Davidm Postat 16 april 2005 Postat 16 april 2005 Vet inte om det står någonstan men vilka mått har du på detta underbara kar. Vilken tjocklek har du på glaset. Citera
Marcus S Postat 19 april 2005 Författare Postat 19 april 2005 Måtten finns i första inlägget....men här kommer de igen: L2000xB1000xH700 mm.Glaset är 15 i botten och 12:or på sidorna. Citera
Marcus S Postat 4 juli 2005 Författare Postat 4 juli 2005 Hej,Efter att jobbat mestdels med gargebygge, plattläggning och trådgårdsgöra har ju nu kommit tillbaka till akvariet igen. Har satt väggar och fräst ut hål för luckor. Skall bygga isolerade luckor. Kommer att använda mig av gångjärn typ IKEA. Citera
Joru Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 Wow... Kul att du är igång igen. Ser fram emot fortsättningen . Citera
Peter Postat 16 oktober 2005 Postat 16 oktober 2005 Inte hänt så mycket med denna tråd på ett tag och man är ju nyfiken.// Peter Citera
Skanemackan Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Hej på Er,Jag har inte lagt av ännu med bygget. Var tvungen att fixa nytt konto på forumet då det var länge sedan jag var inloggad. Som sagt bygget går sakta vidare....har börjat med finish på väggar och även monterat kalkreaktor och delar av osmos.....om Ni skall hänga med i detta bygge får ni ha lite tålamod. Skall försöka öka tempot lite....../Marcus S Citera
maresboy Postat 5 januari 2006 Postat 5 januari 2006 detta bygget hade man ju nästan glömt bort!kul att se det igen! Citera
wrang Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 Var tvungen att fixa nytt konto på forumet då det var länge sedan jag var inloggad. [ATTACH]4375[/ATTACH]Skall jag lösa detta åt dig??/Moderator Citera
jimmy Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 Det kommer att bli ett riktigt snyggt kar det där Citera
Marcus S Postat 1 mars 2006 Författare Postat 1 mars 2006 Tjenare......då har mina måttanpassade revbakgrund kommit från Korallenwelt i Tyskland. Har gjort fyra utrymmen för Tunze Stream á 12000 l/h. Citera
Saxmark Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Gött att se att det går framåt.. Lite sugen på att se hur det kommer att bli med vatten i.. Citera
Marcus S Postat 1 mars 2006 Författare Postat 1 mars 2006 Japp det är firman i Rostock. Lade beställning i förra veckan. Torsten på Korallenwelt byggde den i lördags och leverans vid dörren idag tisdag. Det kallar jag service. Är mycket nöjd med resultatet. Ni får hålla ut lite till innan det blir dax att fylla med vatten....... Citera
crille Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 http://www.korallenwelt.de/ja det är service,funderar på att åka dit,grymt bygge du har,kul att följa Citera
Marcus S Postat 5 mars 2006 Författare Postat 5 mars 2006 Har testat att lägga in delar av RiffKeramicen.....ser ut att bli ganska bra tror jag./Marcus Citera
thore kjellberg Postat 5 mars 2006 Postat 5 mars 2006 Hej Marcus!Har du köpt någon skummare än?Jag kan bara rekommendera en golvskummare till 1300 liter. Bra att växa i när det har blivit så populärt att mata med de mycket energirika pellets. Under akvariet placerade skummare tillhör bäbisstorlekarna. Jag brukar räkna ut lämplig skummarstorlek genom att räkna ut bubbelvolymen gånger 100(3.14xD2/4xhx100)räknat från injektorn till ytan. Flödet in i skummaren bör vara akvariets volym. Citera
Marcus S Postat 5 mars 2006 Författare Postat 5 mars 2006 Jag har liggandes hemma en styck Aqua Care 2000V och denna hade jag tänkt använda. Skall ju räcka till 2000 liters kar. Men klart det beror ju på belastnigen. Möjligen lägger jag till ett nitrat filter./Marcus Citera
thore kjellberg Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Den verkar bra. Räkna gärna ut bubbelvolymen så kan du få ett bra mått på effektiviteten. Jag tycker absolut att du skall använda teknik för att minimera nitrat/fosfat/kisel, så att du undviker problem i framtiden. Själv använder jag två stycken Nollnitrat hängandes i sidofacket och Rowa phos sponge placerar jag i ytavsuget. Dessa kräver ingen teknik och kasseras efter förbrukning. Citera
Marcus S Postat 6 mars 2006 Författare Postat 6 mars 2006 Är detta vanligt nitrat filter eller påsar? Citera
Mattias Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Ser mäkta fint ut, törs man fråga vad bakgrunden kostar ? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.