Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Går förbi jalles bageri på dalagatan varje dag, vid våningen brevid en trappa upp typ ser man att det står ett saltvattenskar, någon här som känner sig skyldig?

Postat

första dörren där efter jalles bageri mot vanadisvägen, så finns det två valvfönster typ 2½-3 meter upp. Där ser man att det blänker ett saltvattenskar. Ser nog bättre om man ställer sig på parkbänken som är där framför cykelstället. Måste ju vara någon här på svg. Eller så är det ett sötvattenskar, inte tittat så noga, men tycker det lyser lite väl blått för att vara sötvatten.

Postat
Där går jag också förbi dagligen,har inte lagt märke till något akvarium. Nu måste jag fönsterglutta.
Är inte det med i brottsbalken:arg:

Inte förrens man står på parkbänkar och försöker se in ordentligt, eller smyger i buskar och cykelställ...

Ser nog bättre om man ställer sig på parkbänken som är där framför cykelstället.QUOTE]

Ah... Tja ;- )

Ledsen, jag bor i fel stad annars hade jag erbjudit mig att knacka på och fråga.

B!

Postat
eller Cannabis odling!

Jag bor ju inte där har jag sagt...

(Det skulle kunna vara solarium osv med, men jag tyckte mig förstå att man redan hade sneglat in genom fönstret, och sett att det var ett akvarium i alla fall?)

B!

Postat

Det är även ganska vanligt att sötvattensakvarister använder blått ljus till akvarier med malawi eller tanganyika ciklider, med syfte att framhäva blå färger och simulera hur det ser ut i naturen på lite djupare vatten än de allra översta metrarna i sjöarna.

Postat

Nå Jaken? Fått dig en titt ännu? Jag har sett att det är ett akvarium iaf. Men om det är salt vågar jag inte svara på. Ska se om jag inte kan se bättre senare under dagen =)

Postat

Är väll bättre att ringa på dörren och be om att få se samt att säga att du är akvarist själv osv...

jag har fått folk som ringde på min dörr och bad att få se akvariet och det är ju en liten kick!

Postat

Jag gillar det faktum att folk hellre uppträder suspekt (står på parkbänkar och glor in genom folks fönster) än knackar på, och ger invånaren adressen till forumet. Det bevisar att vi som sitter på det här forumet egentligen är en minioritet, och att det finns massor av saltvattenskar där ute. Dessa andra kar finns bland folk som inte är folkskygga efter att ha levt hela sitt liv på nätet.

;- )

Ledsen, min humor tar överhanden i bland. Gå nu o knacka på, och introducera den boende för den här tråden.

B!

Postat

Tråden skapades ju enbart i syftet att få någon här skrika, Ja det är jag!

Så man smidigt kunde säga, får man glida upp och titta någon dag typ.

Ringa på dörren är inte det lättaste, portkod med mera har jag för mig.

Postat
Nå Jaken? Fått dig en titt ännu? Jag har sett att det är ett akvarium iaf. Men om det är salt vågar jag inte svara på. Ska se om jag inte kan se bättre senare under dagen =)

I dag har jag spanat in akvariet som en riktig voyer. Jag måste säga att ljuset är väldigt blått och saltvattensliknande. Men utifrån beteendet på fiskarna och en orangefärgad fisk som var vad jag tror en rödzebra så är min gissning är att det är ett malawiakvarium

Postat

Stannade själv 6 sekunder idag och tittade lite, men det är så svårt att se något från det avståndet. Tog du en snabbis på parkbänken eller är du 2 meter lång? För de fiskar jag såg som simmade vid vattenytan var väldigt likt "salt" i både färger och simstil, dock så är ju inte sikten något vidare. Har inte velat ställa mig på parkbänken ännu och glo allt för mycket.

Är inte malawi rätt stillastående fisk ändå?

Postat

Med Hitta.se gaturvy går det, men man ser inget. Att ta en bild med kamera mot lägenheten känns lågt

Den här tråden är som när nyheterna har nyhetstorka och visar något skitinslag om vad som helst.

post-839-14468919408865_thumb.jpg

Postat

Verkar vara en jävla dålig akvarieinnehavare. Var gång jag tittar på dennes bostad på nätet ser jag en jävla fiskbil. Vad gör han, missköter baljan så att fiskarna dör på löpande band?

;- )

Jag hävdar ju fortfarande att det är en skitsak att knacka på och fråga vad det är för något... Är det saltvatten ska akvaristen lotsas i här, är det sötvatten, ge honom Zoopets adress.

B!

Postat
............Är det saltvatten ska akvaristen lotsas i här, är det sötvatten, ge honom Zoopets adress.

B!

Hallå eller, är det sötvatten så skall han omskolas;)

Postat

*TRÅD RENSAD!*

Moderator's upplysning:
mod.gifInget snack om droger eller annat som inte har med saltvattensakvarier tillåts, och övertramp tillåts inte! Tråden är redan på gränsen av vad som har med forumet att göra så vi tillåter den fortgå så länge den håller sig till ämnet.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...