Birdo Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Jag satt och funderade lite på: När man starat upp ett kar, Har LS där i och låter det gå tills nitrittoppen är gjord, Sen slänger man i lite levande artemia som får leva där ett tag ensam.Men frågan är om detta är en bra idee eller en dålig idee?Vad kan utgången bli om man gör detta?//mvh Christian Citera
salta wille Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 Risken finns ju att de växer om de hittar nåt att äta. Citera
Birdo Postat 9 april 2010 Författare Postat 9 april 2010 Risken finns ju att de växer om de hittar nåt att äta.Fast är inte det bra om dom växer till sig sen när kirurger och mandariner kommer ner i karet? Citera
blackizzz Postat 9 april 2010 Postat 9 april 2010 de blir ännu mer näringsfattiga när de växt till vuxen storlek (om det går att bli mer näringsfattig ) Citera
stigigemla Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 Artemia lever fritt i vattnet. Det innebär att den sugs in i pumpar och skummare. Citera
-=Mr_B=- Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 Det finns absolut inget negativt med levande artemia i baljan. Däremot är det som Stig påpekar lite svårt att hålla dem vid liv. Vuxen artemia är för all del mer näringsfattig än nyckläckt, men på sikt är det ett hälsosammare alternativ, och egentligen, om man ska vara ärlig, så mata med vuxen artemia gör man ju egentligen för att få igång fiskarna så att de letar efter mat på ett mer naturligt sätt, och utöka det totala tillgängliga käket. Jag har funderat på "artemia reaktor" i sumpen, men hittintills har jag inte klurat utt ett sätt att kontinuerligt leverera dem vid liv, eftersom jag inte kan ha odlingen ovanför karet.B! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.