David Postat 7 december 2004 Postat 7 december 2004 Någon som har erfarenhet av dessa (Spirobranchus giganteus)Tyckte jag såg något som liknade dom i en annons här, jag har tidigare bara sett dom när jag dykt.Hur fungerar dom i akvarium, matning etc?? Citera
vahagn Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Såg att de hade lite info på http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=5 41 Citera
aerie Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Dålig överlevnadstatestik i fångenskap,sök på RC så får du snabbt en egen uppfattning ifall det är ett lämpligt djur att försöka hålla. Citera
petrol Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Har varit grymt sugen på en sådan, men läste om överlevnadsstatistiken på RC..Har du några bra tipps joney? Citera
joney Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 nää.. inte direkt.. jag har haft mina under starkt ljus 250 w och så får dom lite phyto plankton ibland.. Citera
Guest Motor_666 Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 första korall jag köpte för övrigt Korall?? är det inte en mask? eller satt dom på korallen?Jag är också sugen på såna men har blivit avrådd för att dom ska vara svåra. Citera
zippo Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 nää.. inte direkt.. jag har haft mina under starkt ljus 250 w och så får dom lite phyto plankton ibland.. trodde dom inte trivdes under starkt ljus "The Christmas Tree Worm is somewhat shy of movement and prefers to be in the shade of rocky overhangs, out of the bright light. It is very intolerant of copper-based medications."precis som vanliga cristmas tree som jag hade http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?siteid=2 2&pCatId=639kul att veta iaf Citera
Henrik Jonsson Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Jag har ingen aning om hur de funkar i ett akvarium, men jag har dykt en hel del med dem och nog sitter de även i solen. Senast nu i oktober såg jag massor som satt på/i solbelysta koraller på grunt vatten i södra karibien. Citera
zippo Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 ja där ser man återigen ett bevis för att inte lita blint på allt som står på nätet . Citera
aerie Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Det gäller väl de flesta asymbotiska koraller att de bryr sig egentligen inte om ljuset,så länge de inte blir utkonkurerade av alger/andra koraller pga det. Citera
Guest MagnusL Postat 15 december 2004 Postat 15 december 2004 Jag köpte en poriteskorall med ett stort antal julgransmaskar (som har ett symbiotiskt förhållande med korallen) för nästan ett år sedan. Nu har poriteskorallen tyvärr dött men julgransmaskarna lever fortfarande. Jag ser inga tecken på att julgransmaskarna håller på att tyna bort i och med detta men jag räknar med att det kommer att hända förr eller senare. Citera
Clownen Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Ni har inga bilder på era julgranar så här i jultid? Citera
petrol Postat 16 december 2004 Postat 16 december 2004 Ni har inga bilder på era julgranar så här i jultid? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.