Arcticreef Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Någon som har testat den här?http://www.shop-meeresaquaristik.de/product_info.php?info=p8657_Aqua-Light-Mini-leven-controller-NEW-incl--Magnetholder--7-5-Vol.html Citera
evileye Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Jag fyller på lite, hittade även dennahttp://www.fish-street.com/dual_senor_electricty_auto_water_filler?category_id=139också tokbillig, dual sensor, någon som provat den? Citera
PeterGG Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Har inget kollat på exakta detaljerna här, men det kan vara värt att kollla tryckhöjden för dessa pumpar - tittade på ett liknande koncept men där var pinsam tryckhöjd. Citera
Ragman Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 jo men om man kör sump är ju inte det så viktigt då man inte har nån höjd som vattnet ska färdas Citera
liljeros Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 va lite taskigt med info på den första (har inte tittat på länk nummer 2) men 293 pengar för pump och sladd är ju som hittat..! om det fungerar... nån som beställt från någon av dessa siter?! den fish-street påfyllaren verkade lite bättre, såg bättre ut iaf.. kanske ska man vara lite testpilot och damma iväg en beställning Citera
Arcticreef Postat 1 mars 2010 Författare Postat 1 mars 2010 Tryckhöjd är viktigt. Jag mailar Herr Mrutzek och kollar vad han säger Citera
liljeros Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 inte så toookigt! överrinningsbox och vattenpåfyllning på den där fish-street sidan, 800spänn inkusive frakt ( då tog ja den billiga frakten ) Air mail, 8-16 dagar... frågan är hur kvaliten är.. Citera
qvintus53 Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 Om man förstorar bilden på den som fish-street säljer, så står det att max tryckhöjd är 1,5m. Citera
liljeros Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 okay, det är ju lite klent, men helt OK om man kör sump, antar att man inte har en 1.5m hög sump.. vore iofs trevligt*tillbaka till sump studerandet* Citera
Nizztos Postat 1 mars 2010 Postat 1 mars 2010 På den tyska stod det i alla fall i texten att det var bra tryckhöjd.Min erfarenhet av denna typ av pumpar kopplad till smala slangar är att de har minst 5m tryckhöjd. Citera
liljeros Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 På den tyska stod det i alla fall i texten att det var bra tryckhöjd.Min erfarenhet av denna typ av pumpar kopplad till smala slangar är att de har minst 5m tryckhöjd.5000mmvp tryck? det är mycket det, är la skeptisk.. men har å andra sidan ingen erfarenhet om saken.. Citera
Nizztos Postat 2 mars 2010 Postat 2 mars 2010 5000mmvp tryck? det är mycket det, är la skeptisk.. men har å andra sidan ingen erfarenhet om saken..Tja, kolla 25-980 på biltema, och jag antar att det är med lite grövre slang. Citera
Jurgonh Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 inte så toookigt! överrinningsbox och vattenpåfyllning på den där fish-street sidan, 800spänn inkusive frakt ( då tog ja den billiga frakten ) Air mail, 8-16 dagar... frågan är hur kvaliten är..är på jakt efter överrinning.. kollade igenom hela sidan men hittade inget.. är jag blind? Citera
acuario Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 är på jakt efter överrinning.. kollade igenom hela sidan men hittade inget.. är jag blind? Titta på filter/externalfilter så ska du finna Citera
kebox Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 HejHar handlat påfyllningsautomatik från Fish Street har visseligeninte monterat den ännu men blev nyfiken på prestandan gjorde ett hinktest 150 cm tryckhöjd stämmer bra inte mera, intressantse hur sensorerna utan rörliga delar fungerar lite otäckt det härmed vatten o el annars detaljutförande ++++ det finns Europieska tillverkare som borde lära lite här om fästanordningaoch dyl.Kebox Citera
Richard Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 HejHar handlat påfyllningsautomatik från Fish Street har visseligeninte monterat den ännu men blev nyfiken på prestandan gjorde ett hinktest 150 cm tryckhöjd stämmer bra inte mera, intressantse hur sensorerna utan rörliga delar fungerar lite otäckt det härmed vatten o el annars detaljutförande ++++ det finns Europieska tillverkare som borde lära lite här om fästanordningaoch dyl.KeboxVad blev priset inklusive frakt? Citera
kebox Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 Har ingen koll på frakten på bara automatiken var lite mera artiklar totalt 11 kg och det blev 73 euro dock fastnade deni tullfiltret och det blev ett tilläg på sek 303 det är något somman måste kalkylera med.kan tillägga att jag köpte två Maxspect belysningar varav en hade enfelaktig elektronikenhet klockan fungerade inte skickade tillbaka den för kontroll/reparation FS krediterade migfrakten för detta 30 euro detta var med några kronor uppför mig.Vet inte om detta är praxis oss andra handlare men jag är imponeradKebox Citera
liljeros Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 Tja, kolla 25-980 på biltema, och jag antar att det är med lite grövre slang. se på f*n Citera
Arcticreef Postat 14 mars 2010 Författare Postat 14 mars 2010 Någon som har testat den här?http://www.shop-meeresaquaristik.de/product_info.php?info=p8657_Aqua-Light-Mini-leven-controller-NEW-incl--Magnetholder--7-5-Vol.htmlSå här beskriver man kapaciteten"Hi,approx. 1-1,5 m. The pump is connected to a 6/8 mm hose. You/ll be ableto increase the maximum pump heigh by coupling a 4/6 mm hose (thisreduces the water volume which is pumped within a certain time, but itincreases the pump heigh).regardsJoerg" Citera
bb81 Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 Jag har nyss fått hem den från shop-meeresaquaristik.deFunkar kanon, den pumpar upp 1,8 meter 5/7mm slang iaf. Citera
Arcticreef Postat 14 mars 2010 Författare Postat 14 mars 2010 Jag har nyss fått hem den från shop-meeresaquaristik.deFunkar kanon, den pumpar upp 1,8 meter 5/7mm slang iaf.Tack! Viktig info. Citera
Jurgonh Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 Om man beställer från Fish Street och paketet råkat fastna i tullen.. vad basseras tullkostnaden på? är det någon procentsats på priset man betalar eller vad? Citera
bb81 Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 Om man beställer från Fish Street och paketet råkat fastna i tullen.. vad basseras tullkostnaden på? är det någon procentsats på priset man betalar eller vad?Hej, du betalar tull på hela beloppet inkl fraktkostnad.Vad du kan göra är att maila över ditt paypalkvitto till tullen, sen kan du ju "råka" göra några ändringar i det, som ändra totalsumman för att minimera smällen. Citera
-=Mr_B=- Postat 14 mars 2010 Postat 14 mars 2010 sen kan du ju "råka" göra några ändringar i det, som ändra totalsumman för att minimera smällen.Bedrägeri, och en ganska häftig smäll levereras om de kommer på det...B! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.