Arcticreef Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 På ett annat nördforum där jag rör mig finns en tråd med just den här titeln. Medlemmarna där är precis lika pryltokiga som på SG så jag tänkte att jag skulle testa samma tråd här. Vad kan ni bidraga med för att göra oss andra pryldårar avis?Detta är mitt senaste inköp. Skall användas under julens tropikresa. En Canon G11 med undervattenshus. Funkar tydligen ned till 40 meter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kimett Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 Nice du får posta en utvärdering på det sen. Har hållt ögonen på det ett tag nu men inte hört så mycket från folk som haft tillfälle att testa.Senaste inköpet var lite salt samt en flaska "MarinePlankton made with cyklop-eeze" från LiquidLife. Punktmatar lite koraller och allmänt i karet. Helt klart rör det på sig när det kommer ner i karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 18 augusti 2010 Författare Dela Postat 18 augusti 2010 Nice du får posta en utvärdering på det sen. Har hållt ögonen på det ett tag nu men inte hört så mycket från folk som haft tillfälle att testa.Skall fixas! har Haft en G9 fram till nu som jag varit extremt nöjd med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vandal Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 jag funderar också på en sån, men de är snordyra ju... (eller så är det jag som behöver hålla hårt i pengarna) Mitt senaste köp var två pepparmintsräkor på Zoo-Angel Knutzen i Kiel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 Jag blir sjukt avis! Ett riktigt hus. Själv har jag bara en Eva-Marine påse till filmkameran..........Mitt senaste köp var femton snäckor och en sjöhare.På ett annat nördforum där jag rör mig finns en tråd med just den här titeln. Medlemmarna där är precis lika pryltokiga som på SG så jag tänkte att jag skulle testa samma tråd här. Vad kan ni bidraga med för att göra oss andra pryldårar avis?Detta är mitt senaste inköp. Skall användas under julens tropikresa. En Canon G11 med undervattenshus. Funkar tydligen ned till 40 meter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 Jag fick införskaffa en ny HLP-4040, den gamlas packning började läcka in i motorn o så vart de klart...Hittade en knappt använd begangnad HLP så nu lär det ta sin tid innan de blir nåt nytt strul, tråkigt o dyrt.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mano Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 Två stycken håvar, en slamhävert och två hinkar. Efter att det tog slut med tjejen så saknades en del basic underhållsgrejer som hon fick behålla till sötvattensburkarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dalmasen Postat 19 augusti 2010 Dela Postat 19 augusti 2010 Bor man i lägenhet i Sthlm och lider total avsaknad av ett dubbelgarage får man hitta annat att få utlopp för sitt teknikintresse på. Akvariet är en sådan "ventil". För mig är radiostyrda helikoptrar är ett annat! Mitt senaste inköp var därför en rejäl uppgradering till en Align 500 ESP 3G om det säger någon nånting! Kan för övrigt tipsa om denna hobby, sjukt svårt och lika sjukt belönande när man lyckas! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freguz Postat 19 augusti 2010 Dela Postat 19 augusti 2010 1 liter silikatremover burk "Fauna Marin ultra MB 20" och en sixliner Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Luddox Postat 19 augusti 2010 Dela Postat 19 augusti 2010 En portabel luftkonditioneringsanläggning, för att rädda karet från överhettning under juli månad.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ragman Postat 19 augusti 2010 Dela Postat 19 augusti 2010 2 st Sunsun JVP102B 5000Litres (Magnet) , Weipro ET50 Ozone 0.5mg, Salinity Refractometer with ATC for Aquarium Tank, Pre-Filter Bag Sock 4" x 14" 200 micon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 20 augusti 2010 Dela Postat 20 augusti 2010 Jag bytte ut min 150W MH armatur mot en 250W MH, och det blev verkligen skillnad. Den gamla såldes ganska omgående till någon här på SG och mitt 'nyförvärv' hitta jag på SG's Köp&Sälj sida, perfekt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Edward Postat 20 augusti 2010 Dela Postat 20 augusti 2010 senaste inköpta A.Achilles och C. Rostratus. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 21 augusti 2010 Dela Postat 21 augusti 2010 Achilles är inte fel.. nån gång tänker jag våga testa. Sista teknikinköp för min del är en korallenzucht 6x39w T5 med trasiga ballaster. Ska leta reda på fungerande när jag får tid. Nyfiken på om det blir skillnad mot mh'n. Hade varit kul att kunna dimmra lite snyggt ocksåSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Spooky Postat 21 augusti 2010 Dela Postat 21 augusti 2010 En billig UPS uppgraderad med ett fritidsbatteri på 70 Ah. Så nu slipper jag oroa mig för strömavbrott iallafall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
johan_f Postat 21 augusti 2010 Dela Postat 21 augusti 2010 Bor man i lägenhet i Sthlm och lider total avsaknad av ett dubbelgarage får man hitta annat att få utlopp för sitt teknikintresse på. Akvariet är en sådan "ventil". För mig är radiostyrda helikoptrar är ett annat! Mitt senaste inköp var därför en rejäl uppgradering till en Align 500 ESP 3G om det säger någon nånting! Kan för övrigt tipsa om denna hobby, sjukt svårt och lika sjukt belönande när man lyckas!Det är sjukt skoj med Rc heli, har flugit mycket själv men har nu lagt ner hobbyn. Går lite i tankarna om jag ska börja igen eller sälja prylarna (7 plan och 3 helisar ) Helt klart en hobby som kan kosta lika mycket som salthobbyn om man har lite oflyt /Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 22 augusti 2010 Dela Postat 22 augusti 2010 En kejsare, en mussla och ett gäng fraggar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 22 augusti 2010 Dela Postat 22 augusti 2010 15kg LS,Fungia,Flavia, vart de för min del . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Utstrand Postat 22 augusti 2010 Dela Postat 22 augusti 2010 Estrella Dillchips 300g:P *tvungen*Annars blir de ju rätt mycket till uppstart av ett kar:Gisemann infiniti MH 250w + 2 t5 24wBubble Magus NAC62st Sunsun JVP101B 3000 L/hRefractometer led månlight 38cm+ lite andra konstiga leksaker Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mrmugg Postat 22 augusti 2010 Dela Postat 22 augusti 2010 köpa vad e det. mitt senaste var en fångst med ca 200 st räkor fisk och annat gott som blev mat till mina drakar m.m Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ragman Postat 22 augusti 2010 Dela Postat 22 augusti 2010 senaste inköpet blev en kymco xciting 500 06a Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 30 augusti 2010 Författare Dela Postat 30 augusti 2010 Sju små turbos från Triton som nu bor i minimalistburken Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 30 augusti 2010 Dela Postat 30 augusti 2010 ett nytt akvarium till samt nya ställningar till karen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
naso Postat 30 augusti 2010 Dela Postat 30 augusti 2010 30 kg LS, korallgrus, 1 st koralia streamer, 2 st sunsun 102(som såldes,för kraftiga),2 st sunsun 101, digital timer, Tunze 3155 osmolator, 10 st nassarius-snäckor, 2 eremiter, plankton,artemia, Salifert vattentester,dig.termometer, 2x39w T5 m.rör o reflektorer och 1 st 150w MH som kommer i dagarna. Hoppas september bara blir lite koraller o fisk om det räcker med en MH. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
evileye Postat 31 augusti 2010 Dela Postat 31 augusti 2010 grotech uf-010 virvelfilter, maxi-jet 1000l/h och en påse bio-pellets. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.