snickarn Postat 13 juli 2010 Författare Postat 13 juli 2010 har besökt manne igen det blev en del nya fraggar och allmännt dregel över hans kar. har fortfarande inte fått igång kalkreaktorn .får nog bli efter värmeböljan Citera
snickarn Postat 4 augusti 2010 Författare Postat 4 augusti 2010 har köpt en tunze osmolator osmos och lite annat smått och gott som ska monteras in när jag får lite tid överen fosfat reaktor är nästa projekt som står på tur min rosa hystrix blir bara blåaktig som bäst och det kanske beror på fosfat har inte något test men det kanske man skulle ta och köpa Citera
snickarn Postat 25 augusti 2010 Författare Postat 25 augusti 2010 fick dator haveri för ca tre veckor sedan. under tiden har jag hunnit med att få osmolatorn från stigigemla monterad och den fungerar finfint.har även köpt en fosfatreaktor av stig som monterades in idaggjorde även en liten utflykt förra veckan, till bioted i kungsbaka datrucka och ciklidhuset göteborg med laggeman och manne med sambo.blev en blålila montipora från ted och en mycket fin blå acropora fick jag av datruckahar fortfarande ingen bra kamera så bilder slipper ni denna gången Citera
snickarn Postat 5 september 2010 Författare Postat 5 september 2010 nu går det bra osmolator ville inte riktigt fungera när jag satte igång den förra veckan. den fyllde på osmosvatten varannan minut tills den fyllt upp till överfyllningsflottören och larmet gick i gång, så jag körde tillbaka den till stig i gemla.och hans kar fungerade den felfritt naturligtvis:ler:tog hem den igen och sammavisa igen men nu kom jag på felet!glappkontakt till skarvdosan från väggen varje gång strömmen bröts och kom tillbaka så fyllde den på en skvätt även om prismat var i rätt nivå på vattnettack stig för hjälpen med problemlösningen, reduceringen på slangen gjorde underverkannars fungerar karet bra har lyckats att få den lille intresserad hoppas det håller i sig ett tag Citera
_Manne_ Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 annars fungerar karet bra har lyckats att få den lille intresserad hoppas det håller i sig ett tagdå är det snart dax lillen får ett eget stort kar ju! eller en liten kub jämte pappas..kul att det går bra! mvh manne Citera
snickarn Postat 11 september 2010 Författare Postat 11 september 2010 (ändrat) lillen ska nog få ta över kuben så att pappa kan bygga ett stort till sig själv!igår fick jag äntligen loss tummarna och byggde in två st 24 watts actinic t5 med måsvingereflektorer i sidorna på huvenmin blåa echinopora lamelosa? slängde ut sina polyper ca 4 cm efter tio minuter med nya ljuset Ändrat 11 september 2010 av snickarn Citera
_Manne_ Postat 11 september 2010 Postat 11 september 2010 nice markus.! men var är bilden på lamelosan! ? mvh manne Citera
snickarn Postat 11 september 2010 Författare Postat 11 september 2010 nice markus.! men var är bilden på lamelosan! ? mvh mannedet blev aldrig någon bild stod bara och stirrade in i burken Citera
snickarn Postat 2 oktober 2010 Författare Postat 2 oktober 2010 blygsamm tillväxt men det växer ju iallafall dock så är hystrixen lilla och inte rosaett nytt bekymmer har dykt upp! en av mina jättefina lilla acroporer har börjat blekna den senaste veckan och blivit ljusbrunvatten värdena är ok förutom kh som ligger högtvad tror ni? Citera
stigigemla Postat 2 oktober 2010 Postat 2 oktober 2010 Jag tror du har litet för mycket fosfat i vattnet. Acroporan får nog bättre färg ju mer ljus den får. Kanske börja kolfiltrera lite? Citera
snickarn Postat 2 oktober 2010 Författare Postat 2 oktober 2010 jag kör järnbaserad fosfatremover mätte o enl salifertstest men jag får kanske ta en tur till gemla för en hanna istället Citera
snickarn Postat 2 oktober 2010 Författare Postat 2 oktober 2010 skulle kanske säga att acroporerna var mörkbruna då jag köpte dom i vårasfick dom till mitt förra 50x50 karefter ca 3 veckor gick dom över till grönt och efter ca 2 månader blev dom blålilaför att nu helt plötsligt bli ljusbruna nerifrån foten och upp Citera
snickarn Postat 5 oktober 2010 Författare Postat 5 oktober 2010 bytte 50 liter vatten igår ska göra det varannan vecka för att se om hystrixen blir rosa eller inte Citera
snickarn Postat 11 oktober 2010 Författare Postat 11 oktober 2010 det är ingen rosa hystrix det är en lila hystrix med gulgrön botten (finns det?) Citera
snickarn Postat 15 november 2010 Författare Postat 15 november 2010 mätte fosfaten med hanna checker för ett tag sedan 0,02 hystrixen är fortfarande lilanytt i karet är några ricordeor och en gulgrön acro som skulle ta sista hedersplatsen högst upp på revet men men skiten rasade och det blev till att möblera om istället till en ny instabil stenpelare med fraggar utslängda överalltalfons var här i kväll och tog ett par foto får se om dom blir bättre än mina mobilfoton Citera
_Manne_ Postat 16 november 2010 Postat 16 november 2010 lågter som det blev lite extra jobb markus.! då får vi väl vänta på bilderna!kaktus fraggen jag fick från dig är inte brun längre mvh manne Citera
snickarn Postat 23 november 2010 Författare Postat 23 november 2010 lågter som det blev lite extra jobb markus.! då får vi väl vänta på bilderna!kaktus fraggen jag fick från dig är inte brun längre mvh mannenej den är grön eller hur !! mina har börjat skifta mot grönt nu supermannen har börjat växa och blir mer och mer blå !!men hystrixen är lika lila nu som förra veckan Citera
JohanP Postat 23 november 2010 Postat 23 november 2010 Snygga foto på fina koraller Kan man få önska sig en helhetsbild. Om jag inte somnar in helt de kommade veckorna så skall min snarlika kub igång snart så det vore bra med lite ideér. Citera
snickarn Postat 29 november 2010 Författare Postat 29 november 2010 tackar har tyvärr inga bilder kvar då datorn laggt av igen .får se om det går att rädda några kul att det är så många hässleholmare här nästan synd att man inte bor kvar Citera
snickarn Postat 30 november 2010 Författare Postat 30 november 2010 var uppe pa bioted marin i lordags, sonen behovde sova ett tag da passar en biltur perfektskulle kopa en solkorall men det fanns inga inne, blev en mini fragg med japanknappar i limegronthar fragghyllan full av mjuka och harda fraggar igen Citera
snickarn Postat 9 december 2010 Författare Postat 9 december 2010 körde inom saltbutiken i helsingborg efter jobbet igårben eldräka och en ny favorit Neosynchiropus Ocellatus röd scooterblenny fick följa med hem till korallrevet Citera
snickarn Postat 18 december 2010 Författare Postat 18 december 2010 (ändrat) hoppas på värmebölja snart så man kan få prova nya kylaren jag köpt av saltishenke idagbifogar en liten väderlänk om någon läser detta i augusti http://www.smhi.se/nyhetsarkiv/tre-veckor-utan-blidvader-1.14238lite till dig själv att läsa när du kommer hem markus!http://www.athiel.com/lib2/pguide/vitami1.html Ändrat 19 december 2010 av snickarn Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.