Laggeman Postat 28 oktober 2010 Postat 28 oktober 2010 Snygg ramp! Är det blå ljuset så "smalt" som man ser på bilden från sidan?Hade man inte kunnat sprida ut de blå dioderna lite mer så att man hade fått ett lite mer blandat ljus? Citera
mr cheezy Postat 10 januari 2011 Författare Postat 10 januari 2011 Fick hem en ny kamera idag så tog några snabba test bilder.Fortfarande är korallerna små och karet är ganska tomt.Dock har jag äntligen skaffat några fiskar så alla besökara slutar fråga varför jag inte har något levande i akvariet Hittade ett litet stimm med söta Apogon nere hos Ted. Citera
JohanP Postat 10 januari 2011 Postat 10 januari 2011 Schysta Acan:s kan man säga....Vilken Apogon är det du köpt?............är det A.cyanosoma? Är lite intresserad för jag skall ha ett gäng till min kub. Citera
idalakungen Postat 10 januari 2011 Postat 10 januari 2011 Fick hem en ny kamera idag så tog några snabba test bilder.Fortfarande är korallerna små och karet är ganska tomt.Dock har jag äntligen skaffat några fiskar så alla besökara slutar fråga varför jag inte har något levande i akvariet Hittade ett litet stimm med söta Apogon nere hos Ted.Men det kan vara fint med lite fiskar också. Citera
mr cheezy Postat 10 januari 2011 Författare Postat 10 januari 2011 Schysta Acan:s kan man säga....Vilken Apogon är det du köpt?............är det A.cyanosoma? Är lite intresserad för jag skall ha ett gäng till min kub.Japp helt korrekt. Citera
mr cheezy Postat 10 januari 2011 Författare Postat 10 januari 2011 Men det kan vara fint med lite fiskar också.Jaja säger Ove det så måste det ju vara sant. Citera
idalakungen Postat 10 januari 2011 Postat 10 januari 2011 Jaja säger Ove det så måste det ju vara sant.Ett par gamla vänner var hemma igår och tittade på mitt kar, dom tyckte att det var tur att jag hade lite fisk i så att det blev mera liv i det! Men dom tyckte om korallerna med! Jag får väl köpa några fler fiskar någon gång. Ha det Robin. Citera
mr cheezy Postat 22 januari 2011 Författare Postat 22 januari 2011 Ja just de en av mina Apogon cyanosoma hannan har ägg i munnen men har inte lyckats få någon bra bild på det.. Citera
ballsam Postat 22 januari 2011 Postat 22 januari 2011 mein Gott. snygga pjäser. acans är riktigt läckra. tänkte precis skaka liv i din tråd å fråga hur det går med kar, skola å allt runt omkring /Samuel Citera
mr cheezy Postat 22 januari 2011 Författare Postat 22 januari 2011 mein Gott. snygga pjäser. acans är riktigt läckra. tänkte precis skaka liv i din tråd å fråga hur det går med kar, skola å allt runt omkring /SamuelJo tack allt är bara kanon med allt av de ovanstående Hur är livet hemma i småland då?? Citera
ballsam Postat 22 januari 2011 Postat 22 januari 2011 det rullar på. karet är för tillfället mer än överfullt. laserbengan kommer förbi imorgon å hämtar hem sina (typ 30) fraggar, så då kanske det ser lite bättre ut. börjar planera för nästa kar så smått. själva dröm och planeringsstadiet är en stor del av intresset. sitter på jobbet nu, och jobbar sista natten/passet på den här anställningen. har sagt upp tjänsten och ska köra lite frilans/kortare vik på ambulansen ett tag. får mer tid över för familj, hus och hobby på det sättet. slå en pling om du har vägarna förbi /Samuel Citera
mr cheezy Postat 4 februari 2011 Författare Postat 4 februari 2011 Har fått Montipora eating nudibranchs. Sorry för bild kvaliten men men, de syns i alla fall.. Citera
ballsam Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 Usch då.. hur har du fått i dom och hur snabbt gör dom skada? /SamuelSent from my iPhone using Tapatalk Citera
mr cheezy Postat 4 februari 2011 Författare Postat 4 februari 2011 Usch då.. hur har du fått i dom och hur snabbt gör dom skada? /SamuelSent from my iPhone using TapatalkHar inte lagt i någon monti på månader och inte sett dom förens idag. Så super snabba har de inte varit hos mig i alla fall. Citera
mr cheezy Postat 9 mars 2011 Författare Postat 9 mars 2011 Revkeramik, vad tycker ni?Bottenglaset och alla springor kvar att fylla.. Citera
kimett Postat 9 mars 2011 Postat 9 mars 2011 Ser jäkligt bra ut. De keramiska baklplattorna är svåra att hitta något bättre :-) Citera
Ferngren Postat 9 mars 2011 Postat 9 mars 2011 Det blir riktigt snyggt... Nästan synd att sätta i koraller bara men bara nästan... Citera
Syd Postat 9 mars 2011 Postat 9 mars 2011 Snyggt! blir riktigt bra när bakrutan täcks på det här sättet, rev väggs känsla. Citera
mr cheezy Postat 9 mars 2011 Författare Postat 9 mars 2011 Tackar... Jo tror jag är ganska nöjd nu..Blir nice med den heltäckande väggen, och med den luftiga strukturen framför där fiskar kan simma in och ut överallt. Citera
osby0479 Postat 9 mars 2011 Postat 9 mars 2011 Ser väldigt fint ut, kan nog bli kanon när det har fått gå till sig ett tag!! Citera
mr cheezy Postat 9 mars 2011 Författare Postat 9 mars 2011 Ove: Vist saknar du att den funktionen inte finns Reuben: Ifrån korallenwelt i tyskland, snabbt smidigt och görs efter dina mått. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.