Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Senaste:

Nu har anemonen vandrat o sitter under min "balkong" dvs ytavriningen.. Den pumpar upp sig fint när ljuset går igång , så den får gärna bo där..

Var hos en saltkompis här i stan igår och fick med mig hem en euphyllia som han hade hämtat åt mig samt en skivsten med randiga discosoma skivor.. Euphyllian ska kapas till lite så den passar bättre då det var en större "fragg" med ett antal döda huvuden , så den ska bara finklipptas lite i kanterna så den passar in bättre..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var glad du att den inte kliver in längt bak i karet så du har svårt att ens få sen den :D - Min ena är på fotvandring och har satt sig absolut på sämsta stället i karet, ska iväg på semsester och hade svårt att ens försöka mata den nu sista dagarna innan jag sticker. Btw. Är inte lite avis på din röda -dregglar-.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg anemon. Tycker faktiskt att den placeringen vad rätt bra. :P Det är ju inte i vägen för något annat. Får hoppas den stannar där och inte vandrar ner i avrinningen.

/André

Gillar också platsen men den verkar verkligen få sträcka på sig för att nå ljuset när det kommer på.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var glad du att den inte kliver in längt bak i karet så du har svårt att ens få sen den :D - Min ena är på fotvandring och har satt sig absolut på sämsta stället i karet, ska iväg på semsester och hade svårt att ens försöka mata den nu sista dagarna innan jag sticker. Btw. Är inte lite avis på din röda -dregglar-.

Så länge den trivs o man ändå kan se den ska jag inte klaga, har en önskan att den ska klara sig fint o dela sig när den känner för det. Vad matar du dina med ? Antar att den mår bättre av att få mat då o då.. Min vanliga clown hona har nu flyttat in i den så den hålls fri från andra besökare nu.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dagens anemon bild

post-3404-14468926241338_thumb.jpg

Härligt läcker anemon, relativt stor, den är inte fullt utslagen på bilden, men är på väg att trivas verkar det som.. Lite sol ljuse på den gör att det gröna blir lite tråkfärgat.. Men det tål den.. :)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...