkt ; ) ..lider med dej. Cyano suger /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Du sköljer väl av tandborsten ordentligt efter du skrubbat cyano..? Vet inte om det finns några studier på vad som händer om du blandar med tandkräm.. skumma utslag på tungan och dålig andedräkt ; ) ..lider med dej. Cyano suger /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det är tantens tandborste.. :):):)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...