Gå till innehåll

Favoritkirurg


acuario

Rekommenderade inlägg

Hepatus för sin färg, Leucosternon för för för.....Sohal för för.....Svårt att välja där, Dom tre jag nämnt är ganska olika fiskar både till form o färg, men alla är mycket vackra och jag kan faktiskt inte välja en favorit bland dom....

Då väljer jag år digsmiley2.gif.Det blir den första du nämde. Ska försöka sammanställa vilken som har fått mest röster

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller de svårare kirurgerna som A.achilles och A.leucosternon m.f...

hur länge har ni hållt dessa vid liv? det är ju onekligen bland de svåraste kirurgerna och vadär hemligheten för att lyckas?

har drömt om en achillies i 4år men intevågat

Spelar ju ingen roll hur svåra de är. Vill bara ha eran favorit oavsett om den är lätt eller omöjlig. A.leucosternon uppfattar jag inte som extremsvår utan sådär. En bra uv-anläggning är en bra början. Achillesen är desto värre. huden är extremt ömtålig en håv kan vara tillräckligt för att den ska få fula sår som sedan blir infekterade och leder till döden.sen behöver den stora simytor så den kan få sträcka på sig så karet bör vara minst 720L

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Massor som har kollar in dessa trådar men nästan ingen har röstat på sin favorit. Bättre kan ni allt!!! Skriv bara vilken som är din personliga favorit. Kommer att om det blir ett tillräckligt underlag att presentera den mest populära fisken i respektive familj så kom igen och rösta!!smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej !!

smiley17.gif

En lite intressant tråd detta eller ???

För min del så tycker jag att det skulle vara väldigt svårt att sätta favorit på en speciell art.

Man köper sin fisk i affären, mestadels på utseende och det man känner till innan om fisken. Dock är det ju så att det beror på individen om den kommer att kännas bra i tanken. Kommer den bra överens med de andra fiskarna, har den ett beteende som gör att jag som akvarist tycker att den är trevlig att titta på, inte bara första veckan utan under flera år.

För min del kan jag säga att jag gillar kirurger. Framför allt därför att det är pigga fiskar som inte bara står och hänger och väntar på mat utan betar bort alger resten av tiden. Sedan är de ju revsäkra vilket oftast är av stor vikt. Till sist är de i bland lite knepiga att få att fungera, revir och prick, vilket gör dem ytterligare intressanta.

Hälsningar

Anders

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...