Ted-m Postat 4 januari 2011 Dela Postat 4 januari 2011 Den gröna acroporan kommer inte från mig va?Så fin kan ju aldrig den vara som kom från mig. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 4 januari 2011 Författare Dela Postat 4 januari 2011 Den gröna acroporan kommer inte från mig va?Så fin kan ju aldrig den vara som kom från mig.Joru Ted de gör den tycker själv inte att den har ändrats sen jag fick den, men de är väll inget man märker när man ser den varje dag . Fin är den iallafall Sent from my iPhone4 using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 6 januari 2011 Författare Dela Postat 6 januari 2011 Igår så hämtade jag även ut wavemakern, har inte prövat den än, känns inte som att jag har plats för den för tillfället, ska försöka hitta någon plats åt den så jag kan provköra den ett par timmar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 6 januari 2011 Dela Postat 6 januari 2011 platts har man la alltid.Kan ju bli lite overkill dock va ? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 7 januari 2011 Författare Dela Postat 7 januari 2011 Hela karet stormar !Tog ur en av mina Seio streamers för att ge plats åt min resun wavemaker, jäklar vilket blås det är ur den. Desvärre så lät den mer än jag önskat men absolut inget som stör, min Tunze 9002 skummare lever om mer Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
seb1989 Postat 7 januari 2011 Dela Postat 7 januari 2011 hittade ägg på insidan av pumpfästet idag... svårt att säga vad det kan vara eller? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 7 januari 2011 Författare Dela Postat 7 januari 2011 Har ingen aning faktiskt,liknar inget jag sett förut ;/ Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ragman Postat 7 januari 2011 Dela Postat 7 januari 2011 hade tusentals av dom när jag startade mitt kar. kommer inte ihåg vad det var iaf. om det var pungar eller rörmaskar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
seb1989 Postat 7 januari 2011 Dela Postat 7 januari 2011 tjena nordin! haha trodde jag lade in bilden på min tråd. sorry för att jag snodde den;) ska göra ett nytt försök inne på min egen::ha d.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 7 januari 2011 Dela Postat 7 januari 2011 Jag tror du menar dom vita prickarna Jimmy.För dom genomskinliga bubblorna i kanterna har jag aldrig sett förr. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 7 januari 2011 Författare Dela Postat 7 januari 2011 tjena nordin! haha trodde jag lade in bilden på min tråd. sorry för att jag snodde den;) ska göra ett nytt försök inne på min egen::ha d..Tjena!, ingen fara alls hörredu Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 10 januari 2011 Dela Postat 10 januari 2011 Om inte jag har fel för mig så ska du ha en mandarin och en sixline wrasse? Har de fungerat bra med tanke på att de käkar samma mat? Eller du får mata mandarinen separat. Såg liksom en glasburk på botten på en av bilderna. Funderar nämligen på att skaffa en wrasse./ André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 11 januari 2011 Författare Dela Postat 11 januari 2011 Har en Mandarin och wrasse, funkar hur bra som hellst ilag, läste det långt efter jag skaffat mandarinen att dom kunde börja bråka men det har som sagt inte varit några problem, jo jag stödmatar mandarinen, även sixlinern äter pellets när jag matar övriga fiskar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 11 januari 2011 Dela Postat 11 januari 2011 Har en Mandarin och wrasse, funkar hur bra som hellst ilag, läste det långt efter jag skaffat mandarinen att dom kunde börja bråka men det har som sagt inte varit några problem, jo jag stödmatar mandarinen, även sixlinern äter pellets när jag matar övriga fiskar Okej, de låter ju inte som att de skulle vara några problem då. Men har du alltid stödmatat mandarinen. Även innan du hade sixlinern. Eller du hade kanske den först. Jag har inte behövt stödmata min. Han går på stenen och får i sig de han hinner vid matning. Men tror du att jag kommer behöva börja stödmata om jag skaffar en wrasse? Tack för infon än så länge./ André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 11 januari 2011 Författare Dela Postat 11 januari 2011 Okej, de låter ju inte som att de skulle vara några problem då. Men har du alltid stödmatat mandarinen. Även innan du hade sixlinern. Eller du hade kanske den först. Jag har inte behövt stödmata min. Han går på stenen och får i sig de han hinner vid matning. Men tror du att jag kommer behöva börja stödmata om jag skaffar en wrasse? Tack för infon än så länge./ AndréHade sixlinern innan mandarinen, i början så behövde jag inte stödmata, då fanns det nog med mat i och bland stenarna, men när den började smalna av så började jag mata med frusen artemia som jag lägger i burken . Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 11 januari 2011 Dela Postat 11 januari 2011 Hade sixlinern innan mandarinen, i början så behövde jag inte stödmata, då fanns det nog med mat i och bland stenarna, men när den började smalna av så började jag mata med frusen artemia som jag lägger i burken .Okej, då får man väl hålla koll på de lite då och då. Men tack för all info. Blir nog en wrasse snart. / André Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 23 januari 2011 Författare Dela Postat 23 januari 2011 Dessa förbannade alger, vet inte vad det är som får dom att komma.Inom bra nivå ----------------------FosfatNitritNitratAmmoniumCalciumMagnesiumKhsalthaltEj bra nivå----------------------Ph ligger lite i underkant, det är svårt att utskilja men någonstans mellan 7,4-7,7 mätade just nu kl 17:55 alltså i skrivande stund med saliferts 'färgtest'Försöker att höja det med hjälp av kalkvatten men jag tycker inte att det blir någon skillnad alls. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 4 februari 2011 Författare Dela Postat 4 februari 2011 Fredagsgott!. Ser ni clownen som ligger i anemonen bakom?Sent from my iPhone4 using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 4 februari 2011 Dela Postat 4 februari 2011 Jisses vad mycket du hade i skummarkoppen Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 4 februari 2011 Författare Dela Postat 4 februari 2011 Jisses vad mycket du hade i skummarkoppenHahah!, Jag hoppas att det jag har i mitt glas är godare än det som kommer ur skummarkoppen, annars har man spillt ut mycket gott Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 4 februari 2011 Dela Postat 4 februari 2011 Själv har man jobb som väntar i natt igen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 4 februari 2011 Författare Dela Postat 4 februari 2011 Själv har man jobb som väntar i natt igen.Vissa har det alldeles för bra dom, själv fick man sluta vid halv 11 idag, var meningen att vi skulle ha ett möte på jobbet, men pappa (chefen) hade sett fel på datumet så vi fick gå endå. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 4 februari 2011 Dela Postat 4 februari 2011 Det är ju jäv!På söndag skall man ju till Finland dom har la bastu på hotell rummen va??Hehe blir där en vecka och jobba på deras tryckeri. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 4 februari 2011 Författare Dela Postat 4 februari 2011 Det är ju jäv!På söndag skall man ju till Finland dom har la bastu på hotell rummen va??Hehe blir där en vecka och jobba på deras tryckeri.Jo de lär dom ska ha haha . De enda du behöver kunna är Perkele å vittu, sen tar du dig ganska långt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 6 februari 2011 Författare Dela Postat 6 februari 2011 Här kommer en liten film på mitt akvarie . Första filmen jag spelat in me kameran å de e första filmen jag redigerat i Sony Vegas Pro, så ha överseende, Hoppas ni gillar mina fulalger, för de gör INTE jag!. gWBt2g2Q76g Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg