libben Postat 22 februari 2010 Postat 22 februari 2010 Går förbi jalles bageri på dalagatan varje dag, vid våningen brevid en trappa upp typ ser man att det står ett saltvattenskar, någon här som känner sig skyldig? Citera
Jaken Postat 22 februari 2010 Postat 22 februari 2010 Där går jag också förbi dagligen,har inte lagt märke till något akvarium. Nu måste jag fönsterglutta. Citera
Wiking Postat 22 februari 2010 Postat 22 februari 2010 Där går jag också förbi dagligen,har inte lagt märke till något akvarium. Nu måste jag fönsterglutta.Är inte det med i brottsbalken:arg: Citera
libben Postat 22 februari 2010 Författare Postat 22 februari 2010 första dörren där efter jalles bageri mot vanadisvägen, så finns det två valvfönster typ 2½-3 meter upp. Där ser man att det blänker ett saltvattenskar. Ser nog bättre om man ställer sig på parkbänken som är där framför cykelstället. Måste ju vara någon här på svg. Eller så är det ett sötvattenskar, inte tittat så noga, men tycker det lyser lite väl blått för att vara sötvatten. Citera
Wiking Postat 22 februari 2010 Postat 22 februari 2010 Det kan även vara en lite suspekt klubb;) Citera
-=Mr_B=- Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Där går jag också förbi dagligen,har inte lagt märke till något akvarium. Nu måste jag fönsterglutta.Är inte det med i brottsbalken:arg:Inte förrens man står på parkbänkar och försöker se in ordentligt, eller smyger i buskar och cykelställ...Ser nog bättre om man ställer sig på parkbänken som är där framför cykelstället.QUOTE]Ah... Tja ;- )Ledsen, jag bor i fel stad annars hade jag erbjudit mig att knacka på och fråga.B! Citera
nuked_bunny Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Kan vara terrarie oxå, brukar använda blått UV ljus till reptilerna. Citera
nike83 Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Kan vara terrarie oxå, brukar använda blått UV ljus till reptilerna.eller Cannabis odling! Citera
-=Mr_B=- Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 eller Cannabis odling!Jag bor ju inte där har jag sagt...(Det skulle kunna vara solarium osv med, men jag tyckte mig förstå att man redan hade sneglat in genom fönstret, och sett att det var ett akvarium i alla fall?)B! Citera
Aqua_Max Postat 23 februari 2010 Postat 23 februari 2010 Det är även ganska vanligt att sötvattensakvarister använder blått ljus till akvarier med malawi eller tanganyika ciklider, med syfte att framhäva blå färger och simulera hur det ser ut i naturen på lite djupare vatten än de allra översta metrarna i sjöarna. Citera
libben Postat 24 februari 2010 Författare Postat 24 februari 2010 Nå Jaken? Fått dig en titt ännu? Jag har sett att det är ett akvarium iaf. Men om det är salt vågar jag inte svara på. Ska se om jag inte kan se bättre senare under dagen =) Citera
Sillen Postat 24 februari 2010 Postat 24 februari 2010 Är väll bättre att ringa på dörren och be om att få se samt att säga att du är akvarist själv osv... jag har fått folk som ringde på min dörr och bad att få se akvariet och det är ju en liten kick! Citera
-=Mr_B=- Postat 24 februari 2010 Postat 24 februari 2010 Jag gillar det faktum att folk hellre uppträder suspekt (står på parkbänkar och glor in genom folks fönster) än knackar på, och ger invånaren adressen till forumet. Det bevisar att vi som sitter på det här forumet egentligen är en minioritet, och att det finns massor av saltvattenskar där ute. Dessa andra kar finns bland folk som inte är folkskygga efter att ha levt hela sitt liv på nätet. ;- )Ledsen, min humor tar överhanden i bland. Gå nu o knacka på, och introducera den boende för den här tråden.B! Citera
libben Postat 24 februari 2010 Författare Postat 24 februari 2010 Tråden skapades ju enbart i syftet att få någon här skrika, Ja det är jag!Så man smidigt kunde säga, får man glida upp och titta någon dag typ.Ringa på dörren är inte det lättaste, portkod med mera har jag för mig. Citera
Jaken Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 Nå Jaken? Fått dig en titt ännu? Jag har sett att det är ett akvarium iaf. Men om det är salt vågar jag inte svara på. Ska se om jag inte kan se bättre senare under dagen =)I dag har jag spanat in akvariet som en riktig voyer. Jag måste säga att ljuset är väldigt blått och saltvattensliknande. Men utifrån beteendet på fiskarna och en orangefärgad fisk som var vad jag tror en rödzebra så är min gissning är att det är ett malawiakvarium Citera
libben Postat 25 februari 2010 Författare Postat 25 februari 2010 Stannade själv 6 sekunder idag och tittade lite, men det är så svårt att se något från det avståndet. Tog du en snabbis på parkbänken eller är du 2 meter lång? För de fiskar jag såg som simmade vid vattenytan var väldigt likt "salt" i både färger och simstil, dock så är ju inte sikten något vidare. Har inte velat ställa mig på parkbänken ännu och glo allt för mycket.Är inte malawi rätt stillastående fisk ändå? Citera
Illustratören Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 Ha ha ha... kan ingen bara ta ett kort med armen i vädret och fota den fina fasaden =-) Citera
Sune Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 Har letat med eniros tjänst "gatuvy" men det är svårt att få till en bra vinkel... Citera
mrmugg Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 med sjukt nöje följer jag denna tråd.. hahaha Citera
Jaken Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 Med Hitta.se gaturvy går det, men man ser inget. Att ta en bild med kamera mot lägenheten känns lågtDen här tråden är som när nyheterna har nyhetstorka och visar något skitinslag om vad som helst. Citera
-=Mr_B=- Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 Verkar vara en jävla dålig akvarieinnehavare. Var gång jag tittar på dennes bostad på nätet ser jag en jävla fiskbil. Vad gör han, missköter baljan så att fiskarna dör på löpande band?;- )Jag hävdar ju fortfarande att det är en skitsak att knacka på och fråga vad det är för något... Är det saltvatten ska akvaristen lotsas i här, är det sötvatten, ge honom Zoopets adress.B! Citera
libben Postat 25 februari 2010 Författare Postat 25 februari 2010 Snart dags att droppa den tråd hos zoopet och se vad som händer Citera
Wiking Postat 26 februari 2010 Postat 26 februari 2010 ............Är det saltvatten ska akvaristen lotsas i här, är det sötvatten, ge honom Zoopets adress.B!Hallå eller, är det sötvatten så skall han omskolas;) Citera
Laggeman Postat 4 mars 2010 Postat 4 mars 2010 *TRÅD RENSAD!*Moderator's upplysning: Inget snack om droger eller annat som inte har med saltvattensakvarier tillåts, och övertramp tillåts inte! Tråden är redan på gränsen av vad som har med forumet att göra så vi tillåter den fortgå så länge den håller sig till ämnet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.