Gå till innehåll

matproblem...


ThePatrik

Rekommenderade inlägg

Tjena!

Handlade med mig lite mat när jag hade köpt mina clowner i lördags, köpte formula two marine pellets och någon frysmat som jag inte kommer ihåg vad den heter, problemet e bara att dem inte äter pelletsen medans frysmaten tar dem direkt. någon som kanske har en bra förklaring??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena!

Handlade med mig lite mat när jag hade köpt mina clowner i lördags, köpte formula two marine pellets och någon frysmat som jag inte kommer ihåg vad den heter, problemet e bara att dem inte äter pelletsen medans frysmaten tar dem direkt. någon som kanske har en bra förklaring??

De lär sig att äta pellets med tiden. Mina clowner gjorde samma sak och nu slåss de med alla andra när pelletsen kommer :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Clowner brukar inte vara kräsna, det kan bara ta en stund innan de begriper att det är ätbart.

Testa mata med några få pellets bara.

Du kan tom mata varannan dag med pellets och varannan med fryst.

Men ge bara några få pellets innan du vet att dom tar det, så det inte ligger och ruttnar för mycket i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mina var också lite gnälliga i början, det tog nog iallafall en vecka innan dom började äta normalt, problemet jag hade var att pelletsen sjönk för fort

Ta lite vatten i ett glas och lägg pelletsen där i, så dom blöts upp lite sen skickar du i dom i karet (med pumpar avstängda såklart) då sjunker dom lite saktare och clownerna har större tid på sig att fatta att det är mat =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...