snickarn Postat 6 oktober 2011 Författare Postat 6 oktober 2011 stig det har du rätt i ska sätta på ett gallerlaggeman du har säkert oxå rätt inget billigt brukar vara lika bra som dom dyrare alternativen Citera
snickarn Postat 6 oktober 2011 Författare Postat 6 oktober 2011 Nice Markus, så kan man ju också göra. din hylla är full nu . slå en signal om du har vägarna förbi Citera
snickarn Postat 27 oktober 2011 Författare Postat 27 oktober 2011 allt kan hända i snickarns kar ! av okänd anledning lossnade två slangar från ballingpumpen för två veckor sedan karbonater och kalcium monterade naturligtvis tillbaka dom enligt konstens alla regler!?tyvärr så blandade jag ihop slangarna så att det som fanns i bikarbonatslangen åkte ner i ca dunken där blandningen förvandlades till stenca värdet i karet är nu 300 har blandat nya dunkar till ballingen och doserat i 20 gr kalciumklorid i karet som ska höja ca till 320 och satt 25 liter saltvatten på blandninghur många ppm kan man höja per dygn utan att riskera något Citera
stigigemla Postat 27 oktober 2011 Postat 27 oktober 2011 Du kan höja 10 ppm åt gången men vänta 7-8 timmar mellan varje gång. Citera
snickarn Postat 27 oktober 2011 Författare Postat 27 oktober 2011 tack stig då gjorde jag rätt denna gången har hällt i halva dosen jag blandade till får hälla i resten i morgon innan jobbet Citera
snickarn Postat 31 oktober 2011 Författare Postat 31 oktober 2011 inte ofta man hittar nytt liv i karet men tillväxt området på en fragg som står lite undanskymd såg lite blått utoch jajemen nu nar jag blålilla stjänpolyper i karet .fraggen kommer från saltjörgen här i halmstad för mer än ett halvår sedan Citera
snickarn Postat 2 november 2011 Författare Postat 2 november 2011 larry ln21 var här en snabb runda och lämnade en montipora som jag hoppas påmina calendrium fraggar var slut så det blev till att ta upp hela korallen och klippa en kvist .nu många timmar senare så är fragghyllan smockfull av fraggar igen ,allt från 3 cm till ca 10 cmny kompis i karet är en harlekinräka-dregglar- som david plockade upp på bioted tusentack för det Citera
LN21 Postat 2 november 2011 Postat 2 november 2011 Tack för besöket Markus.Mycke trevligt att råkas, limmat lite fraggar nu ikväll. dom får gå i sumpen (i lugnt vatten) till i morgon.Riktigt kul med lite nytt i baljan, o det ska bli spännade att se om allt etablerar sig. Citera
snickarn Postat 6 november 2011 Författare Postat 6 november 2011 Blev en utflyckt till bioted marinakvariet och Lasse med manne igår. Tackar för kaffet Citera
_Manne_ Postat 6 november 2011 Postat 6 november 2011 Alltid trevligt med lite sällskap.. Bygg nu färdigt leden så du kan prova åtminstone..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Lasse Postat 6 november 2011 Postat 6 november 2011 Trevligt att ni "passerade" förbi här - alltid kul att se personer som man har kontakt med genom forumet i "real life" så att säga.MVH Lasse Citera
snickarn Postat 15 november 2011 Författare Postat 15 november 2011 Det blev bara en snabbvisit ikaret för stjärnan, den är spårlöst borta. Lägger upp en mobilbild ricordea på tillväxt Citera
_Manne_ Postat 16 november 2011 Postat 16 november 2011 Så fort borde det inte gå för stjärnan.. Håll lite koll så kanske den dyker upp.. Borde finnas mat ett bra tag till en så pass liten sak.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
LN21 Postat 28 november 2011 Postat 28 november 2011 Hur gick det med M.Confusan?Fraggarna från dig trivs, den gröna Gorgonian har dubblat sin storlek.Hystrixen har börjat få finfin färg, den växer inte så att det knakar men den kommer mer o mer. Citera
snickarn Postat 28 november 2011 Författare Postat 28 november 2011 Hur gick det med M.Confusan?Fraggarna från dig trivs, den gröna Gorgonian har dubblat sin storlek.Hystrixen har börjat få finfin färg, den växer inte så att det knakar men den kommer mer o mer.hej det det var kul att höra . confusan har fin färg trotts att den två ggr blivit nedputtad i en fungia av en eremit Citera
snickarn Postat 29 november 2011 Författare Postat 29 november 2011 stjärnan har flyttade tillbaka till framsidan av revet igen efter ett par dagar.lite trist att ha den betandes bakom en lshöglite värden kh 9,9 - 10ca 430mg 1300 Citera
_Manne_ Postat 29 november 2011 Postat 29 november 2011 Hehe , härligt.. Då var den inte borta som jag gissade.. Ser den hel o fin ut ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
snickarn Postat 29 november 2011 Författare Postat 29 november 2011 den är tyvärr lite sliten längst ut på ena armen efter att min supereffektiva blå eremit smakade på den annars ser den hel och fin ut Citera
_Manne_ Postat 30 november 2011 Postat 30 november 2011 Då får vi hoppas att det finns mat nog för att sen ska kunna återställa sig.. Tiden får utvisa..Hör av dig när du är i stan så får du komma förbi en sväng.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 4 december 2011 Författare Postat 4 december 2011 har kommit såhär långt med akvarieflytten . en grovskiss över huset.lyckan är total då det finns källare med sumprum direkt under vinkeln i huset.jag har ett 375 liters åleds kar som jag kommer att ha som sumptips på bra returpumpar mottages tacksammt Citera
snickarn Postat 11 december 2011 Författare Postat 11 december 2011 köpte lasses gamla profilux och behöver köpa till en powerbar http://www.shop-meeresaquaristik.de/product_info.php?products_id=3560någon som kan säga vilken styrkabel man behöver till ? och är det rätt kontakter på denna?vad mer ska man passapå att handla Citera
_Manne_ Postat 11 december 2011 Postat 11 december 2011 Hittar inte någon löst på den sidan.. Borde ingå vid kör av powerbaren , men maila dit o fråga om det ingår en sladd eller ej.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
snickarn Postat 11 december 2011 Författare Postat 11 december 2011 tack får förmoda att det ingår allt för att köra igång . finns säkert något mer matnyttigt att handla där Citera
snickarn Postat 11 december 2011 Författare Postat 11 december 2011 nu har jag lagt en kvart av min dyrbara tid på att försöka övertyga mrutzek om att jag är född i augusti .hemsidan vägrar låta mig gå till kassan och betala . förslag på var jag kan beställa en powerbar ? sverige eller utomlands kvittar bara funktionen är densamma Citera
_Manne_ Postat 11 december 2011 Postat 11 december 2011 http://shop.biotedmarin.se/ghl-profilux-powerbar-6-kanaler/306-0Hos Ted.. , ska du beställa hos Ted så ring o kolla så han har en hemma för snabb lev..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.