Andreas N Postat 14 januari 2013 Författare Postat 14 januari 2013 Köpte den av Ted vid senaste besöket. så mkt mer vet jag inte. snygg som attans är den iaf :-) Citera
Andreas N Postat 14 januari 2013 Författare Postat 14 januari 2013 Finfina acros! Där är tri-colorn igen, riktigt snygg, precis som den röda. Är det en "red planet acro"? (är inte duktig på sps så kan säkert va fel )Ingen aning vad det är för namn på den mer än att det är en A-millepora som är rosa fö :-) Tackar /Andreas Citera
freddi36 Postat 14 januari 2013 Postat 14 januari 2013 Snygga iallafall.Kanske en helbild snart? Citera
Andreas N Postat 14 januari 2013 Författare Postat 14 januari 2013 jag är inte nöjd med scapen i akvariet och vill gärna fixa det innan. Som det är nu tar vissa koraller alldeles för mkt platts +att stenen ligger på ett dumt sätt som gör det svårt att placera korallerna på ett snyggt sätt. Citera
Andreas N Postat 14 januari 2013 Författare Postat 14 januari 2013 Här har du 2 som är lite mer utzoomade.. inge höjdar kort som du ser :-) S.hysterix som skall vara så lätt funkar inte alls hos mig vilket man kan se i neder kant på bild 1. Citera
Andreas N Postat 14 januari 2013 Författare Postat 14 januari 2013 Jag har för mig att bild 1 från idag har ursprung från samma koloni som Nixon har på sin avatar. Citera
Henric Postat 15 januari 2013 Postat 15 januari 2013 Snyggt Andreas! Ska bli kul att få titta "live" på lördag. Citera
Andreas N Postat 16 februari 2013 Författare Postat 16 februari 2013 Akvariet är i riktigt bra skick nu och mina cyano problem börjar släppa äntligen.Och ja en bild på den vitböstade kirurgen fick komma med då han va med i en bild uppifrån. Citera
adddo Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Läckert Andreas! Ser kanon ut och kirurgen ser väldigt välmående ut. Citera
NiXoN Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Ser riktigt välmående ut, man kan bara gratulera...//NiXoN Citera
Andreas N Postat 16 februari 2013 Författare Postat 16 februari 2013 (ändrat) Hittade en till som var ok från dagens fotografering. fixade även till den lilla blå acroporan som ar på tok för ljus. Denna var från början bara en polyp på under flera månader efter att en topp gått av då jag flyttade värd korallen, på 2 månader har den gått från ett par mm till denna som nu är ca 3cm bred och 2cm hög.Bifogar även en bild på imperatorn som nu hamnat i himlen efter att han notariskt mumsat på acroporornas polyper en tid. jag hade tänkt att sälja honom men han svalde kroken så djupt att han inte gick att rädda.En till på den vitbröstade får också komma med. Ändrat 16 februari 2013 av Andreas N Citera
Hawkmoon Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Bifogar även en bild på imperatorn som nu hamnat i himlen efter att han notariskt mumsat på acroporornas polyper en tid. jag hade tänkt att sälja honom men han svalde kroken så djupt att han inte gick att rädda. Citera
Andreas N Postat 16 februari 2013 Författare Postat 16 februari 2013 denna fisk hade en gigantisk grop i sidan på huvudet när jag köpte honom men jag trodde detta skulle läka med tiden. En grop stor som en halv 10 öring och 3mm djup är ju inte så rolig även om han var frisk, det gigantiska märke var egentligen orsaken till att han åkte ut, men polyp ätandet hjälpte bara till att bestämma hans öde.Tittar du på alla bilder tagit på denna fisk i min tråd så är alla på hans vänstra sida ...... Citera
mikoto Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Vad synd på imperatorn där, hade han läkt hålet i huvudet något?edit. Nej tydligen inte då :-) Citera
turboadde Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Har du något namn på korallen på bild 2? Har du någon bild på värdkorallen med? Citera
Andreas N Postat 16 februari 2013 Författare Postat 16 februari 2013 (ändrat) http://se.reeflex.net/tiere/616_Acropora_echinata.htmLiknar denna på en del bilder.värd korallen har fått stå ut med en massa skit och har haft problem med den till o från hela tiden. nu är den frisk och kry men den har masa vävnads dön insprängt här och där och jag kommer därför klippa sönder värd korallen i typ 10 mindre koraller fram över. stundar ju en träff på sjöfartsmuséet snart med och några kommer säkert tas med dit. Ändrat 16 februari 2013 av Andreas N Citera
Andreas N Postat 10 mars 2013 Författare Postat 10 mars 2013 Kommer lite diverse bilder tagna med min dyng kompakt kamera som visar på ett ungefär hur det ser ut nu. nyss skrapat rutorna så tyvär är det en del partiklar i vattnet som kan synas. en sekvens på när leucoternon och nigricansen dansar är med också :-) Citera
shreek Postat 10 mars 2013 Postat 10 mars 2013 Stiligt Andreas vilken grymm tillväxt du verkar ha . Förresten den där rosa hyasintan måste ja få tigga en skaplig fragg på när ja kommer ner ä Citera
Andreas N Postat 11 mars 2013 Författare Postat 11 mars 2013 Stiligt Andreas vilken grymm tillväxt du verkar ha . Förresten den där rosa hyasintan måste ja få tigga en skaplig fragg på när ja kommer ner äTack anton! Vi får väl kolla på det då Citera
Andreas N Postat 11 mars 2013 Författare Postat 11 mars 2013 från samma bild serie som tidigare men var korall har fått lite mer focus. Citera
Andreas N Postat 11 mars 2013 Författare Postat 11 mars 2013 klicka in en helt ok bild på kejsaren samt ett par korall pics med. Citera
shreek Postat 11 mars 2013 Postat 11 mars 2013 Kejsarn e inte tokig Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 11 mars 2013 Postat 11 mars 2013 Den där rosa flakväxande acron, bild 872, är helt makalöst vacker! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.